دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۲۷, جمعه

دوربین دوگانه نوکیا 8 چگونه کار می‌کند؟

[ad_1]

نحوه عملکرد دوربین نوکیا 8

نوکیا 8 که به‌تازگی معرفی‌شده است از دوربین‌های قابل‌توجهی بهره می‌برد. 3 حسگر یکسان 13 مگاپیکسلی که دو دوربین در پشت گوشی و یکی هم به‌عنوان دوربین سلفی، تعبیه‌شده‌اند. یکی از دو حسگر دوربین دوگانه نوکیا 8 تصاویر رنگی ثبت می‌کند و دارای لرزش گیر اپتیکال است دیگری اما تنها تصاویر مونوکرومیک یا همان تک‌رنگ ثبت می‌کند.


در ابتدا با هم مشخصات دوربین‌های نوکیا 8 را مرور می‌کنیم:


  • حسگر 13 مگاپیکسلی رنگی در پشت گوشی (احتمالاً حسگر سونی IMX 258) با سایز پیکسل‌های 1.12 میکرونی، سایز سنسور 1/3.06، دارای لرزش گیر اپتیکال و همچنین لنز با فاصله کانونی f/2.0 ساخت زایس

  • حسگر 13 مگاپیکسلی رنگی در پشت گوشی (احتمالاً حسگر سونی IMX 258) با فاصله کانونی f/2.0

  • حسگر 13 مگاپیکسلی دوربین جلو (احتمالاً حسگر سونی IMX 258) با فوکوس خودکار و فاصله کانونی f/2.0

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این ترکیب و نوع عملکرد آن تا شبیه به دوربین‌های دوگانه هواوی است. تصاویر دو حسگر رنگی و تک‌رنگ ترکیب‌شده و تصاویری با نویز کمتر و جزئیات بیشتر در مواقعی که نور محیط کم باشد تولید می‌کند. راز این وضوح بیشتر و نویز کمتر اختلاف حساسیت دو حسگر نسبت به نور است. حسگر تک‌رنگ نسبت به نور حساس‌تر است و جزئیات بسیار بیشتری را نسبت به حسگر رنگی ثبت می‌کند. نوکیا می‌گوید که استفاده از الگوریتم پیشرفته تلفیق تصویر این امکان را به دوربین نوکیا 8 می‌دهد که در هر شرایطی به بهترین شکل عکاسی کند.


این نوع چینش دوربین همچنین به شما اجازه می‌دهد تا از افکتی که نوکیا نام آن را Live Bokeh گذاشته است نیز بهره مند شوید. به وسیله این افکت می‌توانید با ایجاد اندکی تاری مصنوعی به تصویر خود عمق بدهید، چیزی که پیش‌ازاین نیز در محصولات رده‌بالای هواوی وجود داشت. هدف از این قابلیت ایجاد عمق میدانی مشابه با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR است تا تصاویر حرفه‌ای ثبت کنید.


bothie در دوربین نوکیا 8


اما شاید بزرگ‌ترین ویژگی دوربین نوکیا 8 را بتوان قابلیت Bothie که می‌توان آن را هر دو نیز ترجمه کرد، دانست. اساساً، نحوه عملکرد این قابلیت به این شکل است که تصاویر و ویدیوها به‌صورت هم‌زمان از هر دو دوربین جلو و پشت ضبط می‌شوند و در کنار یک دیگر قرار می‌گیرند. در این حالت این امکان فراهم است بدون خروج از برنامه دوربین در یوتیوب و یا فیسبوک پخش زنده داشته باشید.


دوربین سلفی نوکیا 8 نیز کیفیت بالایی دارد. این دوربین از معدود دوربین‌هایی است که به قابلیت فوکوس خودکار مجهز است. جزئیات ثبت‌شده به‌وسیله این دوربین 13 مگاپیکسیلی باید چندین پله بالاتر از تقریباً تمام دوربین‌های سلفی دیگر موجود باشد. پس اگر به عکاسی با موبایل علاقه دارید و سلفی‌های زیادی هم می‌اندازید بهتر است برای عرضه نوکیا 8 صبر کنید چون شما را به وجد خواهد آورد.


کانال دیجی رو

نظر دهید