Here's what we know about robots: Robots have taken jobs. Robots are taking jobs. Robots will take jobs.
The question remains, though: How many jobs? Hard to say.
Analysts, futurists, and academics vary in their assessment of just how many jobs (and perhaps more importantly which jobs) are at risk, but they generally all agree: things are going to change.
So, with automation and artificial intelligence threatening to eliminate millions of jobs in the coming decades, should you be worried about the impending robot job revolution? There's a website that will try to answer that question.
Aptly titled "Will Robots Take My Job?" the site provides an easy way to get a sense of what jobs are most at risk.
Using a 2013 report from the University of Oxford, the website provides an estimate of how much any particular job is at risk of disappearing due to "computerisation."
"We extracted the jobs and the probability of automation from the report and have made it easy to search for your job. We’ve added some additional information from the Bureau of Labor Statistics to provide some additional information about the jobs," the website's authors note on the site.
Just type in a job and the website provides a particular series of employment types. Click on one and get ready for bad news.
The website is the brainchild of Mubashar Iqbal and Dimitar Raykov, who launched the website on Tuesday.
Posting on Product Hunt, Iqbal said the website went from concept to reality in just a few weeks.
Ironically, the website itself is, in some ways, a robot...
کمپانی گوگل که از چندی پیش در حال توسعه و کار روی سیستم عامل فیوژا است، درحال حاضر میگوید این سیستم عامل جایگزین اندروید نمیشود.
در ماه آگوست گذشته، نخستین بار خبرهایی از سیستم عامل جدید کمپانی گوگل با نام فیوژا (Fuchsia) منتشر شد. در کنفرانس Google IO 2017، دیو برک، اطلاعات زیادی از این سیستم عامل در اختیار کاربران گذاشت.
حدس و گمان اولیه این بود که فیوژا جایگزین اندروید یا سیستم عامل کروم خواهد شد یا جایگزین هر دو.کمپانی گوگل اطلاعات زیادی از این سیستم عامل منتشر نکرده است؛ اما میدانیم که این سیستم عامل از ابتدا توسط کمپانی گوگل طراحی شده است و روی گجتهای مدرن اجرا میشود. اما گوگل میگوید فیوژا جایگزین اندروید نمیشود. دیو برک میگوید:
فیوژا یک پروژه آزمایشی است که در مراحل اولیه قرار دارد. ما پروژههای زیادی در کمپانی گوگل داریم. تنها چیزی که میتوانم بگویم این است که فیوژا متن باز است. همانند بسیاری از پروژههای آزمایشی، فیوژا نیز تغییر شکل خواهد داد. افراد بسیار باهوشی روی این پروژه کار میکنند. هیجانانگیز خواهدد بود که ببینیم سرانجام آن چه میشود. اما مطمئنا از اندروید مستقل است.
پست بعدیاکسپریا XA1 و معرفی این گوشی جدید از برند معروف سونی
Amazon seems to want its smartphone app to span more than just traditional online shopping.
As its customers have spilled into the mobile space, the e-commerce giant has turned its flagship app into something of a testing ground for the small-screen shopping experience of the future. It now boasts a slew of experimental features beyond Amazon's standard store listings—some of which are impressive and potentially game-changing, others puzzling and superfluous.
Among other things, you can solicit personalized fashion feedback from live stylists, judge items against your home decor in augmented reality, or immediately link to the Amazon page of any real-world object with the point of a camera.
More than seven in ten of Amazon's customers now shop from their smartphones, and a growing portion do so within the app, the company said at the end of last year.
Those are formidable numbers considering that consumers by and large remain stubbornly set in their desktop ways. Despite rapid growth and a dominant share of browsing activity, mobile shopping accounts for only one fifth of all sales industry-wide, according to comScore's most recent report. Surveys show that shoppers are generally deterred by the confines of small screens, clunky sites and app layouts, and security worries.
The latter two obstacles are less of a concern for Amazon, which boasts a streamlined, whip-fast interface bolstered by one-click ordering as well as the implicit trust of its users.
No matter how big Amazon might grow its mobile business, though, the physical dimensions of a smartphone aren't going to change.
Amazon might have a way around that. Some of the recent additions to the app seem like they have the potential to bypass size-related limitations in their own way, however.
Augmented reality tools allow customers to transcend the display boundaries of the screen, and Alexa—the company's automated digital assistant—lets them circumvent cramped on-screen navigation. Amazon's fashion features in particular seem tailor-made to confront the big-screen preference that weighs on mobile's relatively small share of online apparel sales.
As the indisputable heavyweight of the online shopping market, Amazon's app is the front lines of where mobile shopping as a whole might be headed.
Here are some of the company's more out-there offerings:
A mystery Snapchat knock-off
Snapchat mimicry is such a hot trend in the tech world that even Amazon's throwing its hat in the ring.
The latest—and most head-scratching—feature introduced into its app is a set of "shoppable" stickers to decorate photos taken within the app, the same way you might in Snapchat.
The graphics each depict an actual product from Amazon's site, but beyond that, it's not entirely clear why they exist.
Amazon doesn't have a social component, so once the sticker-plastered photo is taken, the app prompts you to share through other channels. It doesn't give any indication as to what point there might be in doing so.
The stickers, which are are organized into collections by categories like "home," "gold," "fun,"and "gadgets," are presumably meant to help people find new products, but that purpose still doesn't explain the whimsical set-up or the intended use.
It's possible that the feature could be used to gauge how well a particular item matches a given setting; perhaps if someone wanted to configure the Feng shui of a room before a purchase. The cartoonish white border around each sticker isn't well-suited to that purpose, though.
Amazon itself may not even know exactly where it's going with the tool. Perhaps it's waiting to see what people do with it.
In any case, messing around with the feature is oddly addicting, whatever its purpose may be.
Fashion advice
Clothes sales still mostly remain the province of stores or on desktop computers, more so than other retail categories.
Amazon has been pushing into the fashion business for years with its own designer brands and a short-lived QVC-like video shopping channel (which just recently shut down).
Its latest mobile tool in this vein is a close second to the stickers in terms of peculiarity.
The "Outfit Compare" feature, which is currently only available to Prime members, lets users upload side-by-side photos of themselves in two different outfits. Within a few minutes, Amazon's fashion specialists—whom Amazon guarantees have background in the field—will return a verdict as to which is the better overall match.
Amazon says its responses,delivered in a three-point scale from "Definitely pick this one!" to "We like this better" and "It was a close call," account for fit, color, style, and trends of the moment.
Photo identification
One of the most useful, if not exactly new, features within Amazon's app is its image recognition tool.
Simply point the in-app camera at any marketable object and Amazon will pull up a product listings within seconds.
Unlike more gimmicky similar tools, the software is surprisingly accurate, regardless of angle, lighting, and other potentially derailing factors.
Offbeat suggestions
In a retail world inundated with endless options, well-executed curation of products has become an invaluable commodity.
Amazon's data troves have always led the industry in terms of hyper-personalized recommendations and related items.
But discoverability—the surfacing of relevant products to new prospective buyers—has long been a blindspot of online shopping.
Amazon is combatting that problem in part with a new section of themed product collections within the app.
The "Interesting finds" tab showcases hand-picked products tied to themes both practical ("home" and "gadgets") as well as more conceptual ("fun" and "mid-century"). The same categories are used to organize the stickers. The layout and sensibility has a similar feel to that of Pinterest.
Unlike the majority of Amazon's product recommendations, the lists are created by human stylists rather than algorithms.
رئیس آزمایشگاه سنجش از راه دور و استاندارد سازمان فضایی از بهروزرسانی نقشههای مکانی ۷۱ شهر بزرگ و ۱۰۰۰ روستای کشور خبر داد و گفت: این اقدام با امضای تفاهمنامهای با شرکت پست اجرایی میشود.
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، حمید وارسته امروز در مراسم امضای تفاهمنامه میان سازمان فضایی و شرکت ملی پست با بیان اینکه شرکت پست متولی راهاندازی و پیادهسازی نظام آدرسگذاری مکانمحور کشور است، افزود: از سوی دیگر سازمان فضایی متولی انجام مطالعات سنجش از راه دور و تولید تصاویر ماهوارهای و نقشههای حاصل از آن است. وی ادامه داد: در حال حاضر کدهای پستی ۱۰ رقمی شامل اطلاعات مکانی شخص و یا بنگاههای اقتصادی است و ما با امضای این تفاهمنامه در تلاش هستیم تا آدرسهای مکانی را بهروزرسانی کنیم. رئیس آزمایشگاه سنجش از راه دور و استاندارد سازمان فضایی با تاکید بر اینکه تهیه عکسهای ماهوارهای و تبدیل آن به نقشه، پیچیدگیها و هزینههای زیادی را میطلبد، خاطرنشان کرد: ولی با استفاده از فناوریهای سنجش از راه دور میتوان با حداقل هزینه نسبت به تولید نقشههای بهروز اقدام کرد. به گفته وی، سازمان فضایی با استفاده از ماهوارههای مختلف تصاویر موردنیاز را دریافت و تبدیل به نقشه میکند. وی با تاکید بر اینکه در این تفاهمنامه قرار است کدهای پستی ۱۰ رقمی وارد نقشههای مکانی شود، یادآور شد: در حال حاضر بیش از ۵۱ میلیون کد پستی به ثبت رسیده است که از این تعداد ۳۹٫۵ میلیون مربوط به کدهای شهری است و ۱۱٫۵ میلیون کد مربوط به روستاها است و ما در این تفاهمنامه قرار است نقشههای مکانی این کدهای پستی را بهروز کنیم. وارسته با تاکید بر اینکه شرکت پست هر دو سال کدهای ۱۰ رقمی را بهروزرسانی میکند، خاطرنشان کرد: بر این اساس لازم است تا اطلاعات مکانی این کدهای پستی بهروزرسانی شود که بر این اساس بهروزرسانی کدهای پستی ۷۱ شهر بزرگ در سال ۹۶ انجام میشود، ضمن آنکه کدهای پستی ۱۰۰۰ روستا بهروزرسانی میشود. به گفته وی، بر اساس این تفاهمنامه کدهای پستی بر روی نقشه مکانیابی میشود و از آنجایی که سال جاری به عنوان «سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، برای انجام آمایش سرزمینی نیاز به اطلاعات مکانی داریم؛ از این رو با امضای این تفاهمنامه سازمان فضایی پروژه بزرگی را اجرایی خواهد کرد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره لزوم راهاندازی سامانهای برای ثبتنام الکترونیکی تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران در راستای کاهش مراجعات با پیگیری رگولاتوری توضیح داد.
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، حسین فلاح جوشقانی در گفتوگو با ایسنا با بیان اینکه رگولاتوری به شرکت مخابرات اعلام کرد که سامانه متمرکز راهاندازی کند تا کاربران از هر جای ایران بتوانند از طریق این سامانه ثبتنام کنند، گفت: با راهاندازی این سامانه توسط شرکت مخابرات علاوه بر اینکه ما به ثبتنام کاربران آگاهی داریم، مخابرات نیز به صورت متمرکز در کل کشور میداند چه میزان تقاضا برای تلفن وجود دارد و حتی روال پرداخت نیز از طریق الکترونیکی انجام میشود و دیگر نیازی به مراجعه حضوری نیست. البته کاربران همچنان میتوانند به مراکز مخابراتی مراجعه کنند. وی همچنین بیان کرد: طبق الحاقیه پروانه شرکت مخابرات این شرکت موظف شده است از پایان سال هفتم به بعد پروانهاش یعنی سال ۹۶، در صورت تقاضای تلفن ثابت، ظرف یک ماه تلفن را به مشترکان ارائه دهد. لازم بود رگولاتوری به صورت متمرکز روی این فرآیند نظارت داشته باشد و روال مربوط را دنبال کند. از آنجایی که سامانههای مخابرات در استانهای مختلف برای ثبتنام وجود داشت اما الکترونیکی نبود، فضای بررسی فراهم نمیشد. معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری در ادامه با بیان اینکه در الحاقیه پروانه شرکت مخابرات، شرایط و نحوه برخورد با تخلفات کاملا مشخص است، افزود: اگر مخابرات به مفاد پرونده عمل نکند اخطار میگیرد. ممکن است مخابرات مستنداتی ارائه کند که به دلایلی نتوانسته تلفن را ارائه دهد. اگر این دلایل مورد قبول سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی واقع نشود، میتواند شامل جریمه نیز شود که شامل جریمههای نقدی و تعلیق و کاهش پروانه نیز خواهد بود. رگولاتوری در این چارچوب میتواند طبق توافقنامهای که با شرکت مخابرات دارد برخورد کند. فلاح درباره لزوم نظارت به فرآیند تلفن ثابت توضیح داد: پروانه مخابرات سال ۸۷ صادر شد و سال ۹۳ برای اخذ ارتقای نسل سه و چهار شامل الحاقیه شد. رگولاتوری احساس کرد توسعه تلفن ثابت به مرور از دستور کار شرکت مخابرات خارج میشود و آنها هم دلایل خود را داشتند زیرا شاید تلفن ثابت با توجه به سیستمهای جدید دیگر جذابیت خود را نداشته باشند. با وجود این ممکن است در دنیا تلفن ثابت رشد منفی هم داشته باشد اما در ایران همچنان به تلفن ثابت نیاز است، به همین خاطر تاکید کردیم مخابرات نباید توسعه تلفن ثابت را متوقف کند بلکه باید ظرف حداکثر یک ماه تلفن ثابت را دایر کند.
وزیر ارتباطات گفت که منشاء حمله هکری به سایتها هنوز مشخص نیست.
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وعدههای آقای رئیسجمهور وعدههای خودشان است، گفت: در انتخابات قبل نیز وعدههایی دادند که وعدههای شخص رئیسجمهور بود و برای آنها برنامههایی نیز تنظیم شده و همانها برنامه کار دولت یازدهم شد. وی افزود: وعده های جدید نیز برنامه دولت دوازدهم میشود و طبیعتا دولت دوازدهم موظف است آنها را اجرا کند. وزیر ارتباطات در پاسخ به پرسشی در خصوص علت هک شدن برخی سایتها در روزهای اخیر ، گفت: در حال حاضر و در دنیای امروز با توجه به این که فضای مجازی به سرعت در حال گسترش است اینگونه حملات انجام میشود و تقریبا در روز نیست که ما هزاران حمله از خارج نداشته باشیم که از آنها جلوگیری میکنیم که برخی از آنها نوعی ویروس است که یک جا مینشیند و اثر می گذارد لذا بلافاصله ظرف حدود دو ساعت همکاران ما وارد عمل شدهاند و مشکل را رفع کردند. واعظی تاکید کرد: هنوز منشا آن مشخص نیست و در حال بررسی است اما یکی از آنها آیپی داخلی و حدود دو ویروس آیپی خارجی بود که هر دو مورد بررسی قرار می گیرند. وزیر ارتباطات همچنین در پاسخ به ایسنا درباره پیوست فرهنگی گفت: ماپروژهای را تنظیم و برای شورای علی فضای مجازی ارسال کردیم که کمیتهای در آن شورا آن را بررسی کرده و در مجموع منتظر هستیم تا در نوبت شورای عالی قرار بگیرد.
یکی از مشکلاتی که بعد از مدتی استفاده از تلگرام با آن مواجه میشوید، پر شدن حافظه موبایل است. خیلی از مواقع فضایی که این نرمافزار اشغال میکند باورکردنی نیست! همه ما در کانالهای مختلف تلگرامی عضو هستیم و همچنین در گروههای گوناگون عکس و ویدئوهای مختلفی را بازدید میکنیم. این ویدئوها که حجم آنها هم کم نیست، قسمتی از حافظه را اشغال میکنند و به صورت پیشفرض برای همیشه در موبایل شما فضا اشغال میکنند. به طور متوسط این فضا بعد از گذشت یک هفته حدود 5 گیگابایت خواهد شد که مقدار بسیار قابل توجهی است. اما شما میتوانید هم این فضا را آزاد کنید و هم تنظیمی انجام دهید که خود تلگرام به صورت دورهای این فضا را خالی کند.
نکته: خالی کردن کش تلگرام باعث پاک شدن هیچکدام از فایلها، یا متنهای شما نمیشود. فقط برای تماشای دوباره باید مجدد آنها را دانلود کنید.
چگونه کش تلگرام را پاک کنیم؟
برای انجام این کار کافی است اپلیکیشن تلگرام را باز کنید، به قسمت تنظیمات (Setting) بروید و بعد Data and Storage را باز کنید. در این قسمت از بخش Disk and network usage گزینه storage usage را انتخاب کنید. حالا باید کمی صبر کنید تا میزان حافظه اشغال شده توسط کش به شما نمایش داده شود و سپس میتوانید روی Clear Cache بزنید و این فضا را صفر کنید. پس از اینکه clear cache را انتخاب کردید میتوانید به تفکیک فایلهای مختلف را انتخاب کنید تا کش آنها پاک شود، پیشنهاد میکنیم همه گزینهها را تیک بزنید.
حذف خودکار کش تلگرام
برای حذف خودکار کش تلگرام مراحل بالا را طی کنید و قسمت storage usage روی گزینه keep Media کلیک کنید. حالا میتوانید تنظیم کنید تا این کش هرهفته یا هرماه خالی شود یا اینکه هرگز خالی نشود. پیشنهاد ما این است که این گزینه را روی 1 week قرار دهید و اگر هم زمانی با کمبود حافظه مواجه شدید حتما این گزینه را چک کنید.
اجلاس توسعه دهندگان وب فارسی مردادماه در مرکز همایشهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور نخبگان، فعالان و بزرگان وب فارسی، توسط کانون توسعهدهندگان فضای مجازی برگزار میشود.
به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، حمیدرضا همتی ریاست کانون توسعهدهندگان فضای مجازی در نشست خبری، اهداف برگزاری این اجلاس ملی را تشریح کرد و گفت: بار دیگر می خواهیم نخبگان، فعالان و بزرگان وب فارسی را برای روزی بزرگ دورهم جمع کنیم. ریاست کانون محورهای اصلی برگزاری این اجلاس را کسب و کارهای اینترنتی، فناوری های مالی (فین تک)، امنیت سایبری، طراحی و توسعه وب عنوان کرد. وی زمان برگزاری این اجلاس را مرداد ماه سالجاری عنوان کرد و افزود: در این اجلاس با همکاری دولتمردان و فعالان بخش خصوصی با برگزاری سخنرانیها و پانلهای تخصصی به بررسی فعالیتهای مرتبط در فضای مجازی ایران خواهیم پرداخت. همتی در پایان با اشاره به علاقهمندی شرکتهای دانش بنیان و فعالان فضای مجازی به زمینههای مورد بحث در این اجلاس خاطرنشان کرد: امیدوارم با مشارکت شما فعالان عرصه فضای مجازی که الحق از بزرگترین و مهمترین افراد این جامعه هستید بتوانیم مسیر حرکت کشور به سوی تعالی فضای سایبری را تسریع بخشیم. علاقهمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و حضور در بزرگترین گردهمایی توسعه دهندگان فضای مجازی میبایست به وبسایت اجلاس به نشانی www.pwconf.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۸۸۳۴۰۹۰۶ کانون توسعه دهندگان فضای مجازی تماس بگیرند.
اولین جشنواره ملی بازی موبایلی «رکوردک» توسط یک شرکت در پارک علم و فناوری مازندران در مرداد ماه برگزار می شود.
به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، سید حسین بزرگی مدیر شرکتی مستقر در پارک علم و فناوری مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اولین جشنواره ملی بازی موبایلی «رکوردک» توسط این شرکت با هدف آموزش عمومی در حوزه سلامت از یکم تا پایان مرداد ماه برگزار می شود. بزرگی با بیان اینکه از جمله فعالیت های این جشنواره ملی بازی موبایلی پیشگیری از بیماری های عفونی، دیابت، چاقی و.. است، افزود: در حالی که اکثر بازی های رایانه ای و موبایلی برای سرگرمی طراحی شده اند، اما بازی رکوردک از سطح سرگرمی فراتر رفته و ابزاری برای یادگیری و آموزش در زمینه های مختلف شده است. وی با بیان اینکه بازی آموزشی تعبیری نسبتا جدید است که به آن دسته از بازی هایی اشاره دارد که در آن آموزش در فرم های متنوع به جای سرگرمی، هدف اولیه است، خاطر نشان کرد: به عبارتی دیگر، بازی آموزشی بازی است که از رسانه هنری بازی برای رساندن پیام، آموزش و یا فراهم آوردن امکان یک تجربه استفاده می کند. به گفته مدیر شرکت مستقر در پارک علم و فناوری مازندران، در حال حاضر شبکه عظیمی از نمایندگان بازی رکوردک در سطح کشور آماده فعالیت بوده که بالغ بر ۲۳ هزار نفر هستند که یکی از وسیعترین شبکه های انسانی در کشور به شمار می رود. بزرگی با بیان اینکه همچنین این بازی مؤثرترین روش برای آموزش در بین مردم است، گفت: یکی از جذابیت های بازی بعد از کیفیت و هیجان بازی جوایز آن بوده که بصورت قرعه کشی بین تمام بازیکنان و برترین رکورد بازیکنان جوایز نفیس اهدا می شود.
عرضه یک ابزار طراحی تعاملی توسط محققان دانشگاه کارنگی ملون، تولید و آزمایش ربات های مختلف را توسط متخصصان و همین طور افراد عادی راحت تر کرده است.
به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، به نقل از فیز، با استفاده از این ابزار به راحتی می توان ربات های چهار چرخ یا چهارپا تولید کرد. این ابزار ابتدا ربات های مذکور را طراحی می کند و سپس می توان مدل طراحی شده را با استفاده از چاپگرهای سه بعدی تولید و عرضه کرد. این نرم افزار طراحی دارای رابط کاربری ساده ای است که به کاربران امکان می دهد اجزای مختلف ربات را از میان مجموعه ای از اجزای پیش فرض انتخاب کنند. این اجزا با یکدیگر سازگاری داشته و می توان آنها را به راحتی در کنار یکدیگر قرار داد. در نهایت با استفاده از تعدادی ابزار ارتباطی و دیسک می توان بخش های اصلی این ربات ها را به هم متصل کرد و رباتی کامل را برای چاپ سه بعدی آماده کرد. قبل از انجام چاپ، نرم افزار تست شبیه سازی حرکت ربات را اجرا می کند تا مشخص شود فعالیت هر ربات در فضای واقعی تا چه حد با آنچه که تصور می شود، مطابقت دارد. صرفه جویی در وقت و هزینه و تسهیل طراحی و ساخت ربات برای عموم علاقمندان از جمله مزایای استفاده از این روش است. البته هنوز تا تکمیل این نرم افزار و استفاده عمومی از آن راه درازی در پیش است.
اینتل سرانجام نسل هشتم پردازنده های قدرتمند خود را تولید کرد و اولین رونمایی از این پردازنده ها در نمایشگاه کامپیوتکس تایوان انجام می گیرد.
به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، به نقل از دیجیتال ترندز، اینتل مدعی است عملکرد این پردازنده ها در مقایسه با پردازنده های نسل هفتم این شرکت که در حال حاضر به طور گسترده در رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرد تا ۳۰ درصد بهتر است. این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس پردازنده های سری ایکس خود را هم در معرض دید علاقمندان قرار خواهد داد. گرگوری برایانت یکی از مدیران ارشد اینتل قول داده که بعد از رونمایی از پردازنده های سری هشت این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس اطلاعات فنی بیشتری را در این زمینه اعلام کند. اینتل با عرضه این پردازنده های جدید می تواند در رقابت با شرکت ای ام دی نیز دست بالا را پیدا کند. ای ام دی چندماهی است با تولید پردازنده های Ryzen گوی رقابت را از اینتل ربوده و بررسی های کارشناسی نشان می دهد پردازنده های نسل هشتم اینتل عملکردی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بهتر از پردازنده های Ryzen دارند. این شرکت هنوز زمان عرضه و قیمت نهایی پردازنده های جدید خود را اعلام نکرده است. کارشناسان می گویند اعلام عملکرد ۳۰ درصدی بهتر پردازنده های یاد شده در مقایسه با پردازنده Core i۵-۷۵۰۰U اینتل صورت گرفته است.
یک شرکت انگلیسی مشغول آزمایش پروژه ای در فروشگاه های بزرگ است. براساس این پروژه افراد می توانند کالاهای مورد نیاز خود را با موبایلشان اسکن کنند و بهای آن را بپردازند.
به گزارش فاوانیوز به نقل از مهر، به نقل از تلگراف، به زودی دیگر مردم مجبور نخواهند بود پس از خرید از فروشگاه های بزرگ در صف صندوق بایستند. مشتریان می توانند با استفاده از تلفن هوشمند خود خریدهایشان را اسکن کنند و بهای آن را بپردازند. درهمین راستا شرکت تولید کننده کارت های الکترونیکی Barclaycard سیستم جدیدی برای پرداخت در فروشگاه ساخته که مشتریان می توانند هنگام گشت زدن در فروشگاه بهای کالای مورد نظرشان را بپردازند. این شرکت هم ا کنون مشغول آزمایش فناوری در مقرهای خود است. در این فناوری جدید مشتریان پس از اسکن و خرید کالاهای مورد نیاز و پرداخت بهای آن با موبایل خود روی گزینه«تمام» کلیک می کنند و از فروشگاه خارج می شوند. عثمان شیخ رهبر این پروژه اعلام کرده مشغول مذاکره با برندهای بزرگ برای استفاده از این سیستم پرداخت است.این فناوری را می تواند از طریق اپلیکیشن مربوط به بارکلی کارت یا اپلیکیشن خرده فروشی همخوان کرد. همچنین خرده فروشان می توانند برای تضمین پرداخت بهای کالا، رسیدهای مجازی را کنترل کنند.