[ad_1]
موسسه «Counterpoint» اخیرا نتایج تحقیقات خود درباره سهم کمپانی های مختلف از بازار موبایل و سود عملیاتی آنها را منتشر کرده که حاکی از تغییرات جالبی در این بازار است.
بر اساس این تحقیقات یکی از دلایل اینکه اپل سهم سود عملیاتی بیشتری را نسبت به سامسونگ در اختیار دارد، به سیاست متفاوت قیمت گذاری محصولات برمی گردد.
در حال حاضر اپل 59.8 درصد از سود عملیاتی بازار جهانی اسمارت فون ها را در اختیار دارد که نسبت به سال گذشته 26.1 درصد کاهش یافته است.
سامسونگ و هواوی نیز به ترتیب 25.9 و 4.9 درصد از کل سود عملیاتی را به خود اختصاص داده اند که نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
نکته جالب اینجاست که موبایل های اندرویدی از نیمه اول سال 2017 حدود 85 درصد از بازار را تشکیل داده اند اما سود حاصل از آنها از این درصد کمتر بوده است.
همانطور که بالاتر اشاره شد دلیل این اختلاف به میزان سودی برمی گردد که هر شرکت از فروش محصولات خود به دست می آورد.برای مثال در نیمه سوم سال 2017 از فروش هر آیفون 151 دلار سود عاید اپل شده در حالی که این میزان برای کمپانی کره ای تنها 31 دلار بوده است.
با این حال سامسونگ در بین کمپانی های تولید کننده موبایل های اندرویدی از بیشترین حاشیه سود برخوردار بوده است.
برای مثال حاشیه سود فروش هر محصول برای هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی به ترتیب 15، 14،13 و 2 دلار بوده است.
این کمپانی های چینی در سه ماهه سوم سال 2017 به سود عملیاتی 1.5 میلیارد دلاری دست یافته اند، با این حال سهم اوپو و ویوو به ترتیب 0.2 و 0.6 درصد از از بازار کاهش پیدا کرده است.
تولیدکنندگان چینی علی رغم عرضه محصولات با قیمت های کمتر در حال گسترش سهم خود از بازار هستند و این مساله می تواند به تغییری کلی در بازار موبایل های هوشمند منجر شود.
[ad_2]
لینک منبع