دنبال کننده ها

۱۳۹۶ دی ۱۰, یکشنبه

توزیع تسهیلات اشتغال‌زایی باید دارای پایین‌ترین انحراف باشد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند عصر یکشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: دولت تلاش ویژه‌ای را برای توسعه اشتغال دارد و در استان بوشهر نیز تلاش می‌کنیم تا زمینه بهبود اشتغال فراهم شود.



وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی برای توانمندسازی نیروهای جویای کار، خاطرنشان کرد: صنایع به ویژه شرکت‌های فعال در منطقه ویژه پارس جنوبی باید اهتمام ویژه‌ای برای اجرای طرح کارورزی داشته باشند.



استاندار بوشهر با اشاره به اینکه طرح کارورزی زمینه‌ساز اشتغال و افزایش مهارت دانش‌آموختگان در صنایع تولیدی و صنعتی است، تصریح کرد: تاکنون چهار هزار نفر در استان بوشهر برای طرح‌های کاورزی ثبت‌نام کرده‌اند که فقط هزار و ۷۶۰ نفر شرایط لازم را دارند.



وی بیان کرد: تسهیلات بانکی اشتغال‌زایی روستایی و عشایری به استان بوشهر بر اساس وضعیت  ظرفیت و بیکاری روستاها و مناطق عشایری به شهرستان‌های مختلف ابلاغ شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.



گراوند با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی در برابر پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری شرعا و قانونا مسئول هستند افزود: نرخ این تسهیلات بین چهار تا ۱۰ درصد است و این تسهیلات باید به ایجاد شغل بیانجامد.



وی با تاکید بر اینکه توزیع تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی و عشایری باید دارای کمترین انحراف باشد، ادامه داد: نظارت مستمر دستگاه‌های مرتبط در توزیع اعتبارات اشتغال‌زایی یک ضرورت است و درصورتی که توزیع این اعتبارات صحیح نباشد دستگاه‌ها مواخذه می‌شوند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]