دنبال کننده ها

۱۳۹۷ فروردین ۶, دوشنبه

فیسبوک ریز مکالمات و پیامک‌های کاربران اندرویدی را ذخیره می‌کند! – دیجی رو

[ad_1]

فیسبوک

مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیر عامل فیسبوک، این روزها به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شده و انتقادهای زیادی متوجه وی شده است. شرکت فیسبوک که در چند روز گذشته به خاطر نقض قوانین و انتشار اطلاعات کاربران خود مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته بود، اخیراً با مشکل جدید و البته جدی‌تری مواجه شده است.

قضیه از این قرار است که یکی از کاربران نیوزلندی فیسبوک پس از اینکه اقدام به بررسی اطلاعات ذخیره شده از وی در شبکه اجتماعی فیسبوک کرد، با نتیجه شوکه کننده‌ای روبرو شد. وی در بررسی‌های خود متوجه شد که فیسبوک بدون اطلاع وی تمامی تماس‌های دو سال اخیر او را که توسط گوشی اندرویدی‌اش برقرار شده بود، رصد کرده و تمامی اطلاعات تماس‌ها را ذخیره کرده است!

این اطلاعات ذخیره شده نه تنها تماس‌های ورودی و خروجی را نشان می‌دهد بلکه تماس‌های از دست رفته، نام شخصی که با وی تماس گرفته شده، طول مدت مکالمه و همچنین تاریخ و زمان برقراری تماس را نیز شامل می‌شود. در تصویر زیر می‌توانید نمونه این ریز مکالمات را که توسط فیسبوک ذخیره شده مشاهده کنید. جالب اینجاست که شمار دیگری از کاربران هم وقتی اقدام به دریافت اطلاعات ذخیره شد در فیسبوک نمودند، با چنین موردی مواجه شدند.

ریز مکالمات کاربران در فیسبوکسخنگوی فیسبوک در این باره گفته که آپلود لیست مخاطبین کاربر برای یک شبکه اجتماعی و پیام رسان امری عادی است و این اطلاعات برای برقراری تماس کاربر با مخاطبین خود ضروری هستند. همچنین وی اشاره کرده که آپلود لیست مخاطبین یک امر اختیاری است و اپلیکیشن فیسبوک هم در هنگام نصب اجازه دسترسی به مخاطبین را از کاربر دریافت می‌کند و بنابراین هیچ تخلفی از این بابت صورت نگرفته است.

کاربرانی که از نسخه 4.1 یا پایین‌تر اندروید استفاده می‌کنند با نصب اپلیکیشن فیسبوک به صورت پیش فرض اجازه دسترسی برنامه به لیست مخاطبین و رصد کردن تمامی تماس‌ها و پیامک‌ها را می‌دهند. با اینکه این موارد در نسخه جدیدتر اندروید تاحدودی محدود شده اما کماکان فیسبوک اجازه دسترسی به لیست مخاطبین را دارد. در مجموع به نظر می‌رسد، رصد کردن تماس‌های کاربران توسط فیسبوک از اواخر سال 2017 متوقف شده است.

اگر شما هم مایل باشید می‌توانید از فیسبوک بخواهید تمامی اطلاعات ذخیره شده شما را برایتان ایمیل کند. برای این کار ابتدا باید مرورگر رایانه خود را باز کرده و وارد اکانت فیسبوک خود شوید. در صفحه فیسبوک بر روی علامت مثلث رو به پایین در بالای صفحه کلیک کرده و سپس وارد بخش تنظیمات (Setting) شوید. در این بخش بر روی گزینه تحت عنوان Download a copy of your Facebook data کلیک کرده و سپس Start My Archive را انتخاب کنید. پس از طی این مراحل ایمیلی از طرف فیسبوک برایتان ارسال خواهد شد که شامل تمامی اطلاعات ذخیره شده شما در این شبکه اجتماعی است.

حسین محمود زاده عاشق فناوری های نو و دنیای تکنولوژیه و از افرادی هست که ستون های دیجی رو را به پا کرده. او عاشق دنیای بازی هاست و علاقه خاصی هم به شایعات دنیای تکنولوژی داره