دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۲۷, جمعه

خبرگزاری آريا - حلمه باج افزار به سرورهاي LG Electronics

[ad_1]



حلمه باج افزار به سرورهاي LG Electronics

خبرگزاري آريا - سرورهاي کمپاني بزرگ LG Electronics جديدترين قرباني باج افزارها شده اند. باج افزار کد مخربي است که با نفوذ به رايانه کاربران و قفل کردن فايل هاي مهم آنها، در ازاي بازگرداني آن فايل ها درخواست مبلغي پول مي نمايد.
حمله مذکور اولين بار زماني کشف شد که مهندسان اين شرکت دريافتند دسترسي به سرويس خود تعميري kiosks از اوايل هفته جاري مسدود شده است. ال جي اعلام کرده که به سرعت توانسته مانع از قفل شدن فايل هاي حساس در سرورهايش شود. بنابراين مي توان گفت که اين حمله به اهداف اصلي خود نرسيده است.
محققين موسسه امنيتي KISA در آمريکا دريافته اند که کدهاي مخربي که به سرورهاي LG Electronics نفوذ کرده اند مشابهت بالايي با کد منبع باج افزار WannaCry دارند. باج افزار مذکور مدتي قبل و تنها در عرض 24 ساعت هزاران هزار رايانه را در 150 کشور دنيا آلوده ساخته بود.
گرچه ارائه به روز رساني هاي امنيتي به خصوص براي سيستم هاي مبتني بر ويندوز توانست تا حدود زيادي از تهديد باج افزار WannaCry بکاهد، اما حمله اخير به سرورهاي شرکت ال جي الکترونيکس نشان مي دهد که هنوز مشتقاتي از کدهاي خطرناک اين ويروس در حال فعاليت هستند.
اين حقيقت مي تواند نگراني هايي را در خصوص بازگشت بحران WannaCry در ابعادي وسيع تر به وجود بياورد.


[ad_2]

لینک منبع