دنبال کننده ها

۱۳۹۷ فروردین ۹, پنجشنبه

میزان صنایع دستی قاچاق در میدان امام به کمتر از ۵ درصد رسیده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

جواد محمدی فشارکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه در حدود ۴ تا ۵ سال گذشته در میدان امام اصفهان بالغ بر ۹۵ درصد از صنایع دستی موجود، قاچاق بود بدنبال بازرسی و برخورد قاطع با قاچاقچیان در حال حاضر به جرات می گویم که تعداد این نوع صنایع دستی به کمتر از ۵ درصد رسیده است.


وی بیان داشت: در میدان امام اصفهان نزدیک به هفت هزار تولید کننده صنایع دستی داشتیم که در این ۵ ساله به خاطر وجود صنایع دستی قاچاق نزدیک به چهار هزار نفر از فروشندگان صنایع دستی از این شغل خارج شدند و تنها سه هزار نفر باقی ماندند.


مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تصریح کرد: بدنبال برخورد قاطع با قاچاقچیان صنایع دستی در این چند ساله در حال حاضر تعداد تولید کنندگان صنایع دستی از سه هزار نفر به ۴۰ هزار نفر در میدان امام اصفهان رسیده است.


وی گفت: البته در این راستا اتحادیه صنایع دستی اصفهان همکاری خوبی با ما داشته است.


میدان نقش جهان تنها باید منحصر به فروش صنایع دستی باشد


محمدی فشارکی در پاسخ به این سوال که تعدادی از تولید کنندگان صنایع دستی اصفهان در حوزه میدان امام با وجود دریافت مجوز فروش صنایع دستی تغییر کاربری داده و مغازه را به بانک، خرازی و تریکو فروشی، آبمیوه فروشی، کافی شاپ و غیره تبدیل کرده‌اند و برخوردی با آنها نمی شود، ادامه داد: در حوزه تغییر کاربری تعدادی از مغازه های صنایع دستی، لازم به ذکر است که فرمانداری مصوبه ای در سال های گذشته تصویب کرد که میدان امام تنها باید منحصر به فروش صنایع دستی باشد.


وی گفت: با این وجود هیچ گاه این مصوبه به اجرا گذاشته نشد و مانع از تغییر کاربری صنایع دستی نشدند و شاهدیم برخی مغازه ها به عطاری و خرازی و غیره مبدل شده است.


مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان اعلام کرد: به منظور اجرای مصوبه فرمانداری لازم است که کارگروهی با عضویت میراث فرهنگی و صنایع دستی، اتحادیه صنایع دستی، اتاق اصناف، بازرسی اصناف، اماکن نیروی انتظامی و اوقاف تشکیل شود و با یک برنامه ریزی افرادی که تغییر کاربردی دادند را مجاب کنند که یا به شغل صنایع دستی خود روی آورند یا مغازه را تخلیه و به تولید کننده دیگر واگذار کنند.



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]