دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آبان ۹, سه‌شنبه

خبرگزاری آريا - اميد ملوان به ماشين‌سازان و برگزاري دربي شيراز و خوزستان

[ad_1]



اميد ملوان به ماشين‌سازان و برگزاري دربي شيراز و خوزستان

خبرگزاري آريا - هفته يازدهم مسابقات ليگ دسته اول فوتبال با برگزاري دربي شيراز و خوزستان پيگيري مي‌شود. به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران تسنيم «پويا»، مسابقات ليگ دسته اول فوتبال، امروز (چهارشنبه) وارد هفته يازدهم مي‌شود. هفته‌اي که دربي استان‌هاي فارس و خوزستان، مهم‌ترين ديدارهاي آن به شمار مي‌روند.
*گل‌گهر سيرجان - خونه‌به‌خونه مازندران (ورزشگاه اختصاصي گل‌گهر - ساعت 14:30)
گل‌گهر که فصل گذشته و تا هفته آخر يکي از مدعيان اصلي صعود به ليگ برتر محسوب مي‌شد، امسال عملکرد دور از انتظاري از خود نشان داده و با کسب 13 امتياز در جايگاه دوازدهم جدول قرار دارد. شاگردان نکونام هم پس از صعود به يک‌چهارم نهايي جام حذفي، از روحيه خوبي برخوردارند. خونه‌به‌خونه پس از شکست عجيب هفته پنجم مقابل فجر سپاسى، سه پيروزي و دو تساوي به دست آورده‌ و روند رو به رشدي مي‌پيمايد. اين تيم مي‌تواند با پيروزي در سيرجان، شعار «حيا کن، رها کن» تماشاگران عليه وينگو را به صدا دربياورد و پيرمرد کروات را به درهاي خروجي گل‌گهر نزديک‌تر کند.
*نساجي مازندران - مس رفسنجان (ورزشگاه شهيد وطني قائمشهر - ساعت 14:30)
سرخپوشان قائمشهر پس از نمايش نه چندان خوب مقابل استقلال در جام حذفي، هفته گذشته در خانه مقابل برق جديد شيراز متوقف شدند تا در رتبه دوم جدول باقي بمانند. پاشازاده در حالي بايد به مصاف هم‌تيمي سابق خود در استقلال برود که شاگردان سامره هم پس از شکست مس کرمان در دربي معروف به «ال‌مسينو»، براي پيروزي به مازندران مي‌آيند. مس رفسنجان همچون فصل قبل در ميانه جدول سير مي‌کند و با يک بازي کمتر در رده نهم جدول جاي دارد.
*اکسين البرز - بادران تهران (ورزشگاه انقلاب کرج - ساعت 14:45)
اين دو تيم متمول در شرايطي مقابل هم صف‌آرايي مي‌کنند که شرايط تقريباً مشابهي در جدول دارند. در حالي که هنوز زمزمه‌هاي انتقال اکسين به آمل در پايان نيم‌فصل اول به گوش مي‌رسد، اين تيم در سه هفته اخير به دو تساوي و يک شکست دست يافته و کمي از پيروزي‌هاي ابتداي فصل فاصله گرفته است. بادران نيز از 12 امتياز هفته‌هاي اخير، تنها 2 امتياز کسب کرده و نارنجي‌پوشان تا رده ششم جدول سقوط کرده‌اند. برنده جدال اين دو مربي جوان، مي‌تواند روزهاي تلخ هفته‌هاي اخير را فراموش کند و دوباره به جمع بالانشينان بازگردد.
*ملوان بندر انزلي - ماشين‌سازي تبريز (ورزشگاه تختي انزلي - ساعت 14:45)
قوي سپيد انزلي شرايط سختي را پشت سر مي‌گذارد. مشکلات مالي اين باشگاه ادامه دارد، ظرفيت ورزشگاه تختي انزلي به علت تعميرات حدوداً نصف شده، ملوان در ليگ يک نتايج قابل قبولي نمي‌گيرد و به تازگي با شکست مقابل قعرنشين ليگ برتر از جام حذفي حذف شده است. اين تيمِ رده يازدهمي در انزلي، سه پيروزي و يک تساوي به دست آورده است. ماشين‌سازان شرايط جدولي بدتر از ملوان دارند. شاگردان رسول خطيبى در سه ديدار اخير خود، بردي کسب نکرده‌اند و در جايگاه سيزدهم جدول به سر مي‌برند. بايد ببينيم آيا ملوان مي‌تواند با شکست ماشين‌سازي از ميانه جدولي‌ها سبقت بگيرد يا خير.

*برق جديد شيراز - فجر سپاسى شيراز (ورزشگاه حافظيه شيراز - ساعت 14:45)
دربي تيم‌هاي شيرازي در حالي برگزار مي‌شود که شرايط «کاکوها» در جدول با يکديگر متفاوت است. برق جديد که صددرصد امتيازات خانگي را به دست آورده، در هفته‌هاي اخير در خارج از شيراز هم امتيازات خوبي جمع کرده است. تا جايي که خيلي از هواداران اين تيم نارنجي‌پوش، تيم محبوب خود را با پارس جنوبي و سپيدرودي مقايسه مي‌کنند که در اولين فصل حضور در ليگ دسته اول، راهي ليگ برتر شدند. فجر سپاسى هم که شکست بدي در جام حذفي مقابل تراکتورسازي متحمل شد، در هفته‌هاي اخير عملکرد پُر فراز و نشيبي از خود نشان داده و همين سبب شد زردپوشان شيرازي نتوانند عملکردي بهتر از رتبه دهم داشته باشند.
*راه‌آهن - ايرانجوان بوشهر (ورزشگاه راه آهن اکباتان تهران- ساعت 14:45)
تيم ريشه‌دار تهراني که در مشکلات مديريتي و فوتبالي دست و پا مي‌زند، با يک امتياز قعرنشين است و با شکست ايرانجوان هم نمي‌تواند از انتهاي جدول نجات يابد. حضور محسن بياتي‌نيا، گلزن پيشين پاس و ذوب‌آهن روي نيمکت راه‌آهن هم نتوانست باعث شود پاي لوکوموتيورانان به گلزني باز شود و حسرت راه‌آهن در باز کردن دروازه حريفان به 900 دقيقه رسيده است. ايرانجوان هم که با صعود به جمع هشت تيم پاياني جام حذفي، روند موفقي در اين رقابت‌ها داشته است، با 6 امتياز در رده شانزدهم جدول جاي دارد. با انتخاب غلامرضا دلگرم به عنوان سرمربي ايرانجوان، اين تيم از سه بازي اخير، 5 امتياز به دست آورده و عملکرد ضعيف خود را کمي بهبود بخشيده است. با تحميل دهمين شکست راه‌آهن، ايرانجوان مي‌تواند حتي تا جايگاه سيزدهم جدول بالا بيايد و حتي در هفته‌هاي آينده از جمع فانوس به دستان خارج شود.
*شهرداري تبريز - آلومينيوم اراک (ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز - ساعت 15)
اين مسابقه نخستين ديدار رسمي تيم شهرداري با هدايت سيروس دين‌محمدي محسوب مي‌شود. شهرداري که روزي در ليگ برتر توپ مي‌زد، با 6 امتياز در جايگاه هفدهم ليگ دسته اول قرار دارد و هفت هفته از آخرين پيروزي اين تيم مي‌گذرد. آلومينيوم هم که پس از حضور حامد بصيري روي نيمکت اين تيم نتايج قابل قبولي مي‌گرفت، در دو هفته گذشته مقابل تيم‌هاي شمالي دو شکست را تجربه کرد تا با سقوط به رده پانزدهم،‌ به جمع مدعيان سقوط اضافه شود.
*مس کرمان - صباي قم (ورزشگاه امام علي (ع) کرمان - ساعت 15)
آخرين تقابل اين دو تيم به ليگ برتر بازمي‌گردد. نماينده‌هاي سابق ايران در ليگ قهرمانان آسيا شرايط متفاوتي از لحاظ جدولي و مالي دارند. مس کرمان با وجود اينکه در دو مسابقه پياپي پيش از صبا شکست خورد، اما اکنون با 15 امتياز در جايگاه پانزدهم جدول قرار دارد. صبا هم با هومن افاضلي با تساوي‌هاي متوالي تا رده چهاردهم جدول صعود کرد تا کمي از قعر جدول فاصله بگيرد.
*شهرداري ماهشهر - نفت مسجدسليمان (ورزشگاه شهداي ماهشهر - ساعت 15:15)
شاگردان کوروش موسوي هفته گذشته پس از 6 هفته ناکامي در کسب برد، موفق به شکست بادران شدند تا در جمع مدعيان باقي بمانند. شهرداري ماهشهر در دربي استان خوزستان به مصاف نفتي مي‌رود که حاشيه امنيت 3 امتيازي در صدر جدول براي خود ايجاد کرده است. زردپوشان مسجدسليمان پس از قهر و آشتي فکري از مديران نفت، دو پيروزي ديگر کسب کردند و با روحيه‌اي بسيار مناسب، راهي ماهشهر مي‌شوند.
انتهاي پيام/


[ad_2]

لینک منبع