دنبال کننده ها

۱۳۹۶ خرداد ۹, سه‌شنبه

خلق بازار برای شرکت‌های کوچک آی‌تی/بین‌المللی‌سازی محصولات و خدمات

[ad_1]



57497188

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی گفت: دولت یا بازار را توسعه دهد و یا به خلق بازار بپردازد تا شرکت‌های کوچک آی‌تی بتوانند مسیر خود را در اقتصاد پیدا کنند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، حبیب‌الله اصغری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دولت دوازدهم باید توجه ویژه‌ای به شرکت‌های کوچک و متوسط آی‌تی داشته باشد، اظهار کرد: دولت باید گام‌هایی را بردارد تا شرکت‌های کوچک در کشورهای هدف، بازار پیدا کنند.
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی افزود: در واقع بین‌المللی‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های کوچک آی‌تی در کشورهای هدف امری ضروری محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: از طرفی باید بتوانیم شرکت‌های بزرگ همچون شرکت‌های بزرگ اپراتوری یا شرکت نفت را نیز درگیر کنیم تا تکنولوژی خود را وارد شرکت‌های کوچک کنند.
اصغری تصریح کرد: شرکت‌های بزرگ باید وارد عرصه حمایت از شرکت‌های کوچک شوند؛ چراکه حمایت از این شرکت‌ها فقط وظیفه دولت نیست. بلکه شرکت‌های بزرگ نیز باید حمایت از شرکت‌های کوچک را در اهداف خود جای دهند.
رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی با بیان اینکه از سویی دیگر باید بدانیم که بازار شرکت‌های کوچک آی‌تی نسبت به صنایع دیگر بسیار متفاوت است، گفت: نسخه‌ای که برای شرکت‌های آی‌تی پیچیده می‌شود با نسخه‌ای که برای شرکت‌های دیگر پیچیده می‌شود، تفاوت بسیاری دارد. درواقع نمی‌توان حوزه آی‌تی را با سایر حوزه‌ها برابر دانست.
وی با اشاره به اینکه ساخت بازار یکی از وظایف دولت است، اظهار کرد: دولت باید برای خدمات و محصولات شرکت‌های کوچک بازار جذب کند، زیرا در این صورت شرکت‌ها می‌توانند راه خود را پیدا کنند.
اصغری تاکید کرد: گاهی اوقات پول دادن به شرکت‌های کوچک از سم نیز مهلک‌تر است. باید دولت یا بازار را توسعه دهد و یا به خلق بازار بپردازد تا شرکت‌ها بتوانند مسیر خود را در اقتصاد پیدا کنند.


[ad_2]

لینک منبع