دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۱۱, چهارشنبه

موانع موفقیت و دلایل هفتگانه شکست استارتاپ­های ایرانی

[ad_1]

استارتاپ­های ایرانی به سرعت در حال رشد و تأثیرگذاری هرچه بیشتر روی اقصاد کشور هستند. اما در این راه، موانع بزرگی این کسب و کارها را تهدید می­‌کند که در این مقاله به آن­ها پرداخته­‌شده و مهم‌ترین دلایل شکست استارتاپ­های ایرانی را بیان کرده‌ایم.

از لحاظ ایجاد شغل، ارز‌ش‌­آفرینی برای مردم و همکاری در رشد کلی اقتصادی، استارتاپ­­ها نقش مهمی دارند. داستان موفقیت استارتاپ­هایی را که به ثبات و موفقیت رسیده­اند شنیده­ایم، اما باید به یاد داشت که داستان­های موفقیت جذاب و فریبنده هستند؛ درعوض شکست­ها بسیار بیشتر، شایع­تر و نزدیک­تر هستند؛ همچنین امروزه کاملاً اثبات شده است که از هر ۱۰ استارتاپ، ۹ مورد آن­ها شکست می‌­خورند.

مثلاً یکی از استارتاپهای شکست خورده ایرانی، آلینجا نام داشته که تبلیغات زیادی نیز انجام داد اما سرانجام نتوانست سهم بازاری به دست آورد( مطالعه کنید:شکست استارتاپ ایرانی آلینجا : شروعی طولانی و سقوطی آرام ).

با این وجود بررسی و مطالعۀ موردی استارتاپ­های شکست خورده عمدتاً نادیده گرفته شده است. در این مقاله، هفت مورد از موانع مهم در مسیر موفقیت این کسب و کارهای نوپا و دلایل شکست استارتاپ­های ایرانی را بررسی می‌کنیم.

سرویس یا محصول ضعیف

در نمایشگاه الکامپ که اخیراً برگزار شد، طی یک نظرسنجی از میان استارتاپها، نتایج زیر به دست آمد:

  • ۵ درصد از استارتاپ­های ایرانی در مرحلۀ توسعۀ نسخه دمو یا MVP خود هستند
  • ۷۵ درصد در مرحلۀ ورود به بازار قرار دارند
  • ۲۰ درصد هم در مرحلۀ رشد هستند

ورود به بازار مستلزم داشتن محصول یا سرویسی است که نیاز و تقاضای آن وجود دارد، اما مشکل استارتاپ­های ایرانی این است که به این موضوع و کسب بازخورد از مشتریان و کاربران خود توجهی نمی‌کنند و با اطلاعات ناقص و پیش‌فرض‌های خود به کارشان ادامه می­‌دهند.

صاحبان استارتاپ باید در ساخت دمو چابک باشند و سپس آن­را به کاربران نشان داده و بازخوردها را جمع‌آوری و آنالیز کنند تا بتوانند محصولی متناسب تقاضای بازار و مشتریان بسازند.

نبود منابع مالی کافی

این مشکل نه تنها در ایران، بلکه در کل دنیا به­‌عنوان یکی از سه چالش بزرگ برای استارتاپ­ها شناخته می‌­شود. بزرگترین اشتباهاتی که در این مورد رخ می‌دهد تخصیص نامناسب منابع، دست کم گرفتن هزینه‌­ها و دست بالا گرفتن درآمد در ابتدای کار است.

عدم شناخت از نیاز مشتری

یکی مشکلات اساسی در اکوسیستم استارتاپی ایران، عدم توانایی فاندرها در سازگار کردن محصولشان با بازار است. تحقیقات بازار نامناسب، ارائه محصول نامتناسب با بازار را منجر خواهد شد که آن نیز شکست استارتاپ­های ایرانی را به دنبال خواهد داشت. ناگفته نماند که این مشکل حتی در کشورهای توسعه یافته هم وجود دارد.

بیزینس مدل نامناسب و ناقص

برای راه اندازی استارتاپ، بیزینس مدلی لازم است که روی آن خوب فکر شده و همچنین پایدار و سودده باشد. اینکه یک بیزینس مدل خوب چه ویژگی­هایی دارد، بحث کاملاً تخصصی و مفصلی است؛ اما دانستن این نکته ضروری است که بیزینس مدل خوب باید با اقتصاد، اجتماع و فرهنگ یک کشور سازگار باشد. استارتاپ­ها باید به مقیاس­‌پذیری مدل کسب و کار و سازگاری آن با استراتژی­های رشد مناسب، توجه ویژه‌­ای داشته باشند.

رقبا

اکثر بنیانگذاران استارتاپهای ایرانی رقبا را جدی نمی‌­گیرند و بیشتر بر بازار تمرکز دارند؛ این درحالی‌ست که رقبای جدی و بزرگی در بازار وجود داشته که می­‌توانند عرصه را برای کسب و کارهای کوچک تنگ کنند؛ مخصوصاً با نبود قوانین مناسب مالکیت فکری.

نبود مهارت­های مدیریتی

تنها ۱۱ درصد کارآفرینان مدرک مدیریت دارند و ۷۰ درصد آنها، تنها از مهارت­های تجربی و فنی خود بهره می‌برند. بنابراین، استفادۀ استارتاپ­ها از مشاورهان کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و منتورها لازم به نظر می‌رسد.

نبود منابع انسانی کافی و مناسب

بیشتر استارتاپ­های ایرانی با چالش نبود منابع انسانی و تیم باتجربه و با استعداد مواجه هستند. گزارشات نشان می­‌دهد تیم­های استارتاپی ایران و اعضای آنها، با فقدان شدید مهارت­های کسب و کار، کارآفرینی، مدیریتی، مارکتینگ، فروش، برندینگ و… روبه رو هستند.

منبع:تک راسا

ترجمه:هادی فاخریان



[ad_2]

لینک منبع

کاهش نسبی شاخص کل بورس تهران

[ad_1]

کاهش نسبی شاخص کل بورس تهران





در حال بارگذاری



































































اخبار اقتصادی (11 مرداد 96)




























مشترک فیلیمو باش و هزاران فیلم و سریال ببین.




























شما از یک مرورگر منسوخ شده استفاده می کنید.

کاربر گرامی ؛ برای مشاهده بهتر این سایت و کارایی بهتر امکانات آن می توانید یکی از مرورگر های زیر را دانلود و نصب نمایید.

توصیه می شود برای استفاده و مشاهده وب سایت ها از این مرورگرها استفاده نمایید.
























[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

دانش یا هنر تولید آن و تاثیر آن در موفقیت یک برند

[ad_1]

امروز می‌خواهیم کمی در مورد ویدئوهای ویروسی صحبت کنیم. قبل از هر چیز باید بگوییم منظور از ویدئوهای ویروسی، ویدئوهاییست که به سرعت در اینترنت پخش شده و دست به دست می‌چرخند. اگر چه همه برندها به دنبال این هستند که ویدئوهایشان در مدت زمان کمی بیش‌ترین بازدید را داشته باشد، اما مساله اساسی اینست که چگونه می‌توان چنین محتوایی تولید کرد.

چرا برخی ویدئوها میلیون‌ها بار بازدید دارند و برخی دیگر نه؟

متاسفانه، انتشار سریع یک محتوا بیش از آن که علم باشد، یک هنر است.

می‌توان گفت هیچ فرمول دقیقی وجود ندارد که به واسطه آن بخواهیم موفقیت در این زمینه را تضمین کنیم.

اما بدون شک فاکتورهای تاثیرگذار در این زمینه را می‌توان شناسایی کرد.

ویدئوهای ویروسی از دیدگاه علمی

اگر چه تحلیل‌های مختلفی در مورد چرایی انتشار سریع یک محتوا انجام شده است، ما در این نوشته تمرکز خود را بر روی دو مورد از تحقیقات انجام شده در این زمینه قرار می‌دهیم.

۱) مطالعات صورت گرفته در دانشگاه Elon

دانشگاه Elon تحقیقات گسترده‌ای بر روی عواملی که موجب انتشار سریع یک محتوا می‌شود، انجام داده است.

آن‌ها 20 ویدئویی که طبق آمار Time Magazine  بیش‌ترین بازدید آنلاین را داشته‌اند، مورد بررسی قرار داده‌اند. هدف اصلی از این مطالعه تعیین فاکتورهای مشخصی بوده است که این ویدئوها را به ویدئوهای ویروسی مبدل ساخته است.

نتایج بررسی و مطالعات نشان می‌دهد ۶ ویژگی مشترک این ویدئوها عبارتند از:

  • طول عنوان ویدئوها: 75 درصد از این ویدئوها عنوان‌های کوتاه (3 کلمه یا کمتر) داشته‌اند.
  • زمان ویدئوها: حدود 60 درصد از ویدئوها زیر 3 دقیقه بوده‌اند. زمان متوسط حدود 2 دقیقه و 47 ثانیه است.
  • استفاده از صدای خنده: در 30 درصد از ویدئوهای انتخاب شده، شما در چند ثانیه اول ویدئو یا صدای خنده بلند می‌شنوید یا کسی را می‌بینید که با صدای بلند می‌خندد.
  • استفاده از عنصر سورپرایز: حدود 50 درصد از ویدئوها از عناصر سورپرایزکننده مانند جیغ استفاده کرده‌اند.
  • استفاده از عنصر طنز: حدود 90 درصد از ویدئوها، از عنصر طنز استفاده کرده‌اند.
  • کیفیت موزیک: 60 درصد از ویدئوهای مذکور از المان‌های موسیقی نظیر خواننده یا ارجاع به موسیقی‌های معروف استفاده کرده‌اند.

 

۲) کتاب Why things Catch on

علاوه بر تحقیقات دانشگاهی انجام شده، در این کتاب نیز به دلایل موفقیت یک محتوا در انتشار سریع پرداخته شده است. نویسنده این کتاب معتقد است که بازاریابی دهان به دهان موثرتر و مهم‌تر از تبلیغات رسانه‌ای متداول است. زیرا ما بیش از آن که به تبلیغات گوش بدهیم به نظراتی که در اجتماع می‌شنویم توجه داریم. از سوی دیگر بازاریابی دهان به دهان نیز به شدت به انگیزه و علاقه نیازمند است. بنابراین یک برند نیاز دارد محتواها و ویدئوهای خودرا چنان جذاب و موثر تولید کند که مردم نیز تمایل داشته باشند آن را با دیگران به اشتراک بگذارند.

 ۵ اصل اساسی که مخاطبان را تشویق می‌کند محتواهای یک برند را به اشتراک بگذارند:

  • وجهه اجتماعی: مردم بیش‌تر ویدئوهایی را به اشتراک می‌گذارند که تصویر خوبی از آن‌ها در ذهن مردم به جای بگذارد.
  • مشوق‌ها: در محتواهای خود دنبال مشوقی باشید که مردم را وادار کند به شما و محصولاتتان فکر کنند.
  • احساسات: مردم بیش‌تر ویدئوهایی را به اشتراک می‌گذارند که احساسات مردم را برانگیزد.
  • ارزش عملی کار: مردم معمولا محتواهایی را نشر می‌دهند که ارزش عملی داشته باشند.
  • داستان‌ سرایی: معمولا شنیدن داستان‌های مختلف در مورد یک محصول برای مردم بسیار جالب است.

با این حال، با وجود تمام فاکتورهای گفته شده هنوز هم می‌توان گفت رمز موفقیت ویدئوهای ویروسی یک فرمول خاص ندارد و هنر نیز در این زمینه نقش دارد.

 

بررسی ویدئوهای ویروسی از دیدگاه هنری

بر اساس یافته‌های دو مطالعه فوق، یک ویدیوی موفق ترکیبی از عوامل زیر است. یک ویدئوی خوب، ویدئوییست که:

  • هم عنوان کوتاهی داشته باشد هم خود کوتاه باشد.
  • در قالب یک داستان بیان شده و جنبه‌های احساسی داشته باشد.
  • شما را به خندیدن وادار کند.
  • المان‌های طنز و تعجب داشته باشد.
  • جنبه عملی داشته باشد و صرفا شعار نباشد.

بسیار خب، اکنون که المان‌های اساسی برای یک ویدئوی خوب را شناختید، وقت آن رسیده است که با در نظر گرفتن آن‌ها یک محتوای خوب تولید کنید.

این کار ممکن است در ابتدا کار آسانی نباشد اما با کمی وقت و سلیقه حتما موفق می‌شوید.

قدم اول، داستان سرایی کنید. از ابتدای پیدایش زبان در بین بشر، مردم به شنیدن داستان علاقه مند بوده‌اند. از نظر علمی نیز، داستان گفتن و شنیدن موادی شیمیایی در مغز ما فعال می‎کند. این مواد می‌تواند بر روی نحوه تفکر ما اثر گذاشته و تجربیات ما را افزایش دهد. به همین دلیل است که  مردم معمولا به سمت محتواهایی جذب می‌شوند که قالب داستانی دارد. خوشبختانه انجام این کار، سخت نیست. زیرا مغز شما به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که داستان محور باشد. تنها کافیست شما المان‌های یک داستان را داشته باشید:

  • کاراکتر
  • مقدمه
  • فراز و نشیب در داستان
  • و پایان

سپس تمامی این المان‌ها را به صورت یک ویدئو درآورد.این ویدئو شانس بالایی دارد که یک ویدئوی ویروسی شود.

در قدم بعد، در داستان خود از المان‌های طنز و سورپرایز کردن مخاطب استفاده کنید.

فراموش نکنید یک داستان یکنواخت برای مخاطب خسته کننده است.

مخاطب دوست دارد به جای شنیدن حرف‌هایی تکراری و روزمره، گاهی نیز سورپرایز شود.

بنابراین، سرعت روایت داستان را گاهی تغییر دهید. با سورپرایز کردن مخاطب، موجبات سرگرمی و خوشحالی او ر انیز فراهم کنید.

فراموش نکنید ویدئوی شما باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را به همکاری در انتشار آن تشویق کند.

امروزه شبکه‌های اجتماعی کار شما را راحت‌تر از قبل کرده‌اند. مخاطبانتان به راحتی می‌توانند ویدئوی شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. بنابراین در پایین ویدئوهای خود لینک‌هایی به شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند توییتر، فیس بوک و اینستاگرام قرار دهید. بدین ترتیب مخاطب به راحتی آن را به اشتراک خواهد گذاشت.

واقع بینانه فکر کنید و راه حل‌های عملی برای مشکلات مردم داشته باشید. بر خلاف گذشته، دیگر ظاهر یک محتوا به تنهایی برای جذب مخاطب کافی نیست. بلکه مخاطبان به دنبال محتواهایی هستند که به آن‌ها اطلاعات مفید بدهد. فراموش نکنید این اطلاعات باید با حوزه کاری شما نیز مرتبط باشد تا مخاطب به راحتی بتواند به آن‌چه می‌خواهد برسد.

امروزه مردم به دنبال راه حل برای مشکلات روزمره خود هستند. انتشار یک محتوای مرتبط و مفید باعث می‌شود مردم در مورد شما با دیگران صحبت کنند.

کلام آخر، متاسفانه ویدئوهای ویروسی فرمول مشخصی ندارند. اما مسیر این کار، روشن و فاکتورهای مهم شناخته شده است. تنها کار شما اینست که این فاکتورها را شناسایی و به کار گیرید. تولید محتواهای موفق رمز موفقیت در دنیای تبلیغات محتوا محور امروزیست. پس از آن غافل نشوید.

 

منبع: Hubspot

 

برچسب ها: انتشار محتوا, بازاریابی دهان به دهان, تولید محتوا, جلب توجه مخاطب, شبکه های اجتماعی


[ad_2]

لینک منبع

انجماد ۶۰درصد دارایی‌ بانکی/دریافت‌کنندگان وام باید رتبه‌بندی شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، ولی الله سیف، در شصت و هفتمین جلسه کمیته فرادستگاهی رسیدگی به مطالبات غیرجاری بانک‌ها با بیان اینکه اقدامات مناسبی در دو سال اخیر در ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی انجام و تصمیمات قابل توجهی برای تحرک بخشیدن در وصول مطالبات معوق اتخاذ شده است، گفت: بخش عمده‌ای از دارایی های بانک ها به دلیل حجم مطالبات معوق و غیرجاری منجمد شده و در این مسیر، با توجه به اهمیت مساله و معضلات بوجود آمده، کمیته فرادستگاهی رسیدگی به مطالبات غیرجاری بانک‌ها بر اساس مصوبه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شد.



رئیس کل بانک مرکزی با تقدیر از بانک ها به دلیل نقش موثر آنها در پیگیری مصوبات کمیته فرادستگاهی وصول مطالبات غیرجاری، تصریح کرد: همکاری و همیاری سایر دستگاه‌های ذیربط در این زمینه از جمله قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و سایر سازمان ها حائز اهمیت و توجه است و در صورت نبود این همکاری‌ها قطعاً نتایج کنونی حاصل نمی شد.



وی در خصوص مشکلات ساختاری بانک ها، به دو مشکل اساسی عدم تعادل درآمد- هزینه و دارایی – بدهی اشاره کرد و گفت: اگرچه حل و فصل معضلات ایجاد شده در حواشی نظام بانکی یعنی همان فعالیت ناصواب موسسات غیرمجاز، نزدیک است؛ لیکن مهمترین معضل نظام بانکی مشکلات ساختاری و عدم تعادل «درآمد – هزینه» و «دارایی – بدهی» است، اکنون بالغ بر ۶۰ درصد از دارایی های بانک ها منجمد و فاقد دسترسی است و بخش اعظمی نیز از دارایی ها به دلایلی همچون املاک تملیکی غیرقابل فروش قابلیت نقدشوندگی ندارند.



رئیس کل بانک مرکزی یکی از دلایل ایجاد حباب در صورت های مالی بانک‌ها را عدم توجه به نقدشوندگی وثائق عنوان کرد و گفت: مدیران بانکی در خصوص اخذ وثائق به موضوع نقدشوندگی توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که عدم توجه به این اصل مهم نتیجه‌ای جز ایجاد حباب در صورت های مالی نخواهد داشت. نظام بانکی باید در مسیری حرکت کند که به مرور بتواند آثار حباب ناشی از دارایی های موهومی را در ترازنامه های خویش محو کند.



رئیس شورای پول و اعتبار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معضلات «پیرامونی» و «ساختاری» بانک ها گفت: خوشبختانه با ورود جدی بانک مرکزی و همکاری سایر دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و قوه قضاییه «موسسات غیرمجاز» که از مشکلات پیرامونی نظام بانکی بوده اند، ساماندهی شده و با تعیین تکلیف سه تعاونی غیرمجاز در روزهای آتی به کمک دو بانک بزرگ و یک موسسه، دیگر شاهد نهاد پولی غیرمجاز در کشور نخواهیم بود.



سیف با انتقاد از نبود نهادهای ارایه دهنده  رتبه بندی شرکت های دریافت کننده تسهیلات خاطرنشان کرد: در دنیا شرکت هایی در زمینه جذب شرکت ها و معرفی انها به بانک ها برای اخذ تسهیلات فعالیت می کنند و در این زمینه کمک بزرگی به بانک ها در اعطای تسهیلات به افراد و شرکت های با عملکرد خوش حسابی انجام می دهند، لیکن متاسفانه در کشور خلاء وجود چنین شرکت هایی احساس می شود.



وی افزود: در دنیا به دلیل ساختار مناسب بانک ها و فعالیت شرکت های رتبه بندی میزان فساد در زمینه اعطای تسهیلات بسیار ناچیز است چرا که در پروسه اعتباری، شرکت ها و افراد از لحاظ بهداشت اعتباری به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرند.



سیف با تاکید بر اینکه باید از نطفه با ایجاد مطالبات معوق مبارزه کرد گفت: مدیران عامل بانک ها باید برای ایجاد ساختار تسهیلات دهی مستحکم تمهید کنند، ضمن آنکه مجلس محترم شورای اسلامی با اصلاح قانون تجارت و قوه قضائیه با همکاری بیشتر درباره صدور احکام ورشکستگی بدهکاران نظام بانکی، زمینه و بستر سواستفاده از اصل ورشکستگی به منظور فرار از پرداخت بدهی را برچینند.



رئیس کل بانک مرکزی در پایان با تاکید بر موضوعاتی همچون «برخورد با روش های متخلفانه برخی از کارکنان بانک ها»، «اصلاح رویه های اعطای تسهیلات»   و «رفع مشکلات و اختلاف نظرهای ادارات ثبت اسناد و املاک با بانک ها» از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و نقش آن در هماهنگی دستگاه های ذیربط با بانک ها، تشکر و قدردانی کرد.



در این جلسه عزت الله یوسیفیان ملا، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی درخصوص توفیقات کارگروه وصول مطالبات معوق در کاهش این مطالبات گفت: کارگروه وصول مطالبات معوق بانکی توانسته است میزان مطالبات معوق شبکه بانکی را از بیش از ۱۴ درصد به ۱۱ درصد برساند، یعنی میزان مطالبات معوق بیش از ۳ درصد کاهش پیدا کرده است. نکته قابل توجه این است که این کارگروه، موفق شده بسیاری از مطالبات را با مذاکرات و بدون توسل به قوای قهریه حل کند و توفیقات فراوانی داشته است.



وی افزود: با ادامه این روند و توقف صدور احکام بی رویه ورشکستگی و از میان رفتن این آفت که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، قطعا و یقینا کارگروه وصول مطالبات معوق بانکی، توفیقات بیشتری خواهد داشت و با همتی که بانک مرکزی برای وصول معوقات به خرج می‌دهد، امیدواریم موضوع معوقات بانکی ظرف یکی دو سال آینده به حداقل ممکن برسد.



همچنین پیمان نوری، معاون اقتصادی دادستان کل کشور نیز با تشکر از اقدامات نظام بانکی، انتقادات و گاهاً هجمه ها  علیه بانک ها را نشان دهنده حضور فعال و پررنگ نظام بانکی در اقتصاد کشور دانست و گفت: با تمام این انتقادات باید اذعان کرد که بیش از ۹۰درصد نقدینگی واحدهای تولیدی توسط بانک ها تامین می شود و این نشان دهنده حمایت ویژه بانک ها از تولید و بنگاه های اقتصادی است.



وی افزود: در بحث پیگیری و رسیدگی مطالبات معوق باید بین «بدهکار بانکی» که به دلیل ورشکستگی اقتصادی در پرداخت بدهی دچار مشکل شده است و «بزه کار بانکی» که با ترفندهای خاص به دنبال حیف و میل کردن بیت المال است تفکیک قائل قائل شد.



نوری با تاکید بر اقدامات اصلاحی برای قانون تجارت خاطرنشان کرد: محاکم قضایی علیرغم محدودیت های  ناشی از مفاد قانون تجارت، اقدامات کوتاه مدتی را انجام داده است که خوشبختانه نتیجه آن را در کاهش میزان احکام صادره ورشکستگی می توان دید.



گفتنی است، در این جلسه گزارش بانک مرکزی در خصوص «معضل احکام ورشکستگی بدهکاران بانکی» ارایه شد.



در این گزارش موضوع صدور احکام ورشکستگی بدهکاران کلان بانکی، آثار، تبعات سوء و زیانهای هنگفت ناشی از آن برای شبکه بانکی بیان و در ادامه به اقدامات این بانک، کمیته فرادستگاهی مطالبات غیر جاری بانک ها، ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و قوه قضاییه نظیر «برگزاری جلسات متعدد و بررسی های کارشناسی و فنی»، «احصاء و ارایه راه کارها و برنامه‌های کوتاه، متوسط و بلند مدت با هدف کاهش زیانهای ناشی از صدور احکام»، «تخصیص شعب ویژه و تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های ورشکستگی»، «توجیه قضات نسبت به شگردهای مدعیان ورشکستگی و تعیین کارشناسان رشته‌های مرتبط در پرونده‌ها» و نهایتاً «تدوین لایحه اصلاح موادی از قانون تجارت در حوزه معاونت حقوقی قوه قضاییه با حضور سازمان‌های ذیربط»، پرداخته شد.



ضمناً در گزارش موصوف، اشاره شد که با وجود اقدامات موثر و نتایج مثبت حاصل از آن، برای حل و فصل اصولی و اساسی معضل احکام ورشکستگی اصلاح موادی از قانون تجارت با تاکید بر موضوعاتی از قبیل لزوم اطلاع سیستم بانکی از طرح دعاوی مربوط به ورشکستگی قبل از صدور حکم، تجدیدنظر در مهلت اعطایی برای طرح اعتراض به احکام پیش‌گفت برای بانک‌ها، اطلاع رسانی احکام ورشکستگی از طریق روزنامه رسمی، بازنگری در تاریخ توقف شرکت‌ها هنگام صدور حکم، حضور نماینده‌ی دادستان در جلسات رسیدگی؛ ضروری است.



در پایان مقرر شد گزارشی مبسوط حاوی اظهارنظرها، انتظارات و پیشنهادات دستگاههای ذیربط درخصوص اصلاح قانون تجارت به ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارسال و پس از بررسی و تایید در آن ستاد تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]

ازدواج موفق با کاهش هزینه های اضافی[رپورتاژ آگهی]

[ad_1]







عروس

ازدواج امروزه به عنوان یکی از دغدغه های اصلی جوانان به شمار می رود ،مخارج بسیار زیاد در ابتدای زندگی جوانان از جمله عواملی است که در سنت ازدواج امروزه ایجاد شده است.


مشکلات سر راه ازدواج جوانان


امروزه سنت های قدیمی با تجمل گرایی مردم در آمیخته شده است. تجمل گرایی در سنت حسنه ازدواج باعث شده جوانان برای امر ازدواج زمان زیادی را از دست دهند. این عاملی برای افزایش سن ازدواج در جامعه ایران به شمار می رود.


هر جوان ایرانی در ابتدای زندگی مشترک خود در زمان شروع عروسی نیاز به تشریفات مختلفی را دارد. از مهم ترین موضوعاتی که در عروسی ها مطرح می شود ، خرید لباس عروس ، هزینه های تالار عروسی ، آتلیه عروس ، هزینه مراسم های مختلف عروسی است.


یک جوان در گام نخست که با این موضوعات روبرو می شود ، مطمئنا شروعی بسیار سخت را در ابتدای راه زندگی مشترکش خواهد داشت. بسیاری از کارشناسان این حوزه بار ها و بار ها جوانان را به مراسمات ساده و ازدواج ساده فراخوانده اند. ازدواج ساده می تواند ازدواجی موفق را برای جوانان داشته باشد. در ازدواج ساده شما هزینه های گزاف مراسمات عروسی را صرف زندگی مشترک خودتان می نمایید. از دیدگاه جامعه شناسی داشتن سرمایه اولیه برای شروع یک زندگی مشترک می تواند در ارتباط زن و مرد در زندگی مشترک تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.


راهکار های مفید برای یک ازدواج موفق


یکی از بهترین راهکار ها برای کاهش هزینه های ازدواج در عین حال داشتن مراسم شادی ، ازدواج های دانشجویی است. در ازدواج های دانشجویی هزینه های گزاف حذف می شوند. همچنین با توجه به آموزش های تخصصی که در ازدواج های دانشجویی توسط کارشناسان به زوجین ارائه می شود میتواند عروس و داماد را برای رسیدن به یک زندگی موفق کمک کند.


شما می توانید جذاب ترین اخبار و مقالات دنیای تکنولوژی را در کانال تلگرام زوم تک دنبال کنید. برای عضویت در این کانال، اینجا کلیک کنید.