دنبال کننده ها

۱۳۹۷ فروردین ۸, چهارشنبه

خبرگزاری آريا - 110کيلوگرم مواد غذايي غيرقابل مصرف در ديواندره ضبط شد

[ad_1]



110کيلوگرم مواد غذايي غيرقابل مصرف در ديواندره ضبط شد

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - مديرکل استاندارد کردستان گفت: با هدف اجراي طرح نوروزي پايش بازار، از ابتداي تعطيلات نوروزي تاکنون، 110کيلوگرم مواد غذايي تاريخ مصرف گذشته در بازارهاي ديواندره جمع آوري شده است.

منصور لهونيان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: در اين بازرسي‌ها که با همکاري مرکز بهداشت اين شهرستان انجام مي شود، 110کيلوگرم مواد غذايي و خوراکي تاريخ مصرف گذشته شامل پفک، چيپس، انواع ادويه جات، روغن هاي خوراکي، ماست، شکلات، سرکه، آبميوه، کيک، دوغ و عرقيات جمع‌آوري و معدوم شد.
او با بيان اينکه هدف از اجراي گشت هاي بازرسي از بازار در تعطيلات سال نو، ارتقا سلامت و امنيت غذايي شهروندان است، افزود: گشت‌هاي ويژه‌ نوروز از 15 اسفند 96 آغاز شده و تا 15 فروردين به صورت روزانه ادامه دارد.
مديرکل استاندارد کردستان در ادامه بر لزوم استفاده شهروندان از کالاهاي استاندارد تاکيد کرد و يادآور شد: سازمان استاندارد با راه اندازي سامانه 10001517 امکان کسب اطلاع از اعتبار وضعيت پروانه صادر شده براي کالاي مورد نظر را فراهم کرده است.
به گفته لهونيان، شهروندان مي توانند با ارسال کد 10 رقمي درج شده در پايين علامت استاندارد بر روي کالا به اين سامانه، از درستي و استاندارد بودن آن مطمئن شوند.
به گزارش ايرنا، 294 واحد توليدي فعال و 477 مورد فرآورده و کالا تحت پوشش اداره کل استاندارد کردستان هستند.
7355/ 3020
انتهاي پيام /*



[ad_2]

لینک منبع