دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۲۷, جمعه

خبرگزاری آريا - نائب رئيس اول مجلس: با شعار نمي‌شود کار کرد/ کابينه فراجناحي نداريم

[ad_1]



نائب رئيس اول مجلس: با شعار نمي‌شود کار کرد/ کابينه فراجناحي نداريم

خبرگزاري آريا - نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: زماني که ما مي‌گوييم کابينه فراجناحي هستيم، بايد براساس برنامه‌ به آن عمل کنيم، نه اينکه صرفا بگوييم ما فراجناحي هستيم.
مسعود پزشکيان نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فشار جناح‌هاي سياسي در ارتباط با تشکيل کابينه دوازدهم، گفت: ذهنيت‌هايي در اين رابطه وجود دارد؛ البته آقاي روحاني در سخنراني اخير خود در مجلس گفتند که ما اين کار را نمي‌کنيم اما بعد يادآور شدند که درباره تشکيل کابينه با جناح‌هاي صحبت و هماهنگي مي‌کند.
وي افزود: البته ممکن است عده‌اي عنوان هماهنگي را به‌ معناي فشار تلقي کنند و ديگران هماهنگي را به‌عنوان تعامل بدانند که اين دو رويکرد جداي از هم است.
نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا کابينه دوازدهم تعاملي بسته شده است و يا خير؟ تأکيد کرد: بنده نمي‌توانم به اين سؤال پاسخ دهم و آقاي روحاني بايد به آن جواب دهد.
پزشکيان ادامه داد: البته من معتقدم تعامل به آن شکلي که بايد باشد، ‌نيست و يا نبوده است. لذا خيلي راحت مي‌شد با کميسيون‌ها نشست و تعامل کرد و نظر خواست؛ جداي از اينکه اين افراد به اين نظرات عمل کنند و يا خير؟ اما خيلي راحت مي‌شد حمايت‌طلبي از گروه‌هاي مختلف را اخذ کرد؛ حال اينکه نظر ما را مي‌گرفتند و عمل نمي‌کردند؛ اما اگر نظر مي‌گرفتند نتيجه بهتري کسب مي‌کردند؛ بنابراين ما اين نوع تعامل را در رابطه با مجلس نداشتيم و حالا اگر تعاملي با ساير محافل بوده بنده خبري از آن ندارم.
نائب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي در ارزيابي خود نسبت به فراجناحي بودن کابينه دوازدهم اظهار داشت: بنده چيزي از اين رويکرد متوجه نمي‌شوم لذا ما چيزي به‌عنوان کابينه فراجناحي نداريم، چرا که يک عده با سلايق خود يک عده آدم‌ها را براي کابينه خودشان انتخاب مي‌کنند.
اين نماينده مجلس در پايان گفت: زماني که ما مي‌گوييم کابينه فراجناحي هستيم، بايد براساس برنامه‌ به آن عمل کنيم، نه اينکه صرفا بگوييم ما فراجناحي هستيم ؛ اصول کار فراجناحيان چيست؟ معتقدم با شعار نمي‌شود کار کرد.
ميزان
106


[ad_2]

لینک منبع