دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آبان ۹, سه‌شنبه

خبرگزاری آريا - پايان دور هفتم مذاکرات صلح سوريه در آستانه قزاقستان

[ad_1]



پايان دور هفتم مذاکرات صلح سوريه در آستانه قزاقستان

خبرگزاري آريا - دور هفتم مذاکرات صلح سوريه در آستانه قزاقستان با حضور همه طرف هاي مذاکره و با قرائت بيانيه مشترک که در آن بر حفظ تماميت ارضي سوريه و مبارزه با تروريسم و افراطي گري تاکيد شده است، پايان يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا، در روز پاياني اين اجلاس که سه شنبه شب به وقت محلي برگزار شد، همه طرف هاي مذاکره شامل هيات هاي مذاکره کننده سه کشور ضامن آتش بس سوريه شامل ايران - ترکيه - روسيه و هيات هاي دولت سوريه - مخالفان دولت سوريه و اعضاي ناظر حضور داشتند.
«غيرت عبدالرحمانف» وزير امور خارجه قزاقستان بعنوان نماينده کشور ميزبان مذاکرات -بيانيه مشترک را قرائت و ابراز اميدواري کرد که بحران سوريه با دستيابي به يک راه حل مسالمت آميز و به نفع مردم سوريه به پايان برسد.
در بيانيه مشترکي که همه طرف هاي دور هفتم مذاکرات صلح سوريه پس از دو روز مذاکرات فشرده در مورد آن به توافق رسيدند، آمده است، جمهوري اسلامي ايران - روسيه و ترکيه بعنوان کشورهاي ضامن در خصوص رعايت رژيم آتش بس معتقد به اجراي موافقنامه چهارم ماه مه سال جاري ميلادي در رابطه با ايجاد مناطق عاري از تنش هستند و بر حمايت از حاکميت - استقلال و تماميت ارضي سوريه تاکيد مي کنند.
در اين بيانيه ضمن تشکر از رئيس جمهوري قزاقستان براي ميزباني اين مذاکرات زمان هشتمين دور مذاکرات صلح سوريه نيمه دوم ماه دسامبر 2017 تعيين مي شود.
از ايران حسين جابري انصاري معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه، از روسيه «الکساندر لاورنتيف» Alexander Lavrentiev نماينده رئيس جمهور و از ترکيه نيز«سدات اونال» Sedat Onal معاون وزير امور خارجه اين کشور در اين نشست حضور داشتند.
دور ششم مذاکرات صلح سوريه ماه سپتامبر 2017 در شهر آستانه برگزار شده بود.
بحران در سوريه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎هاي تروريستي مورد حمايت عربستان، آمريکا و متحدانشان از جمله ترکيه براي سرنگون کردن دولت قانوني «بشار اسد» رئيس جمهوري سوريه آغاز شده است.118/112


[ad_2]

لینک منبع