دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۲۷, جمعه

خبرگزاری آريا - تکذيب دريافت ماليات از رانندگان اسنپ هنگام انتقال خودرو

[ad_1]



تکذيب دريافت ماليات از رانندگان اسنپ هنگام انتقال خودرو

خبرگزاري آريا- شرکت اسنپ در اطلاعيه‌‌اي اعلام کرد که اخبار منتشره در برخي از رسانه‌ها مبني بر دريافت ماليات از رانندگانِ اين شرکت هنگام نقل و انتقال خودرو، خارج از قوانين جاري جمهوري اسلامي ايران بوده و خلاف واقع مي‌باشد.

به گزارش خبرگزاري آريا، طي روزهاي گذشته، شايعات و اخبار پراکنده‌اي حول موضوع «ماليات نقل‌ و انتقال خودروي رانندگان اسنپ» از طريق برخي رسانه‌ها منتشر شده است.

جوابيه اسنپ به منظور پاسخگويي به شبهات بوجود آمده و تنوير افکار عمومي به شرح زير است:

پيرو اخبار منتشره در برخي از رسانه‌ها مبني بر دريافت ماليات از رانندگانِ اين شرکت هنگام نقل و انتقال خودرو، شايان ذکر است که کليه مطالب ياد شده خارج از قوانين جاري جمهوري اسلامي ايران بوده و خلاف واقع مي‌باشد.

بر اساس قوانين مربوطه، رانندگان اسنپ همانند ساير آحاد جامعه در زمان نقل و انتقال خودرو در دفتر خانه‌هاي رسمي تنها هزينه‌ي نقل و انتقال سند خودرو را مي‌پردازند. مبناي محاسبه‌ اين هزينه، مدل و قيمت خودرو مي‌باشد که در مواد 42 و 43  قانون ماليات بر ارزش افزوده تصريح شده است.

لازم به ذکر است که درآمد مالک خودرو مبناي محاسبه‌ي هزينه فوق نبوده و طبعا هزينه‌ي مستقلي تحت عنوان « کارکرد رانندگان در اسنپ» وجود ندارد.

همچنين در مراکز تعويض پلاک، تنها هزينه‌ صدور پلاک جديد دريافت مي‌گردد. بديهي است که خلافي خودرو و عوارض شهرداري، براي دارندگان تمامي خودروها محاسبه مي‌شود.

در پايان، شايان توجه آن‌که اسنپ به عنوان شرکتي دانش‌بنيان، از بدو تاسيس خود تا کنون، همواره به مقررات جاري کشور و قوانين جاري در نظام مالياتي پايبند بوده و در مواعد مقرر تمامي ماليات‌هاي خود را پرداخت نموده است.



[ad_2]

لینک منبع