دنبال کننده ها

۱۳۹۶ دی ۱۰, یکشنبه

شرکت گوگل تولید تبلت پیکسل C را متوقف کرد

[ad_1]

شرکت گوگل در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ تبلت پیکسل C را به بازار عرضه کرد. این گجت در ۲ مدل با حافظه‌های داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی معرفی شد. در اوایل سال جاری این موتور جستجوی غول‌پیکر فروش مدل ۳۲ گیگابایتی این دستگاه را متوقف کرد و اکنون فروش مدل ۶۴ گیگابایتی را نیز متوقف نموده است. در نهایت این کمپانی تولید تبلت محبوب پیکسل C را  متوقف کرد.



اکنون که تبلت پیکسل C برای خرید در دسترس قرار ندارد، صفحه اینترنتی این محصول در گوگل‌استور بازدیدکنندگان را به صفحه پیکسل‌بوک منتقل می‌کند. اگرچه این محصول برای فروش در دسترس نیست، اما گوگل تایید کرده که همچنان به ارائه پشتیبانی سخت‌افزاری به مشتریان ادامه خواهد داد. تبلت پیکسل C با سیستم‌عامل اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو عرضه شد و اکنون این دستگاه به آخرین نسخه از اندروید ۸.۰ اوریو در ماه آگوست سال جاری به‌روزرسانی شده است. در ادامه بیانیه رسمی شرکت گوگل درباره توقف عرضه تبلت پیکسل C آورده شده است:


همان‌طور که معمول است، با گذشت چندین سال از عرضه یک محصول، تولید و فروش آن متوقف خواهد شد. ما اکنون تبلت پیکسل C را بازنشسته می‌کنیم و دیگر این دستگاه برای فروش در دسترس نخواهد بود. با این وجود، ما به ارائه به‌روزرسانی و پشتیبانی از این گجت شامل عرضه به‌روزرسانی اخیر اندروید ۸.۰ متعهد هستیم. لذا کاربران به بهترین شکل می‌توانند به استفاده از دستگاه خود ادامه دهند. دستگاه جدیدا عرضه شده گوگل پیکسل‌بوک، بهترین اجزای یک تبلت و یک لپ‌تاپ را برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال دستگاهی همه‌کاره هستند با یکدیگر ترکیب می‌نماید.


تبلت گوگل پیکسل C مجهز به یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی IPS است که از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۸۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. این دستگاه مجهز به یک پردازنده ۸ هسته‌ای انویدیا تگرا X1 با ۳ گیگابایت رم است. باتری با ظرفیت ۹۰۰۰ میلی‌آمپر، دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۲ مگاپیکسلی از دیگر ویژگی‌های تبلت پیکسل C هستند. مدل‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی تبلت پیکسل C به ترتیب با قیمت‌های ۴۹۹ و ۵۹۹ دلار به فروش می‌رسیدند. هم‌چنین غول جستجوگر اینترنتی یک صفحه‌کلید اختیاری را با قیمت ۱۴۹ دلار برای این تبلت عرضه کرده بود.


با وجود این‌که گوگل فروش تبلت پیکسل C را متوقف کرده است؛ اما هیچ دستگاه دیگری از این کمپانی ارائه‌دهنده تبلت‌های اندرویدی وجود ندارد. گجت دوکاره پیکسل‌بوک سیستم‌عامل Chrome OS را اجرا می‌کند و از اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز پشتیبانی می‌نماید؛ اما با این‌حال تجربه یکپارچه‌ای را به کاربران ارائه نمی‌دهد. هیچ تاییدی در مورد این‌که آیا گوگل در آینده قصد عرضه دستگاه مستقل دیگری را دارد یا خیر، وجود ندارد.





امیرکیوان گوهری


از زمان تحصیل در رشته کامپیوتر، به مطالعه و تحلیل اخبار حوزه‌های فناوری‌اطلاعات، کامپیوتر، هوش‌مصنوعی و گجت‌های هوشمند علاقه ویژه‌ای پیدا کردم. همیشه به دنبال یافتن فضایی تعاملی، علمی و دوستانه بودم تا بتوانم اطلاعات خود را با سایرین به اشتراک بگذارم. از اینکه وب‌سایت آی‌تی‌رسان، این فرصت را در اختیار من قرار داد، بسیار خوشحالم.









[ad_2]

لینک منبع