دنبال کننده ها

۱۳۹۶ دی ۱۰, یکشنبه

دولت باید موانع صادرات شیشه را برطرف کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم عسگریان دماوندی، در اولین میز کشوری شیشه که در سازمان صنعت قزوین برگزارشد اظهار داشت: بخشی از مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان شیشه در کشور مربوط به داخل و بخشی از آنها ناشی از مسائل برون مرزی است که باید توسط دولت حل شود.



عسگریان بیان کرد: واردات با ارز آزاد و مشکل ترخیص در گمرک که تا ۴۵ روز هم طول می کشد هزینه های تولید را بالا می برد و قدرت رقابت تولیدکننده ایرانی با رقبای خارجی بشدت کم می شود که باید برای آن فکری کرد.





رئیس هیئت مدیره‌ انجمن صنفی شیشه‌ ایران گفت: تغییرات نرخ ارز از دیگر مشکلات این صنعت و نوسانات آن برای تولیدکننده دغدغه جدی است و در کنار آن صادر نشدن فاکتور در خریدهای داخلی مزید بر علت شده است.



وی اظهارداشت: برای تامین ماشین آلات و لوازم یدکی تجهیزات تولید نیز با مشکلات جدی مواجهیم که انتظار داریم مسئولان کشوری برای حل آن اقدام کنند.



عسگریان یادآورشد:دربخش صادرات به دلیل محدودیتی که در انتقال و جابجایی پول داریم با مشکل مواجهیم و درکنار آن گشوده نشدن «ال سی» موجب شده مشتریان خوبی را از دست بدهیم.



وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ سوبسیدی به صادرکننده تعلق نمی گیرد و در حالی که کشوری مانند چین هزینه حمل شیشه تا بندر را به صادرکندگان تامین می کند ما باید هزینه های سنگینی را پرداخت کنیم و قدرت رقابت را از دست دهیم.





عسگریان تصریح کرد:سورشارژها از دیگر مشکلات است و کشوری مانند ترکیه برای هرتن شیشه صادراتی ایران ۵۰ دلار اضافه بر هزینه گمرک دریافت می کند که امیدواریم در مذاکرات عالیرتبه دوکشور این موضوع مطرح و حل شود.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]