[ad_1]
خبرگزاري آريا- استاندار سمنان در همايش منتخبين پنجمين دوره شوراي اسلامي شهرهاي تابعه استان سمنان ضمن بيان اينکه اعضاي منتخب شوراها بايد تمام توان خود را در اين فرصت چهارساله در راستاي خدمت به مردم بهکارگيرند، ابراز داشت: در انتخاب شهردار بايد شرايط، خصوصيات، ديدگاهها و مواضع سياسي و اجتماعي افراد مدنظر قرار گيرد و از نگاه سياسي براي انتخاب شهردار پرهيز شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، وي بابيان اينکه در نخستين گام مطالعه قانون شوراها از ضروريات به شمار ميرود، افزود: بايدها و نبايدهايي که در قانون تعريفشده بايد ملاک عمل شوراها قرار گيرد چراکه عدم آگاهي به قانون در انجام امور اخلال ايجاد ميکند.
دکتر خباز ضمن تأکيد به ضرورت بهرهگيري از منابع جديد، بابيان اينکه استفاده و وابستگي به منابع موجود دستيابي به اهداف را سخت ميکند، ابراز داشت: اعضاي شوراها ضمن آگاهي از بودجه شهرداري متمم و تفريق بودجه بايد اداره امور مالي را نيز موردتوجه قرار دهند و از سوي ديگر شوراها با ورود به وظايف قانوني خود نبايد در امور تصميمات کشوري دخالت کنند.
ايشان با بيان اينکه امکانات تفريحي و فرهنگي شهرها بايد مدنظر قرار گيرد، تصريح کرد: طراحي و زيباسازي اماکن تفريحي ميتواند در توسعه گردشگري جاذبه ايجاد کند لذا ورودي و خروجي شهرها بهعنوان ويترين بسيار مهم است و شوراي شهر بايد در راستاي حفظ و حفاظت از حريم شهر تلاش کنند.
استاندار سمنان با اشاره به اينکه فعاليت شهرداريها بايد از طريق رسانهها به اطلاع مردم رسانده شود، افزود: اعضاي شوراها اگرچه ازنظر درک سياسي و تفکرات با يکديگر متفاوت هستند اما بايد در همه امور متحد و يکپارچه عمل کنند و از سوي ديگر شوراها بايد در انتخاب شهرداران و دادن اختيارات لازم به آنها اهتمام کافي را داشته باشند تا بتوانيم بهدور از حاشيه در اصلاح امور کوشا باشيم.
[ad_2]
لینک منبع