دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۹, دوشنبه

راه‌اندازی 3 مرکز رشد تا پایان سال/فعالیت 500 شرکت در پارک‌های جهاد دانشگاهی

[ad_1]



57351383

معاون تجاری‌سازی، پارک‌ها و مراکز رشد سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان (ستفا) با بیان اینکه سه مرکز رشد تا پایان سال راه‌اندازی خواهد شد، گفت: ۵۰۰ شرکت در پارک‌های جهاد دانشگاهی فعال هستند که از این تعداد، ۱۰۰ شرکت مجوز دانش‌بنیان دارند.
 
به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، بختیاری امروز در نشست خبری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دارای ۲۲ مرکز رشد در کشور است، اظهار کرد: از این تعداد ۶ مرکز در حوزه سلامت و ۱۶ مرکز در حوزه‌هایی همچون فنی مهندسی، کشاورزی، فناوری اطلاعات، فناوری‌های نرم و علوم انسانی فعال هستند.
معاون تجاری‌سازی، پارک‌ها و مراکز رشد سازمان ستفا افزود: این مراکز رشد در ۲۰ استان کشور مستقر بوده که استان‌های کرمانشاه و تهران دارای بیشترین فراوانی هستند.
وی ادامه داد:‌ سه مرکز رشد نیز در استان‌های کردستان، کرج و زنجان تا پایان سال راه‌اندازی می‌شوند و پس از افتتاح این مراکز توسعه کیفی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
بختیاری با بیان اینکه نرخ رشد عملکرد کیفی مراکز رشد در سال گذشته نسبت به سال ۹۴ با ۵۸ درصد رشد مواجه شد، گفت: ۵۰۰ شرکت در دو پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی مستقر بوده که از این تعداد ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان هستند.
معاون تجاری‌سازی، پارک‌ها و مراکز رشد سازمان ستفا، اظهار کرد: مراحل اخذ مجوز راه‌اندازی سومین پارک علم و فناوری جهاد در حال طی شدن است و به زودی افتتاح می‌شود.
وی با اشاره به اکوسیستم‌های کارآفرینی گفت: در کنار پارک‌ها و مراکز رشد نیاز به صندوق‌های پژوهش و فناوری داشتیم که مجوز راه‌اندازی این صندوق را در اوخر سال گذشته گرفتیم که به زودی شاهد افتتاح صندوق پژوهش و فناوری جهاد در تهران با گستره ملی خواهیم بود.
به گفته بختیاری، فن‌بازارهای ملی و منطقه‌ای در دستور کار جهاد قرار دارد و تا کنون در استان‌های لرستان و زنجان این فن‌بازارها بازگشایی شده‌اند که تا پایان سال در استان‌های خراسان جنوبی، مازندران، کردستان و یکی از استان‌های اردبیل و یا آذربایجان غربی نیز افتتاح خواهند شد.
معاون تجاری‌سازی، پارک‌ها و مراکز رشد سازمان ستفا با بیان اینکه طبق بررسی‌های انجام شده کانون خلاقیت، شکوفایی و نوآوری حلقه مفقوده در اکوسیستم کارآفرینی است، افزود: توانسته‌ایم چهار کانون خلاقیت، شکوفایی و نوآوری را در استان‌های تهران، خراسان جنوبی و گلستان راه‌اندازی کنیم. این کانون‌ها اولین گام برای ورود به عرصه کارآفرینی هستند.
وی به ایجاد ساختارهای جدید فناوری اشاره کرد و گفت: شتاب‌دهنده‌هایی در حوزه کسب و کار خواهیم داشت که یکی از این شتاب‌دهنده‌ها در حوزه فرهنگی راه‌اندازی خواهد شد.
 
 


[ad_2]

لینک منبع