دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مرداد ۱۱, چهارشنبه

استراتژی توسعه برند ودافون | بهره‌ گیری از پتانسیل برابری جنسیتی

[ad_1]

ودافون؛ برندی که اخیرا جایزه‌ی استون وال را از آن خود کرده است. این جایزه اغلب به فعالان برابری جنسیتی اهدا می‌شود. ودافون یک شرکت مخابراتی بریتانیایی است که سال‌هاست در این حوزه فعالیت دارد. این شرکت اولین ارائه‌دهنده‌ی سرویس‌ پیامک در جهان محسوب می‌شود، احتمالا هم‌اکنون علاقه‌ی زیادی برای شنیدن در مورد استراتژی توسعه آن دارید.

فرهنگ غالب بر شرکت ودافون

تیم ودافون بر این باور است که انسان‌ها با هم متفاون هستند. بنابراین

  • جنسیت(مرد یا زن از هیچ جهتی بر یکدیگر مزیت ندارند)
  • سن(اصل شایسته‌محوری به جای اصل سن)
  • قومیت(قومیت‌ها هیچ نقشی در ودافون ندارد)
  • تفکر(کارکنان و یا هر کسی می‌تواند تفکری متفاوت با شما داشته باشد)
  • مذهب (اعتقادات هر کسی به خودش مرتبط است)
  • نژاد(هیچ نژادی بر نژاد دیگر پیروز نیست)
  • سبک‌ زندگی(هر کسی می‌تواند سبک زندگی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب نماید)
  • و …

هیچ تاثیری در تصمیمات و فعالیت‌های آن‌ها ندارد. آن‌ها معتقدند تنوع مشتریان باید در تنوع تیم‌ها منعکس گردد و این تنوع می‌تواند زمینه‌های بسیار مثبتی را برای نوآوری و خلاقیت فراهم کند.

ودافون در طی فعالیت‌های بیست‌وپنج ساله‌اش همواره به دنبال توسعه‌ی برابری جنسیتی بوده است.

  • اولین کاری که آن‌ها انجام دادند، تلاش برای بهبود شرایط کاری زنان بود. (از جمله شرایط اخذ مرخصی، مرخصی زایمان و ساعت کاری بود.)
  • آن‌ها هم‌اکنون بزرگترین طرح استخدام زنان را به عهده گرفته‌اند. (آن‌‌ها قصد دارند، در طول سه سال آینده ۱۰۰۰ کارمند زن را از سراسر جهان استخدام کنند.)
  • علاوه بر این طرح‌های بسیار جامع، شرکت ودافون جزو اولین‌ فعالان طرح توانمندسازی زنان محسوب می‌شود.
  • آن‌ها برنامه‌های بسیار متنوعی جهت انگیزه‌بخشی به زنان برای فعالیت در حوزه‌های تکنولوژیک راه‌اندازی کرده‌اند.
  • زیباترین پیامی که در سایت ودافون می‌توانید بخوانید اینست که هدف ما کمک به توسعه‌ی مهارت‌های رهبری در زنان خصوصا زنان نیوزلند است.

برابری جنسیتی تمرکز اصلی ودافون

این روزها مردم به موضوع برابری بسیار اهمیت می‌دهند و می‌توان گفت برابری جنسیتی به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های بشر تبدیل شده است. ودافون در تلاش است تا برابری جنسیتی در همه‌ی ارکان برند خود از تبلیغات تا منابع انسانی به کار گیرد. آن‌ها گروه‌هایی را صرفا جهت بررسی تبلیغات گمارده‌اند تا مطمئن شوند هیچ تبعیض جنسیتی در تبلیغات آن‌ها وجود ندارد.

آن‌ها هم‌چنین به نیروهای داخلی خود نیز به شدت اهمیت می‌دهند تا مبادا تبعیضی هر چند کوچک در آن‌جا رخ داده باشد. آن‌ها سالانه نظرسنجی‌هایی برگزار می‌کنند، طی نظرسنجی آخر ۸۹٪ از کارکنان شرایط را عالی دانسته‌اند.

شارون دوهرتی از ودافون:

بدون شک توجه به برابری جنسیتی یک استراتژی توسعه بسیار جذاب و موفقیت‌آمیز است، اما شما نمی‌توانید به یکباره از این استراتژی توسعه استفاده کنید. شما باید سال‌ها در این حوزه تلاش کنید تا واقعا به عنوان فعال حوزه‌ی برابری جنسیتی شناخته شوید.

ودافون معتقد است تمامی شرکت‌ها باید اصل برابری جنسیتی توجه خاصی داشته باشند.

آن‌ها از طریق وب‌سایت خود تلاش می‌کنند تا یافته‌های خود را در اختیار دیگر برندها قرار دهند.

از نظر دوهرتی هیچ راهکار میانبری برای اتخاذ استراتژی برابری جنسیتی وجود ندارد، تنها کاری که شما باید انجام دهید اینست که واقعا به این اصل تعهد داشته باشید و برای تحقق آن تلاش کنید.

برچسب ها: استراتژی, استراتژی بازاریابی, استراتژی برند ودافون, استراتژی توسعه, برند ودافون


[ad_2]

لینک منبع