دنبال کننده ها

۱۳۹۷ فروردین ۲۱, سه‌شنبه

عمر شریف به گوگل دودل اضافه شد

[ad_1]


رسانه کلیک – عمر شریف یکی از محبوب ترین بازیگرهای سینما محسوب می شود که در مصر متولد شده است. چهره این بازیگر به تازگی به عنوان گوگل دودل انتخاب شد.



بسیاری از افراد علاقه مند به سینما فیلم لورنس عربستان را مشاهده کرده اند، فیلمی که در سال 1962 اکران شد. در این فیلم عمر شریف به ایفای نقش پرداخت. بازی در این فیلم شریف را به محبوبیت بالایی رساند و باعث شد که در فیلم های معروف دیگر اجرای نقش اصلی را برعهده بگیرد.


عمر شریف در فیلم های دکتر ژیواگو، دختر شوخ و شب ژنرال ها به عنوان بازیگر اصلی به ایفای نقش پرداخته است. گوگل امروز به مناسبت سالروز تولد این بازیگر، چهره اش را به گوگل دودل اضافه کرد.


عمر شریف در 10 آوریل سال 1932 در شهر اسکندریه در کشور مصر چشم به جهان گشود. او در رشته ریاضی و فیزیک به تحصیل پرداخت و از دانشگاه قاهره موفق به دریافت مدرک خود شد. وی بعد از فارغ التحصیلی به شغل خانوادگی روی آورد و در صنعت چوب مشغول به کار شد.



او پس از مدتی تصمیم گرفت در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک لندن کار بازیگری را در پیش بگیرد. شریف قبل از بازی در فیلم لورنس عربستان در چند فیلم دیگر به ایفای نقش پرداخته بود و در مصر در میان افراد علاقه مند به هنر هفتم بازیگری شناخته شده بود.


شریف با بازی در فیلم لورنس عربستان تبدیل به یک بازیگر جهانی شد. در زمان اکران فیلم، وی نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و توانست دو جایزه گلدن گلوب را تصاحب کند. او در سال 1966 به واسطه ایفای نقش در فیلم دکتر ژیواگو سومین جایزه گلدن گلوب خود را به خانه برد.


عمر شریف که یکی از بزرگترین بازیگران صنعت سینما محسوب می شود، سال 2015 در سن 83 سالگی دیده از جهان فروبست.







[ad_2]

لینک منبع