[ad_1]
با فرا رسیدن سال جدید، به پیشواز گرانی خودروها رفتهایم. امروز خبری درمورد گرانی خودروهای هیوندای الانترا و توسان توسط آسانموتور منتشر کردیم. در این مطلب میخواهیم نگاهی به گرانی چند ده میلیون تومانی محصولات جدید تویوتا در ایران داشته باشیم.
نام محصول | تیپ و مدل | قیمت قبل (تومان) | قیمت جدید (تومان) |
تویوتا CHR | Icon 2018 | ۲۵۴ میلیون | ۲۷۵ میلیون |
تویوتا CHR | Dynamic 2018 | ۲۴۹ میلیون | ۲۷۹ میلیون |
تویوتا CHR | Lounge 2018 | ۲۵۹ میلیون | ۲۸۵ میلیون |
تویوتا CHR | Premium 2018 | ۲۵۴ میلیون | ۲۸۹ میلیون |
تویوتا راو۴ | فول ۲۰۱۷ | ۳۱۰ میلیون | ۳۴۳ میلیون |
تویوتا راو۴ | نیمه فول ۲۰۱۸ | ۳۳۹ میلیون | ۳۵۳ میلیون |
تویوتا راو۴ | فول ۲۰۱۸ | ۳۵۲ میلیون | ۳۷۳ میلیون |
درحالی که از کاهش قیمت یا ثابت ماندن قیمت خودرو در بازار ایران ناامید شدیم، بهتر است لااقل چشم امید به گرانی حداقل ماشین داشته باشیم. در لیست قیمت جدید خودروهای شاسیبلند تویوتا شاهد گرانی چند ده میلیون تومانی هستیم. به طور کلی این گرانیها دلایل مختلفی را در بر دارد؛ موضوعات مهمی از جمله باز و بسته شدن سایت ثبتارش (ثبت و سفارش خودرو)، دپو شدن ماشینها در پشت درهای بسته گمرک، گران شدن ارز، فرا رسیدن سال جدید و درنتیجه، افزایش قیمت تند بسیاری از خودروهای جدید و حتی کارکرده!
به گزارش سایت ایرانجیب، قیمت تعدادی از محصولات تویوتا حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. این خودروها شامل مدل ۲۰۱۸ تویوتا CH-R و راو ۴ میشود که در انواع داینامیک، فول و نیمه فول به بازار عرضه میشوند. بر اساس این گزارش، قیمت پایه خودرو شاسیبلند تویوتا یعنی CH-R Icon 2018 از ۲۷۵ میلیون تومان استارت میخورد و به گرانترین مدل یعنی نسخه فول تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۱۸ با قیمت ۳۷۳ میلیون تومان میرسد.
شاید برایتان جالب باشد که سایت Whatcar قیمت پایه تویوتا CH-R مدل ۲۰۱۸ را از ۲۱٫۶۰۰ پوند اعلام کرده که با کمی حساب و کتاب ساده و درنظر گرفتن پوند ۷۲۰۰ تومانی به قیمت ۱۵۵ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان میرسیم. این درحالیست که قیمت پایه همین خودرو در ایران بیشتر از صد میلیون تومان از قیمت جهانی گران تر است. این گرانی را میتوان در هزینههایی نظیر مالیات، گمرک، عوارض و سود فروشنده دانست.
با توجه به گرانیهای مجدد، به نظر شما کدام شاسیبلند در بازار ایران ارزش خرید بالایی برای مشتریان ایرانی دارد؟
[ad_2]
لینک منبع