[ad_1]
مدیر یک کسب و کار مبتنی بر شبکه هوشمند با تاکید بر اینکه حکم قضایی برای قطع دسترسی سراسری به شبکه هوشمند وجود ندارد گفت: مخابرات چرا دستور سازمان تنظیم مقررات دایر بر وصل فوری شمارههای ۹۰۹۹۰۷ را اجرا نمیکند؟
به گزارش فاوانیوز به نقل از فارس، پاشا ناصر آبادی درباره اظهارات مدیران مخابرات مبنی بر وجود حکم قضایی برای قطع دسترسی به شبکه هوشمند معتقد است: شرکت مخابرات با قطع عمدی دسترسی عمومی به شماره های ۹۰۹۹۰۷ قانون را نقض کرده و برای کسب و کارهای دیگر سنگ اندازی میکند.
وی با بیان اینکه مخابرات در تلاش برای جایگزین کردن سر شماره ۷۰۷۰ به جای ۹۰۹۹۰۷ است، تاکید کرد: در زمان واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی، تعهداتی از مالکان جدید آن اخذ شده که بر اساس آن باید حقوق سایر فعالان اقتصادی و مردم را به ویژه در خصوص خدمات انحصاری تحت اختیار مخابرات رعایت کنند. این در حالی است که مخابرات ابتدایی ترین تعهداتش را هم رعایت نکرده و نمونه اش این است که هیچ نسخه ای از قرارداد تلفن ثابت را به مردم نداده است.
وی با بیان اینکه ۲۰۰۰ شرکت فعال در بستر شبکه هوشمند سراسری بر روی کسب و کارهای مبتنی بر شماره های ۹۰۹۹۰۷ سرمایه گذاری کرده اند ولی به سلیقه مخابرات کسب و کارشان تعطیل است گفت: اما مخابرات با فرافکنی از وجود دستور قضایی برای قطع سراسری شبکه هوشمند سخن می گوید. مخابرات چرا دستور سازمان تنظیم مقررات دایر بر وصل فوری شماره های ۹۰۹۹۰۷ را اجرا نمی کنند؟
وی گفت: دستور قضایی مورد استناد مخابرات ناظر بر تخلفات خود مخابرات است و ربطی به شرکت های ارائه دهنده خدمات IN ندارد و کاملاً مربوط به عدم رعایت تعهدات پروانه در خصوص حقوق مشترکین و عقد قرارداد با مردم است که این هم موضوع جدیدی نیست و مخابرات سالهاست که به حقوق مردم بی اعتنایی می کند.
ناصرآبادی با بیان این مطلب افزود: هیچ مقام قضایی نمی تواند راساً دستور قطع عمومی سرویس های مخابراتی کشور را صادر کند و این موضوع در پروانه مخابرات هم تاکید شده و تنها مراجع صلاحیت دار برای صدور دستور قطع عمومی سرویس های مخابراتی شورای عالی امنیت ملی و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستند که هیچ یک از این مراجع دستوری مبنی بر قطع عمومی سرویس صادر نکرده اند.
وی ادامه داد: کدام مرجع قضایی می تواند علیه اشخاصی حکم صادر کند که اساساً طرف دعوی قرار نگرفته و شاکی نداشته اند و به دادرسی هم دعوت نشده اند.
ناصرآبادی افزود: اینکه مخابرات می گوید یک شرکتی تخلف کرده و ما کل سرویس را قطع کرده ایم؛ مانند این است که بگوید چون یک نفر مزاحم تلفنی شده بود ما کل شبکه ارتباطی کشور را قطع کردیم.
وی با انتقاد از اهمال سازمان تنظیم مقررات در مواجهه با تخلفات اپراتور ها گفت امیدوارم که در دولت دوازدهم تقویت رگولاتوری در اولویت برنامه های جهرمی و وزارت ارتباطات قرار گیرد و شاهد قاطعیت رگولاتور در برخورد با تخلفات اینچنینی باشیم.
ناصرآبادی در خصوص قبض ۱۵ میلیونی هم گفت: اینکه مدیران مخابرات از شرکت زیرساخت توقع صورتحساب آنلاین را داشته باشند، اساساً توقعی غیر فنی و غیر کارشناسی است چون کنترل تماس قبل و بعد از ورود به سوئیچ زیرساخت در اختیار اپراتور است همانطور که در همراه اول و ایرانسل چنین است و نباید سایرین جوابگوی کمکاری مخابرات در اعمال صورتحساب مشترکین این اپراتور باشند.
ناصرآبادی گفت: شرکتهای IN شکایت خود را هم به سازمان تنظیم مقررات و هم به شورای رقابت تسلیم کردهاند و امیدواریم که با ورود فوری سازمان تنظیم مقررات و شورای رقابت به موضوع، اینگونه رفتارهای سلیقهای پایان یابد.
[ad_2]
لینک منبع