دنبال کننده ها

۱۳۹۷ فروردین ۸, چهارشنبه

اپل در رویداد ۷ فروردین چه ابزارهای جدیدی معرفی کرد؟

[ad_1]


روز سه‌شنبه مصادف با 27 مارس ( ۷ فروردین)، اپل مراسمی را در کالج Lane Tech شیکاگو با محوریت آموزش برگزار کرد و طی آن کمپانی اپل از آیپد ارزان‌قیمت 9.7 اینچی جدید خود رونمایی کرد. برای ترغیب هرچه بیشتر اساتید و دانش‌آموزان به استفاده از آی‌پد در کلاس‌ها، اپل در کنار این آی‌پد چندین ابزار و منابع آموزشی متفاوت را هم رونمایی کرد.


مرتبط : آی‌پد ۲۹۹ دلاری جدید اپل 


در ادامه این گزارش به بررسی این محصولات و برنامه‌های آموزشی جدید اپل که در این مراسم معرفی شدند پرداخته‌ایم:


برنامه iWork به همراه قلم اپل



از آنجایی که آیپد 9.7 اینچی جدید از قلم اپل هم پشتیبانی می‌کند، اپلیکیشن iWork اپل هم به‌منظور پشتیبانی از ویژگی‌های جدید به‌روزرسانی شده است. با استفاده از این برنامه و قلم اپل کاربر می‌تواند هرآنچه که مایل است بنویسد و یا رسم کند. همچنین با استفاده برنامه‌های Keynote و Pages که در ابزار iWork وجود دارند، دانش‌آموزان می‌توانند طراحی‌ها و اشکال مورد نظرشان را به گزارش‌های متنی خود اضافه کنند و در هنگام نوشتن گزارش‌های آزمایشگاهی اعداد را نیز با این قلم یادداشت کنند.


در حال حاضر در حالت بتا، برنامه Pages شامل یک ویژگی با نام "حاشیه نویسی هوشمند" نیز می‌شود که به معلمین امکان اضافه کردن کامنت به اسناد و گزارش‌ها به‌صورت لحظه‌ای را می‌دهد. این کامنت‌ها مستقیما به قسمت خاصی از متن که مد نظر معلمین است متصل می‌شود. ضمنا این اپلیکیشن شامل ویژگی ساخت کتاب هم هست که به کاربر امکان نوشتن کتاب‌های دیجیتالی کوتاه و یا سفرنامه را می‌دهد. جالبتر اینکه در حین نوشتن کتاب، می‌توانید از نقاشی‌های خودتان که با قلم رسم می‌کنید و یا نمونه‌ تصاویر آماده درون برنامه و یا حتی از تصاویر و ویدیوهای گالری خود هم استفاده کنید. علاوه بر این دیگر همکلاسی‌های شما نیز از طریق سرویس آیکلود و با استفاده از آیفون، آیپد و یا مکبوک می‌توانند شما را در خلق کتاب دیجیتالی همراهی کنند.


اضافه شدن ویژگی‌های واقعیت افزوده به برنامه "Swift Playground"



در سال 2016 اپل برنامه‌ای با نام "Everyone Can Code" را رونمایی کرد که نحوه کدنویسی به کودکان را از طریق اپلیکیشن Swift Playground آموزش می‌داد. حال این اپلیکیشن محبوب شامل ویژگی‌های جدیدی از جمله واقعیت افزوده با استفاده از تکنولوژی ARKit اپل می‌شود. در نسخه جدید این برنامه دانش‌آموزان پس از طراحی و خلق یک کاراکتر انیمیشنی می‌توانند با استفاده از دوربین آیپد آن را در محیط واقعی اطراف خود به نمایش بگذارند.


ضمنا اپل از واقعیت افزوده در یادگیری‌های روزانه دانش‌آموزان نیز استفاده کرده است. برای مثال یک اپلیکیشن واقعیت افزوده که Froggipedia نام دارد، به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که با استفاده از قلم اپل بدن یک قورباغه را به‌طور کامل تشریح کنند. یک اپلیکیشن واقعیت افزوده دیگر با نام Free Rivers نیز نحوه محافظت از رودخانه‌ها و همچنین مراقبت از زیست‌بوم‌ها را آموزش می‌دهد.


برنامه "everyone Can Create"



این برنامه در اصل یک برنامه آموزشی است که توسط متخصصین و مدرسین خلاق و حرفه‌ای طراحی شده است. این برنامه انواع مختلفی از منابع آموزشی و راهکار‌های تدریس را به مدرسین و دانش‌آموزان ارائه داده و به کودکان این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های جدید خود را کشف کرده و تقویت کنند.


با استفاده از این برنامه معلمین هم می‌توانند راهکارهای جدید برای به‌کارگیری موزیک، طراحی، فیلم و عکس به مطالب آموزشی خود در کلاس‌ها را پیدا کنند و کلاس‌های خود را تا حد ممکن برای دانش‌آموزان جذاب‌تر کنند. این برنامه در کنار این ویژگی‌ها، شامل ایده‌ها و مثال‌های مختلفی به‌منظور ایجاد خلاقیت در کلاس‌های زبان، ریاضی، علوم و تاریخ نیز می‌شود. اپل از بهار امسال قصد دارد از طریق برگزاری جلسات آموزشی نحوه استفاده از این برنامه را به مدرسین علاقه‌مند آموزش دهد.


اضافه شدن Schoolwork به سرویس ClassKit



Schoolwork اپلیکیشن جدیدی است که انجام دادن یک سری وظایف از جمله دادن تکلیف به دانش‌اموزان را تا حدودی برای معلم‌ها آسان‌تر می‌کند. این اپلیکیشن به مدرسین امکان ایجاد تکالیف و تخصیص آنها به هر یک از دانش‌آموزان  را می‌دهد. این تکالیف می‌توانند شامل هر چیزی از جمله لینک وب گرفته تا فایل‌های PDF و غیره باشند.


در بخش نمایش پیشرفت دانش آموزان، این برنامه به معلمین این امکان را می‌دهد تا عملکرد کلی دانش‌اموزان در کلاس و فعالیت‌های او در اپلیکیشن‌های آموزشی و همچنین عملکرد آنها را در بخش تکالیف محول شده به‌طور دقیق مشاهده و بررسی کند. البته اپل در این مراسم خاطرنشان کرد که تنها معلمین به اطلاعات دانش‌اموزان دسترسی خواهند داشت و نه کسی دیگر. اپلیکیشن Schoolwork رسما از ماه ژوئیه عرضه خواهد شد و به مدرسین این امکان را می‌دهد که تا شروع سال تحصیلی جدید کاملا با این برنامه و کارایی‌های آن آشنا شوند.


قلم و محافظ آیپد لاجیتک



در کنار آیپد 9.7 اینچی جدید، شرکت لاجیتک نیز از قلم خود با نام Logitech Crayon و محافظ آیپد Rugged Combo 2 رونمایی کرد. این قلم شرکت لاجیتک که 50 دلار قیمت دارد، اولین قلم دیجیتالی است که برای آیپد جدید اپل طراحی شده است و با تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های آیپد و همچنین آفیس شرکت مایکروسافت همخوانی کامل دارد. از آنجایی که این قلم تا 6 روز دوام باتری دارد بنابراین می‌تواند یک روز کامل برای دانش‌آموزان در مدرسه بدون نیاز به شارژ مجدد کارایی داشته باشد. ضمنا این قلم لاجیتک به صورت خودکار به آیپد متصل می‌شود و نیازی به انجام پروسه‌های وقت‌گیر جهت اتصال آن به آیپد وجود ندارد.



محافظ آیپد جدید لاجیتک نیز می‌تواند آیپد اپل را در تمام طول روز از ضربه‌ها و خط و خش محافظت نماید. این کیس قادر است آیپد را در سقوط از ارتفاع بیش از 1 متر محافظت کرده و همچنین کیبوردی که به این محافظ متصل است می‌تواند در مقابل نفوذ قطره‌های آب کاملا مقاوم عمل کند. قیمت این کیس محافظ هم 100 دلار خواهد بود.


برنامه "مدیر مدرسه اپل" ارتقاء یافته


با استفاده از برنامه مدیر مدرسه (School Manager) مدیران بخش آی‌تی می‌توانند برای دانش‌آموزان و کادر مدرسه آکانت بسازند و البته دیوایس های آنها را مدیریت کنند. اپل در مراسم دیشب اعلام کرد که نسخه جدید این برنامه به مدیران امکان ساخت پروفایل به صورتی تکی و یا دسته‌جمعی را هم می‌دهد و این یعنی ادمین‌ها می‌توانند به‌صورت همزمان تا 1500 اپل آیدی را بسازند. ضمنا همراه این برنامه 200 گیگابایت فضای آیکلاد هم ارائه می‌شود که در نسخه قبلی این فضا تنها 5 گیگابایت بود.




[ad_2]

لینک منبع