[ad_1]
چطور است که برخی مقالات توجه ما را به خود جلب میکنند؟ مهم نیست که چقدر مشغول هستیم، همیشه محتوایی خاص وجود دارد که توجه ما را به خود جلب میکند. پس نویسندگان این مقالات چه کاری انجام میدهند که سایر افراد نمیدانند؟
تعدادی عوامل روانشناختی در این موضوع دخیل هستند. میتوان گفت محتواهای محبوب یک رازی دارند که سایر محتواها از آن بی خبرند. اگر فکر میکنید که محتواهای محبوب بهتر نوشته شده یا ارزشمندتر هستند، در اشتباهید. اینترنت پر از محتواهای ارزشمند است. این یک مسئله شایع است و قطعا یک تمایز نیست.
حقیقت این است که نویسندگان صنعت شما از شما تیزهوش تر نیستند. کلیدهای یک محتوای جذاب بسیار سادهتر است از آنچه که شما فکرش را میکنید و درست در جلوی چشمان شماست. در اینجا چند راز برای جلب توجه خوانندگان، تعامل و انجام اقدامات آنها وجود دارد.
۱) از تصاویر و دادهها برای ایجاد اعتبار استفاده کنید
مردم به دادهها اعتماد بیشتری نسبت به نظرات شما دارند. اگر تاکنون برای مخاطب خود اعتبار ایجاد نکردهاید، میتوانید از دادهها به نفع خود استفاده کنید. از آمار و اطلاعات کمک بگیرید تا به شما اعتبار ببخشند.
یکی دیگر از مطالعات SiteGrain نشان داده که مردم به موضوعاتی را که به صورت علمی (به همراه نمودارها، فرمولها و غیره) نمایش داده میشوند اعتماد بیشتری دارند. حتی اگر محتوای بصری اطلاعات بیشتری از متن ارائه ندهد.
پس همه اینها چه معنایی دارند؟ از دادهها و آمارها استفاده کنید و این آمارهای بدست آمده را در هر نوع محتوای بصری که میدانید قرار دهید. با این کار افزایش تعامل قابل توجهی را شاهد خواهید بود. مغز انسان مدرک، ارقام و تصاویر را دوست دارند. استفاده ترکیبی از آمار، نمودارها و عکسها تعامل را افزایش خواهد داد.
۲) از نقل قولها برای افزایش اعتبار مطالبتون استفاده کنید
ممکن است از یک جمله مهم به صورت سطحی عبور کنیم اما اگر آن نوشته را مهم جلوه دهیم برای مدتی در ذهن ما خواهد ماند. مغز ما فکر میکند یک نوشته اگر نقل قول باشد، باید درست باشد.
شاید به این دلیل است که تمایل به نقل قول از افراد با نفوذ و موفق را داریم(معمولا پس از مرگ آنها). شاید به این دلیل است که نقل قولها با کمی مشروعیت ضمنی همراه هستند. در هر صورت نقل قولها اثربخش هستند و یک روش عالی برای اعتبار بخشیدن به محتوای شماست.
۳) از داستان برای افزایش تعامل استفاده کنید
چرا ما فیلم، سریال و کتاب داستان دوست داریم؟ ما داستان را دوست داریم. آنها زبانی هستند که مغز انسان در سطح ابتدایی آن را درک میکند.
یک موضوع ساده و خسته کننده را به یک داستان پیچیده برگردانید و خواهید دید که تا چه حد جذاب خواهد شد. متاسفانه این کار همیشه آسان نیست. حتی کوچکترین عواملی که محتوای شما را به داستان تبدیل میکند، میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. به جای آنکه نظرتان را به طور مستقیم ارائه دهید، نمونهای را ارائه دهید که پیام شما را نشان میدهد. با این کار توجه خوانندگان را بیشتر جلب خواهید نمود.
درباره داستان سرایی این مطلب را نیز بخوانید:
استراتژی بازاریابی محتوایی (بخش اول)
۴) با استفاده از عناوین ثانویه افراد را در صفحه خود حفظ کنید
شما نمیتوانید خوانندگان را به انجام عملی بکشانید اگر نتوانید آنها را در صفحه خود نگاه دارید. این ۸۰ درصد این نبرد است. برنده شدن در آن نیازمند این است که درک کنید که مردم از محتوا چه میخواهند؟
به خواندن یک مقاله فکر کنید. ابتدا عنوان اولیه را میبینید و خطوط اول را میخوانید و سپس خسته میشوید تا اینکه یک عنوان ثانویه را میبینید که به نظرتان جالب است. بدون تردید از آن قسمت هم خسته میشوید و دوباره شروع به خواندن میکنید تا چیزی را پیدا کنید که نظر شما را جلب کند.
مطالب خود را طوری ایجاد کنید که خوانندگان با خواندن عناوین ثانویه لب کلام را دریابند. آنها باید قادر به درک نکات اصلی بدون خواندن کل محتوای شما باشند و پیام اصلی شما را دریابند.
اما گذشته از تمامی این اصول شما میتوانید برای ترویج محتوای خود از پلتفرم تبلیغاتی کانگورو کمک بگیرید. کانگورو شما را قادر میسازد علاوه بر ایجاد عناوین و تصاویر مناسب برای محتوایتان، برند و خدمات خود را به افراد بشناسانید و افراد مناسب را جذب کسب و کار خود کنید.
منبع: داده فیلی
[ad_2]
لینک منبع