دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آبان ۹, سه‌شنبه

تقاضای رسانه‌های جهان برای پوشش اربعین امسال دوبرابر شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم در سخنانی با اشاره به اینکه اربعین بزرگ ترین حادثه عصر ما است، اظهار داشت: این اتفاق که جمعیت قابل ملاحظه ای از کشورهای مختلف در آن شرکت می کنند دارای پیام های بسیار والایی است که برای زمان ما بسیار کارکرد دارد.



وی با بیان اینکه در نگاه نخست حادثه اربعین را یک حادثه تاریخی می دانیم که بازماندگان حادثه کربلا، پیاده مسیر را طی کردند و پیام عاشورا را منتقل کردند و سرانجام در چهلمین روز شهادت امام حسین(ع) در کربلا حضور یافتند، تصریح کرد: اما وقتی حادثه را بررسی می کنیم، می بینیم آنقدر مباحث گوناگون در آن نهفته است که انصافا در طول تاریخ مورد بهره برداری همه آزاداندیشان بوده است.



رئیس کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین یک نماد و سمبل و الگو برای همه بشر است، افزود: اربعین صدای بلند مظلومان عالم است، آنهایی که تحت سیطره ظالمان هستند، چه مسلمان و چه غیر مسلمان.



حجت الاسلام موسوی مقدم با بیان اینکه تبیین و تشریح و توضیح محتوای اربعین مهم است و رسانه ها در این رابطه رسالت سنگینی دارند، تصریح کرد: امسال علی رغم آنچه که رسانه های استکباری دنبال می کنند و نسبت به حادثه عظیم پیاده روی اربعین یا کتمان می کنند یا تحریف می کنند؛ اما استقبال رسانه های آزاد اندیش از پیاده روی اربعین زیاد شده است.



وی با تاکید بر اینکه چیستی اربعین برای رسانه ها امر مهمی است، چیستی این موضوع که همه مردم با اشتیاق و علاقه و ارادت، ۸۰ کیلومتر را راهپیمایی می کنند و فقط حرف و شعارشان در خصوص آزادی و زیر بار زور نرفتن و رعایت حقوق انسان ها است، برای رسانه ها مهم است، افزود: امسال شاهد استقبال گسترده ای از سوی رسانه های دیگر کشورهای اسلامی بوده ایم و تقاضاهایی که برای پوشش رسانه ای اربعین آمده دو برابر سال های قبل است.



رئیس کمیته اطلاع رسانی و مستندسازی ستاد اربعین با اشاره به درخواست رسانه های اروپایی و رسانه های دیگر کشورهای اسلامی برای پوشش پیاده روی اربعین ادامه داد: اربعین دارای مفاهیم بسیار بلندی از حیث سیاسی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی است و باید تمام تلاش خود را برای تبیین این واقعه عظیم به کار بگیریم.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]