دنبال کننده ها

۱۳۹۷ فروردین ۸, چهارشنبه

مناجاتی: کی روش منیت دارد و تخم دو زرده می کند؛ از عصر سنگی تا به حال چنین مسائلی را در فوتبال ندیده ایم

[ad_1]

طرفداری- پس از اظهارنظر کارلوس کی روش مبنی بر اینکه ملی پوشان باید 40 روز منحصراً در اختیار تیم ملی باشند، مهدی مناجاتی، پیشکسوت تیم ملی ایران اظهار داشت به نظر او کی روش تخم دو زرده می کند و هر کاری که خودش بخواهد انجام می دهد.


مهدی مناجاتی در مورد دیدار مقابل الجزایر و تونس، گفت:


تیم‌های آفریقایی همه خوب و قدرتمند هستند. این بازی‌ها بسیار خوب بود. وقتی در گروه ما تیم آفریقایی هست باید تیم‌هایی را در نظر بیگیریم که این شاخصه را داشته باشند. کار عاقلانه انجام بازی با کشورهایی است که سبک بازی آنها شبیه به حریفان ما است. این بازی‌های دوستانه برای تست کردن خودمان است و باید بر این اساس حریفان را انتخاب کرد.



به نقل از فارس، وی در مورد اظهار نظر کی‌روش مبنی بر اینکه بازیکنان شاغل در باشگاه‌ها آمادگی لازم را ندارند و باید اردوی 40 روزه‌ای تشکیل داد و مخالفت مربیانی مثل برانکو ایوانکوویچ، تصریح کرد:


از عصر سنگی تا به الان این مسائل را ندیده بودیم که مربیان بزرگی که در فوتبال ایران فعال بودند و بازیکنان برایشان احترام زیادی قائل بودند چنین برنامه‌ای را در نظر بگیرند. مربیان خارجی که به ایران آمدند از بزرگانی بودند که در دنیای فوتبال نظیر کم داشتند. مربیان خارجی در این کشور کم ندیده‌ایم. به نظر من کی‌روش تخم دو زرده می‌کند. او فوتبال ایران را بسیار سطح پائین می‌داند. ابتدایی ترین کار فنی برای انتخاب بازیکن دیدن عملکرد بازیکن است. در تمام جهان باید وضعیت بازیکن بررسی شود و سپس اقدام به انتخاب کرد.



مناجاتی یادآور شد:


انتخابات تیم ملی غیبی شده است. او یک مرتبه لیستی ارائه می‌کند و معلوم نیست بر چه مبنایی است. در این شرایط به این نتیجه می‌رسیم وقتی بازی دیده نشده و نمی‌دانیم بازیکن سالم و آماده است به چه شکلی انتخاب شده است؟ ابتدایی ترین کشورهای دنیا هم این عملکرد را ندارند. فوتبال ایران در سطح آسیا و حتی در جهان شناخته شده است. او همیشه غیبی لیست می‌دهد و این مسئله باعث ناراحتی تیم‌ها و مربیان می‌شود. باید بازیکنان را دید و سپس انتخاب کرد. باید از مربی تیم و باشگاه هم در  این مورد سوال کرد. در گذشته بازیکنانی بودند که از لحاظ انضباطی با باشگاه مشکل داشت و کارهای ناشایستی در مورد باشگاه کرده بود. در این شرایط بازیکن به تیم ملی دعوت شد که این کار نوعی دهان کجی  به باشگاه، مربی و هواداران آن تیم بود. او هیچ توضیحی نمی‌دهد و کسی هم چنین درخواستی نمی‌کند.



پیشکسوت فوتبال ایران در مورد پاسخ به این سوال که آیا درخواست اردوی 40 روزه با توجه به ندیدن بازیکنان داخلی یک نوع ایجاد جدل با باشگاه ها است، گفت:


به نظر می‌رسد او به مانند یک مبارز فریاد من من سر می‌دهد. در قانون کشور ما من وجود ندارد. منیت برای ما ایرانی‌ها یک چیز پوچ است. فوتبال ما در سطح جهان جایگاه خودش را دارد. نمی‌توان بازیکن را بدون دلیل انتخاب کرد. او همه کار می‌کند و کسی هم ایرادی نمی‌گیرد.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]