دنبال کننده ها

۱۳۹۶ شهریور ۹, پنجشنبه

سونی اکسپریا XZ1 Compact معرفی شد؛ سامورایی ریزنقش - کلیک

[ad_1]


رسانه کلیک – موبایل هوشمند پرچمدار سونی اکسپریا XZ1 Compact به عنوان نسخه‌ای با ابعاد کوچک‌تر و با مشخصات نسبتا مشابه به گوشی اکسپریا XZ1 به صورت رسمی توسط سونی در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۷ رونمایی شده است.


همانطور که برایتان گفتیم، کمپانی ژاپنی سونی از موبایل اکسپریا XZ1 رونمایی کرده است اما این شرکت به فکر  آن دسته از طرفداران گوشی‌های جمع و جور یا به اصطلاح کامپکت نیز بوده است و گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ1 Compact  را به عنوان پرچمداری ریز نقش با ابعاد کوچک‌تر و سخت افزای نسبتا مشابه به گوشی اکسپریا XZ1 معرفی کرده است.


اگر نگاهی به روند نام گذاری گوشی‌های کامپکت شرکت سونی داشته باشیم، آخرین اسمارت فونی که با پسوند کامپکت به بازار عرضه شد، سونی اکسپریا ایکس کامپکت بود که به سخت افزاری میان‌رده مجهز شده بود اما قرار بود تا نقش موبایلی شبه پرچمدار را داشته باشد. همچنین در میان موبایل‌های پرچمدار تا به امروز تنها خانواده Z  عضوی کامپکت با سخت افزار قدرتمند داشته است و حالا برای اولین بار در خانواده پرچمداران جدید شرکت سونی، سری XZ شاهد تلفن هوشمند اکسپریا XZ1 Compact به عنوان محصولی پرچمدار با مشخصات سخت افزاری قدرتمند و ابعادی جمع و جور هستیم که برای دوست داران گوشی‌های کوچک مخصوصا خانم‌ها انتخاب مناسبی است.


سونی اکسپریا XZ1 Compact در بخش طراحی شاید شباهت زیادی به برادر بزرگ خود یعنی اکسپریا XZ1 داشته باشد اما طراحی پنل جلویی  و بزرگ‌تر بودن حاشیه پایینی صفحه نمایش نسبت به حاشیه بالای صفحه نمایش باعث شده تا قاعده به کار رفته در خانواده اکسپریا XZ با نام OmbiBalance در این پرچمدار ریز نقش وجود نداشته باشد. همچنین این پرچمدار علاوه بر قیمت بالا و سخت افزار داخلی قدرتمند به صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی اچ دی بدون قابلیت پخش محتوای HDR و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است که باعث شده تا نسبت به گوشی اکسپریا XZ1 عقب‌تر باشد.


در بخش دوربین، پردازنده و حافظه رم گوشی XZ1 Compact شاهد سخت افزاری مشابه با اکسپریا XZ1 هستیم. این تلفن هوشمند دارای دوربین اصلی ۱۹ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو فوق آهسته ۹۶۰ فریم در ثانیه با کیفیت اچ دی و ضبط ویدیو با کیفیت ۴K همراه با فلش LED، فوکوس اتوماتیک، لیزر و قابلیت تشخیص چهره است که می‌‎تواند علارغم سایر گوشی‌های کامپکت بازار تصاویری فوق العاده با کیفیت را ثبت کند.


طبق اعلام سونی، گوشی اکسپریا XZ1 به دوربینی با قابلیت اسکن سه بعدی صورت، غذا، اجسام مجهز شده است که با استفاده از دوربین گوشی و اسکن سوژ‌های مورد نظر می‌توان از تصاویر سه بعدی برای چاپ سه بعدی، ساخت تصاویر گیف سه بعدی و حتی برنامه ریزی در برنامه دوربین موبایل استفاده کرد و با توجه به سخت افزار مشابه اکسپریا XZ1 Compact یعنی دوربین ۱۹ مگاپیکسلی و پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ می‌توان انتظار داشت تا قابلیت اسکن سه بعدی نیز در دوربین این گوشی ریز نقش نیز وجود داشته باشد.


مشخصات فنی گوشی سونی اکسپریا XZ1 Compact به شرح زیر است:


 


اکسپریا XZ1 Compact


  • ابعاد: ۱۲۹  در ۶۴ در ۹٫۳ میلی‌متر

  • وزن: ۱۴۰  گرم

  • سیم کارت: دو سیم کارت از نوع هیبریدی با قابلیت استفاده از شیار دوم به عنوان محل قرار گیری کارت حافظه

  • جنس بدنه:  شیشه  مات در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی و صورتی  

  • مقاومت بدنه: گواهینامه IP68 مبنی بر مقاومت در برابر آب تا ۱٫۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه

  • پردازنده مرکزی: تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۳۵ با فرکانس ۲٫۴۵ و ۱٫۹ گیگاهرتز

  • پردازشگر گرافیکی: آدرنو ۵۴۰

  • نمایشگر: صفحه نمایش ۴٫۶ اینچی از نوع IPS با وضوح تصویر اچ دی با تراکم پیکسلی ۳۱۹ پیکسل در هر اینچ با قابلیت پشتیبانی از   ۱۰ لمس به صورت همزمان

  • حافظه رم: ۴ گیگابایت

  • حافظه داخلی: ۳۲ گیگابایت با  قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت

  • دوربین اصلی: ۱۹ مگاپیکسل با فوکوس اتوماتیک، تشخیص چهره، لیز،  لرزشگیر الکترونیکی با قابلیت ضبط ویدیو. با کیفیت ۴K و ضبط ویدیوهای فوق آهسته ۹۶۰ فریم در ثانیه با کیفیت ۷۲۰P  همراه با فلش LED

  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل با دیافراگم ۲٫۰ با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت فول اچ دی

  • ویژگی‌ها: حسگر اثر انگشت و اسپیکرهای استریو

  • باتری: ۲۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع ۳٫۰ کوالکام

  • سیستم عامل: اندروید ۸٫۰ اوریو با رابط کاربری شخصی سازی شده سونی

موبایل هوشمند سونی اکسپریا ایکس زد وان کامپکت قرار است از چهارم اکتبر مصادف با دوازدهم مهر ماه به صورت رسمی در چهار رنگ مشکی، نقره‌ای، آبی و صورتی با قیمت ۵۹۹ دلار عرضه شود که می‌توان از این گوشی به عنوان یک اسمارت فون کامپکت قدرتمند با طراحی زیبا و دوربینی فوق العاده با کیفیت اشاره داشت که برای خانم‌ها و دوست داران گوشی‌های کوچک‌تر از ۵ اینچ گزینه مناسبی به شمار می‌رود.






[ad_2]

لینک منبع