خبرگزاري آريا - رئيس شوراي رقابت با اشاره به خروج سه خودرو پژو از قيمتگذاري تاکيد کرد که اين شورا قيمتگذاري نکرده و تنها دستورالعمل تعيين ميکند. در عين حال که در قيمت گذاري خودروهاي زير ٤٥ ميليون فقط قيمت کارخانه دستخوش تغيير ميشود.
به گزارش ايسنا، رضا شيوا امروز (سه شنبه) در نشستي مطبوعاتي به تشريح مصوبات روز گذشته شوراي رقابت پرداخت که اهم آن به موضوع قيمت گذاري خودرو اختصاص دارد. وي تاکيد دارد که بر خلاف انتقادات که مطرح ميشود شوراي رقابت قيمتگذاري انجام نميدهد بلکه دستورالعمل تعيين قيمت را مشخص مي کند. اين در حالي است که در تعيين قيمت خودرو سه متغير تورم بخشي، کيفيت و بهروري را مورد بررسي قرار ميدهيم. آنطور که رئيس شوراي رقابت توضيح داد: بحث قيمتگذاري براي قيمت کارخانه و در مورد خودروهاي زير ٤٥ ميليون تومان است. به عبارتي فاصله قيمت بين کارخانه و مصرف کننده مشمول قيمت گذاري نميشود. وي ادامه داد: با مصوبات شوراي رقابت ميزان رشد قيمت به اين ترتيب است، براي خانواده سايپا با تورم بخشي حدود ٦ درصد، پرايد و تيبا با ١.٢٥ درصد رشد همراه شد. همچنين تندر ٩٠ حدود ١.٥٧ درصد افزايش قيمت خواهد داشت. در مورد خانواده ايران خودرو نيز متوسط افزايش قيمت ٢.٦٩ درصد براي پژو و سمند تعيين شد. همچينن با مصوبه شوراي رقابت سه خودروي پژو ٣٠١، ٢٠٠٨ و ٥٠٨ از قيمت گذاري خارج شدند. دليل اين موضوع به عدم انحصاري بودن بازار آنها مربوط ميشود. برخي وزيران دوست دارند سهامدار باشند وي همچنين درباره واگذاري ٢٠ درصد از سهام ايئدرو در دو شرکت بزرگ خودرو سازي نيز عنوان کرد که متاسفانه برخي وزيرا دوست دارند سهامدار باشند و از مسير قانوني هم حرکت کردند. بالاخره بايد تعيين تکليف شود که سهامدار بودن دولت به نفع آن است يا خير؟ به هر حالددر هسات وزيران ب تصويب رسيده که ٢٠ دردصد بماند. با اين که وزير اقتصاد بارها تمايل خود يراي واگذاري را اعلام کرده اما مقاومت هايي وجود دارد. رييس شوراي رقابت همچنين در پاسخ به اين سوال که با حذف گري مارکت بازار خودروهاي واراداتي انحصاري شده است، شوراي رقابت به اين بازار ورود نمي کند؟ نيز گفت: ما هم معتقديم بازار خودروهاي وارداتي انحصاري است و دو واردکننده کيا و هيوندا بيشترين سهم واردات را دارند اما فعلا ورود به اين بازار در حيطه وظيفه ما نيست. ادامه دارد
به گزارش خبرنگار مهر، مهدی طارمی که قصد داشت از میان پیشنهادهای بازی، شانس حضور خود در لیگهای اروپایی با قراردادی یک ساله را امتحان کند، به همین منظور در هماهنگی با سرمربی تیم و سرپرست باشگاه، مرخصی ۱۴ روزهای گرفته بود که این فرصت ۱۴ روزه روز گذشته به پایان رسید و بر همین اساس، قرار بود وی از امروز سهشنبه به پرسپولیس باز گردد.
طارمی که به نظر می رسد بر جدایی اش از پرسپولیس اصرار دارد، در همین ارتباط برای روشن شدن وضعیت خود، صبح امروز در باشگاه پرسپولیس حاضر شد.
امروزه در دنیای وب و به خصوص شبکه های اجتماعی، خبرها و تبلیغات نقش مهمی را بین افراد دارند و میتوانند گروهی را تحت تأثیر قرار دهند و در این بین دستهای از افراد هستند که به آنها اینفلوئنسر یا افراد تاثیرگذار می گویند، که دارای اعتبار بالایی بین اعضا هستند و پیروان آنها نیز او را تأیید و هر موضوع یا رویدادی که او به اشتراک بگذارد، آنها نیز آن را به اشتراک میگذارند و به همین ترتیب آن موضوع (خبر یا تبلیغ) در بیشتر شبکه های اجتماعی گسترش مییابد. با آژانس دیجیتال مارکتینگ رسپیناتک همراه باشید تا به بررسی موضوع اینفلوئنسر ها و اینفلوئنسر مارکتینگ در دنیای بازاریابی مدرن بپردازیم:
اینفلوئنسر ها در شبکه های اجتماعی، افرادی هستند که به شما کمک میکنند کاری کنید که کاربران آن تصمیمی که مدنظر شماست را بگیرند، برای مثال محصولات شما را خریداری کنند، از وب سایت شما بازدید کنند، به رستوران شما سفارش غذا دهند، بر روی دکمه خاصی کلیک کنند که آنها را به محل خاصی با هدف خاصی راهنمایی میکند و … .
افرادی هستند که قدرت تحت تأثیر قرار دادن اطرافیان در هنگام خرید را به علت اقتدار ، دانش ، موقعیت ، و یا رابطه شان دارند. در بین خریدهای کسب و کار ها ، کارمندان داخلی (مهندسان، مدیران، خریدار) و یا مشاوران خارجی به عنوان تاثیر گذار عمل میکنند.
این افراد میتوانند بلاگرها، منتقدان،روزنامه نگاران، دانشگاهیان، تحلیلگران صنعت، مشاوران حرفه ای، منابع قابل اعتماد اخبار و اطلاعات، مشاوران حرفه ای،مشاهیر و یا حتی مدلها، بازیگران و فوتبالیستهای معروف و … باشند، که از محبوبیتشان در شبکههای اجتماعی برای معرفی و تبلیغ برند شما استفاده میکنند.
افراد تأثیرگذاری که در شبکههای اجتماعی برای معرفی برندتان استفاده میکنید، باید با زمینهی فعالیت و خدمات شرکتتان هماهنگ باشند. مثلاً وقتی یک تولیدکننده لباسهای مردانه میخواهد محصول برند خود را به دیگران معرفی کند فرد تأثیرگذاری که به کارشان میآید، مدل لباسهای مردانه است و برای مثال این فرد در شبکههای اجتماعی خود عکسی از خود را منتشر میکند در حالی که لباس برند مورد نظر را به تن کرده است. و نمونه دیگر برای کسانی که میخواهند یک محصول آشپزی را معرفی کنند، افراد تأثیرگذاری که به کار میآیند کسانی هستند مثل منتقدین آشپزی، تولیدکنندگان وسایل آشپزی، داوران مسابقات آشپزی و … و برای آرایشگران خانم و صاحبان سالنهای زیبایی، مدلها و یا بازیگران خانم میتوانند افراد تأثیرگذار در این حرفه باشند.
افراد تأثیرگذار میتوانند از افراد مشهور و سرشناس جامعه اعم از بازیگران، بازیکنان فوتبال، مجریان و … باشند و یا آن دسته از افراد معمولی و چهرههای نیمه سرشناسی که مردم آن ها را بواسطه کار خاصی که انجام دادن میشناسند، باشند.
دو نمونه از افراد تأثیرگذار یا اینفلوئنسر در شبکههای اجتماعی و تأثیر آنها در معرفی برند :
۱- ارمیا قاسمی، مدل آتلیه و برند های پوشاک مردانه، فعالیت خود را با تبلیغات در زمینه عینک آفتابی آغاز کرد. چندی پیش تعدادی از عکس های او در شبکه های اجتماعی مختلف بخصوص اینستاگرام مورد توجه و لایک افراد بسیاری قرار گرفت. پس از آن بود که برخی از فعالان عرصه پوشاک و مد از او در حرفه مدلینگ دعوت به همکاری کردند. ارمیا را برخی با نام آریا در سریال آسپرین و برخی با برند معروف رونی،فعال در زمینه پوشاک و تولید کننده پیراهن مردانه (برندی که این روزها ارمیا کار مدلینگ و تبلیغات برای آن را در پیش گرفته و حتی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به تبلیغ درباره این برند پر آوازه پرداخته است ) می شناسند.
۲- مستر تیستر (آقای حمید سپیدنام )،شخصی است که معروفیتش بعلت سفرهای متعددی است که داشته و در این سفر ها با تست کردن غذاهای رستوران های مختلف و نوشتن مطلب درباره کیفیت غذاها، برخورد پرسنل، محیط رستوران ها و … در رسانه های اجتماعی مختلف مشهور شده است. به گونه ای که خیلی از بازیگران معروف عکس خود را با مستر تستر در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردند.
آنگونه که خودشان می گویند رستوران گردی در روزهای نخست جز هزینه چیزی برایش نداشت. تا اینکه پس از شهرت در فضای مجازی کم کم رستوران ها به سراغ ایشان آمده و درخواست تست غذاهایشان را از ایشان داشتند تا به آن ها امتیاز بدهد. و اینگونه بود که آقای مستر تستر به یکی از اینفلوئنسر های معروف تبدیل شد.
بهترین راه برای یافتن اشخاص تأثیرگذار کارآمد، این است که ببینید اگر خودتان به دنبال دلیلی برای خرید یا استفاده از خدمات مشخصی بودید، برای عملی کردن تصمیمتان از چه اشخاصی تأثیر میگرفتید.
بازاریابی نفوذگر (تأثیرگذار) ۴ فعالیت اصلی را درگیر میکند، که به عنوان روشی برای هدف قرار دادن این افراد به خوبی شناخته شده است:
۱) شناسایی اینفلوئنسر ها و رتبه بندی آنها به ترتیب اهمیت ۲) بازاریابی به اینفلوئنسر ها، برای افزایش آگاهی نام تجاری در جامعه تأثیرگذار ۳) بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها، با استفاده از اینفلوئنسر ها برای افزایش آگاهی نام تجاری در بازارهای هدف ۴) بازاریابی با اینفلوئنسر ها، تبدیل اینفلوئنسر ها به مدافعان.
بازاریابی اثرگذار موفق به طور مداوم در برابر این چهار فعالیت اصلی ارزیابی میشود.
علاوه بر این، برندها برای حفظ و ایجاد آگاهی موثر، باید درک کرد که این میتواند یک روند آهسته و مستمر برای ایجاد روابط باشد. در برخی از پروژهها نمیتوان از برخی اینفلوئنسر ها استفاده کرد. در عوض برای استراتژیها گاهی اوقات یک جدول زمانی طولانی احساس میشودکه رویکرد اختصاصی برای تقویت روابط قوی و صادقانه با نفوذگرها میتواند کلید موفقیت باشد.
علت تأثیرگذاری اینفلوئنسر ها در شبکههای اجتماعی
همکاری با افراد تأثیرگذار در شبکههای اجتماعی گامی موثر برای شخصیت دادن به برند است. اگر شخصیتی تأثیرگذار و معروف در یکی از شبکههای اجتماعی در محتوایی که منتشر کرده است به برند، محصول و یا خدمات شما اشاره کند، توجه بسیاری از هواداران و فالوورهایش را به برند شما جلب میکند و باعث مشهور شدن برند و محتوای شما در فضاهایی چون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، توئیتر و وبلاگها و… میشود.
استفاده از افراد تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسر ها برای دیدهشدن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی یکی از موفقترین و مطمئن ترین راههاست.
برای استفاده از افراد تأثیرگذار بهترین فضاها، رسانه های آنلاین دیداری هستند. محبوبیت اینستاگرام و یوتیوب، صاحبان کالا و خدمات را به سمت استفاده از امکانات آنها مانند snapchat کشانده.
کاهش مخاطبان جوان تلویزیون که در گذشته رسانه ی خوبی برای تبلیغ و رونق گرفتن بازار بود و رشد و گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی، شرکتها و برندهای مختلف را به این فکر انداخت تا محتوای خود را در این فضاهای تازه، عرضه و از افراد معروف در این فضاها اسفاده کنند.
بهترین نوع افراد تاثیرگذار برای معرفی شرکت و یا برندتان، آن دسته از افرادی هستند که محتوایی مرتبط با برند و نوع فعالیت شما به اشتراک میگذارند(همانطور که قبلاً اشاره شد). به دنبال این موضوع قاعدتاً افرادی هم که آنها را دنبال میکنند با زمینهی فعالیت شما بیگانه نیستند و خدماتتان برایشان جذاب خواهد بود. پس برای به دستآوردن آنها سراغ این دسته از اینفلوئنسر ها بروید.
ایجاد ارتباط پایدار
برخی منفینگرها نسبت به استفاده از اینفلوئنسر ها، معتقدند که استفاده از این راه نسبت به استفاده از بازاریابان سنتی جواب نمیدهد و راه حلی است که دارای تأثیری کوتاه مدت است.
توجه داشته باشید که استفاده از افراد تأثیرگذار در طول زمان موجب ایجاد ارتباط با کاربران میشود و بدترین کاری که میتوانید در این راه انجام دهید، عجله کردن است. هیچ یک از دو مورد بازاریابی سنتی و افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی باعث ایجاد تأثیر منفی نخواهند شد. اما باید نسبت به علت انتخاب هریک از آن ها اطمینان داشته باشید.
بازاریابان سنتی بیشتر مانند مشتریهای راضی محصولات شما هستند، درحالی که افراد تأثیرگذار کسانی هستند که با استفاده از مهارتهایشان در شبکههای اجتماعی (ظاهر یا اندامی زیبا، معروفیت و مشهور بودن و … ) به مخاطبان مستقیم شما دسترسی دارند و میتوانند ارتباطی پایدار بین شما و مخاطبینتان ایجاد کنند. همچنین این نکته را به خاطر داشته باشید که مانند هر ارتباط دیگری، این راه هم برای به نتیجه رسیدن به زمان نیاز دارد.
علاوه بر اینها، باید اهداف سودمندی را برای هر دو طرف دنبال کنید. هنگامی که کار با یک اینفلوئنسر را آغاز میکنید، پس از مدتی از انگیزهها و اهداف او شناخت پیدا خواهید کرد و این به شما کمک میکند که کاری کنید تا اشتیاقش را برای همکاری با خود افزایش دهید. اینگونه هر دو طرف از این همکاری خوشحال خواهید بود.
همچنین مطمئنا شما نمیخواهید با وجود ارتباطی که به وسیلهی اینفلوئنسر ها ایجاد کردهاید همچنان بر سر هر موضوعی بیطرف بمانید. احتمالاً با بحث و چالشهای مختلفی راجع به خدمات و محصولاتتان در شبکه های اجتماعی روبرو میشوید، با در اختیار داشتن اینفلوئنسر ها دلیلی ندارد از این بحثها بپرهیزید.
اینفلوئنسر ها در شبکه های اجتماعی فوق العاده هستند. فرد مناسب میتواند پیام برند شما را به روشی انتقال دهد که هرگز خودتان به تنهایی قادر نبودید چنین کاری انجام دهید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که ورود به دنیای مخاطبان اینفلوئنسر ها کاری است که به هوشمندی و دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد و برندها مشتاقانه مایل به بهرهگیری از برنامه های افراد تأثیرگذار هستند. اما یافتن افراد مناسب و برقراری رابطه با آنها به منظور انتشار اطلاعات مرتبط با برند، محصول و یا خدمات، به چیزی بیش از فقط جذب اینفلوئنسر ها نیاز دارد.
جلب نظر اینفلوئنسر ها نیازمند ایجاد رابطه ای مستحکم، حفظ این رابطه و ارتقای مهارتهای همکاری است. وقتی افراد کلیدی را شناسایی کردید که مایل به ترویج برند شما هستند، وقت آن است که تفاهمی ایجاد کنید که به تعامل واقعی بیانجامد.
بخش دشوار ماجرا، انتخاب درست و مناسب یک فرد تأثیرگذار برای بازاریابی محصول و خدمات شماست. ممکن است یک اینفلوئنسر در بازاریابی یک محصول خاص، بسیار موفق باشد اما برای محصولی دیگر، هرگز. فقط نباید به تعداد ۹۰ میلیونی فالوئرهای اینستاگرامی یک شخص چشم دوخت، بلکه کلید اصلی اینجاست که باید فردی را بیابید که متناسب با مخاطبان هدف شما باشد. بنابراین در انتخاب افراد تأثیر گذار، این نکات را در نظر بگیرید:
شخصیت، سن، جنس و پسزمینهی ذهنی مشتری ایدهآل شما چگونه است ؟
بازار هدف شما در کدامیک از شبکههای اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و … بصورت آنلاین برپا خواهد بود ؟
کدام مشتری شما قابلیت مشاوره، راهنمایی و تشویق را داراست ؟
دوربینهای ۳۶۰ درجه ساختاری دارند که نمیتوان به راحتی آنها را در گوشیهای هوشمند جای داد. در نتیجه با اینکه تا به امروز، لوازم جانبی داشتهایم که به گوشیها متصل میشدند و امکان فیلمبرداری و عکسبرداری ۳۶۰ درجه را به آنها اضافه میکردند. با این حال، یک شرکت چینی، که البته اسمش را تا به حال حتی یک بار هم نشنیدهایم، برای اولین بار موفق به ساخت گوشیهای هوشمندی شده است که دوربین ۳۶۰ درجه دارند.
دوربین ۳۶۰ درجهی گوشیهای شرکت ProTruly را شرکتی به اسم HT Optical ساخته است. این شرکت تا به حال، لنزهایی برای سونی یا الیمپوس ساخته است و دوربین Sphere Camera شیائومی هم ساختهی همین شرکت است.
گوشی ProTruly Darling که تصویرش را در پایین میبینید، ضخامت ۸٫۹ میلیمتری دارد یک لنز بسیار بزرگ، از دو سمت آن به بیرون زده است. شرکت ProTruly گفته است که به راحتی میتوان این لنز ۳۶۰ درجه را در گوشیهایی مثل آیفون ۷ پلاس هم قرار داد.
این دوربین میتواند عکسهایی با وضوح تصویر ۱۶ مگاپیکسل بگیرد یا حتی فیلمبرداری ۴K کند.
گوشیهای جدید شرکت ProTruly قرار است از ماه دسامبر وارد بازار چین شوند. مدلی که طلایی است و جواهر دارد، ۸۰۰ دلار قیمتگذاری شده و مدلی که زرق و برقش کمتر است، ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.
دانگ فنگ Fengxing S560 نام شاسی بلند سایز متوسط جدید این شرکت چینی است که به زودی در دو نسخه پایه و اسپورت در بازار این کشور عرضه میشود.
این روزها شرکت خودروسازی دانگ فنگ با زیرمجموعههای خود، یکی پس از دیگری خودروهای SUV یا شاسی بلند را روانه بازار میکند و بیشتر این خودروها نیز از نظر قیمت و اندازه، رقیب مستقیم یکدیگر محسوب میشوند. دانگ فنگ Fengxing S560 آخرین خودروی شاسی بلندی است که محصولی از برند فنگ سینگ، از زیرمجموعههای دانگ فنگ به شمار میرود. خوشبختانه این شاسی بلند سایز متوسط از ظاهر خوبی بهره میبرد و در دو نسخه پایه و اسپورت در بازار چین عرضه خواهد شد.
ارائه دو پیشرانه متفاوت برای دانگ فنگ Fengxing S560
نسخه پایه دانگ فنگ Fengxing S560 با کد 560 و نسخه اسپورت آن با کد S560 عرضه میشوند و دو پیشرانه متفاوت را در دسترس خریداران قرار میدهند. یکی از پیشرانهها به حجم 1.8 لیتر و قدرت 136 اسب بخار و دیگری با حجم 1.5 لیتر و قدرت 150 اسب بخار ارائه میشوند. این خودرو دارای ابعادی معادل 4.515 متر طول، 1.815 متر عرض و 1.735 متر ارتفاع بوده و فاصله بین دو محور آن برابر 2.69 متر است. همچنین این شاسی بلند میدسایز، 1440 کیلوگرم وزن دارد.
نسخه 1.5 لیتری دانگ فنگ Fengxing S560 در فرمهای پایه و اسپورت در بازار کشور چین عرضه میشود و آرم 1.5T نیز بر روی درب صندوق عقب آن از رنگ قرمز زیبایی برخوردار است. ریلهای سقفی تعبیه شده بر روی سقف خودرو به نظر کاربردی میرسند و علاوه بر آن، تیپهای بالاتر آن از یک سانروف بزرگ نیز بهره میبرند.
به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف جغتا اظهار داشت: خط کشی راهها که از مقرون به صرفه ترین نوع علائم ایمنی محسوب می شود از این رو این اداره به منظور افزایش ایمنی محور ، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه به خصوص در شب با دید محدود ، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محور هراز به اجرا در آورد.
رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای هراز، یکی از اهداف اجرای خط کشی در سطح محورها را تعیین محدودیتهای حرکت برای هریک از کاربران عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه علاوه بر اجرای عملیات تعریض و ارتقاء محور مذکور ، اقدامات وسیع ایمن سازی در سطح محور در قالب لکه گیری آسفالت ، آشکار سازی نقاط پر حادثه ، آشکار سازی تمامی دهانه تونلها و نصب انواع تابلو و علائم در محور هراز به اجرا در آمد.
جغتا اظهار داشت: طول محور ارتباطی هراز در استان مازندران ۱۱۰ کیلومتر است.
زمانی که سن و سال زیادی نداشتید و پای تلویزیون مینشستید را به خاطر میآورید؟ مطمئنا هر کسی که به شما میرسید، بدون سلام و احوالپرسی به شما هشدار میداد که جلوی تلویزیون ننشینید؛ چون ظاهرا نشستن جلوی تلویزیون، برای چشمهای ما چندان هم خوب نبوده. امروزه دیگر کسی پای تلویزیون و مانیتور نمینشیند و همهی افراد، چشمشان را به گوشیهای هوشمند خود دوختهاند؛ صفحههای نمایشی که در جیب ما جای میگیرند و بیشتر ساعت روز را مشغول کار با آنها هستیم. احتمالا خیلی هم دور از ذهن نیست که تصور کنیم این همه نگاه کردن به گوشیهای هوشمند، نتایج خوبی را برای چشمان ما در پی نداشته است.
این همه سالی که مشغول کار با صفحههای گوشیهای هوشمند بودهایم، روی چشمان ما تاثیر گذاشته است.
ظاهرا این همه سالی که مشغول کار با صفحههای گوشیهای هوشمند بودهایم، روی چشمان ما تاثیر گذاشته است. بر اساس گزارشی که وبسایت Wired منتشر کرده، شکل چشمان ما به دلیل استفاده از گوشیهای هوشمند، تغییر کرده است.
«آندرو باستاروس»، از متخصصان چشم پزشکی است که این مطالعات را منتشر کرده. او در تحقیقات خود نوشته است: “در مقایسه با یک دهه پیش، افراد بسیار بیشتری دچار نزدیکبینی شدهاند. موضوع این نیست که افراد فقط نیازمند استفاده از عینک هستند، بلکه مشکل پیشآمده، پاتولوژیک است.”
او ادامه داده است: “تئوری اصلی این است که افراد، بیشتر خواندن خود را با استفاده از گوشیهای هوشمند انجام میدهند. در نتیجه چشم برای اینکه بتواند به نیازهای محیط پاسخ دهد، به نزدیکبینی روی میآورد. این تغییر آنقدر هم سریع شکل گرفته که نمیتوانیم آن را به ژنتیک ربط دهیم.”
بدون شک اگر این روند ادامه پیدا کند، در آیندهای نزدیک، درصد افرادی که به صورت ژنتیکی مجبور هستند با مشکل نزدیکبینی دست و پنجه نرم کنند، بسیار بیشتر خواهد شد.