دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۱۰, جمعه

موسیقی پاپ بدون روش حرفه ای و تخصصی در حال اجرا است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

نورالله علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در حاشیه جشنواره لیلم اظهار داشت: موسیقی فولکلور شناسنامه یک ملت است و موسیقی بومی مازندران دارای چنان غنایی بوده که در تمام اعصار تاریخی و با هجوم اقسام مختلف آهنگ‌های غربی هنوز بر تارک موسیقایی مازندران می‌درخشد.



وی افزود: پشت هر خواندن و نواختنی باید تفکری باشد و کسی که وارد این حرفه‌ها می‌شود به‌طور پیوسته باید تحقیق و پویایی را لازمه کار خود قرار دهد و غرور بیجا را از خود دور کند.



این خواننده بومی مازندران یادآور شد: پشت هر خواندن و نواختنی باید تفکری باشد و کسی که وارد این حرفه‌ها می‌شود به‌طور پیوسته باید تحقیق و پویایی را لازمه کار خود قرار دهد و غرور بیجا را از خود دور کند.



علیزاده تصریح کرد: هر صدای خوشی زمانی امکان ماندگاری دارد و در قلب و سفره فرهنگی مردم جای می‌گیرد که دارای تفکر و پژوهش باشد خواننده باید با شناخت کار کند و نگذارد غرور و منیت و حس برتری‌جویی در وجودش شکل بگیرد.



وی گفت: موسیقی بومی به‌جز در ایران در خارج از کشور نیز طرفداران بی‌شماری دارد و شاید این به خاطر گنجینه‌های بسیار باارزشی بوده که در پس رنگ و سازهای ایرانی نهفته است



علیزاده در مورد موسیقی پاپ مازندرانی معتقد است: این سبک موسیقی شهری مازندرانی بوده که خوانندگان مطرحی چون آقای دنیوی و خانم ماهوتی نماینده این شکل از موسیقی هستند، امامتاسفانه این سبک از موسیقی بومی بدون حرفه و تخصصی در حال اجرا است که به موسیقی بومی شهری که به یادگار داریم لطمه می‌زند.



وی در خصوص تأثیرات برگزاری جشنواره‌هایی مانند "لیلم" خاطرنشان کرد: در این جشنواره‌های موسیقی گروه‌های شرکت‌کننده سعی می‌کنند بر اساس معیارها و استانداردها به کارهای خود کیفیت ببخشند ازاین‌رو با چنین رفتاری نه‌تنها به بسط و گسترش فرهنگ موسیقی ملی و مذهبی جامعه خود کمک کرده بلکه در ارتقا کیفی کار خود نیز تأثیر مثبتی می‌گذارند.



این خواننده پیشکسوت بومی گفت: "لیلم"فرصتی است برای قدردانی از چهره‌هایی که زحمات بسیار برای احیای ادبیات شفاهی کشیده‌اند اگر این جشنواره‌ها به‌دوراز قومیت‌گرایی انجام شود سکوی پرشی برای جوانان علاقه‌مند به موسیقی بومی نیز فراهم می‌شود تا خودی نشان دهند و استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]