دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مهر ۹, یکشنبه

واقعه عاشورا تجلی کمال آزادمردی اباعبدالله الحسین(ع) بود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، در ارتباط با واقعه عاشورا اظهار داشت: روز عاشورا صحنه نبرد و رویارویی حق با باطل بود و نحوه رفتار آن حضرت در این روز تجلی کمال آزادمردی امام حسین (ع) است.



وی افزود: این چنین نفوذ در قلب انسان ها فقط از اخلاص در عمل امام حسین (ع) نشات می گیرد، بنابراین اگر ما بتوانیم امور را به رضای خدا پیوند بزنیم، ماندگار خواهیم شد و علت ماندگاری نهضت عاشورا و قیام امام حسین (ع) نیز همین است.



قربان پور خاطرنشان ساخت: حرارت نهضت عاشورا هیچ وقت سرد نمی شود و بارها شاهد آن بوده ایم که بعضی از حکومت ها و افراد تلاش کردند که نهضت عاشورا را از بین ببرند، اما دو علت اصلی مانع آن ها شد که اول اخلاص در عمل امام حسین(ع) و دوم ارادت مردمی و عام به صاحت مقدس ایشان است.



وی ادامه داد: اظهار عشق و ارادت و نوع سوگواری عزاداران گاهی دچار نوسان می شود و مشاهده می کنیم که ابزار آلات و روش های عزاداری طی چند سال گذشته تحول پیدا کرده اند.



مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: هر حرکتی در جهت بهبودی وضع و افزایش سطح کیفیت عزاداری ها به شرط آن که مطلوب شارع باشد و مورد رضایت ساحت مقدس اباعبدالله قرار گیرد مشکلی ندارد اما تا جایی که ممکن است از اعمالی که فضای عزاداری ها را وهن آلود می کند باید به شدت پرهیز شود.



قربانپور اذعان داشت: متاسفانه برخی روش ها و رفتارها باعث خدشه دار کردن روح و بطن عزاداری می شوند، که می توان به طور مثال خرافه پردازی، داستان های نادرست در نوحه ها و نوع پوشش افراد را از جمله این آسیب ها دانست.



وی افزود: مسئله مهم در عزاداری اباعبدالله این است که در کنار دعوت عمومی مردم و برگزاری اجتماعات بزرگ، ترویج نهضت عاشورایی تبیین و ساماندهی شود.



مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تشریح کرد: بسیار مهم است که ضمن بروز احساسات خود، روشی تعقلی برای بیان این احساسات به کار بگیریم تا ارتباطات معنوی ما حفظ شود که برای تشخیص مشروعیت آن نیاز به استفاده از مبانی فقهی و مراجع داریم.



قربانپور گفت: بنابراین باید مراجع اعزام، رسانه ها و... کار فرهنگی و روش صحیح را برای مردم نهادینه کنند و افرادی که با غرض ورزی در این میان کارشکنی و سواستفاده می کنند با رویکرد امر به معروفی تذکر داده شوند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]