دنبال کننده ها

۱۳۹۶ تیر ۹, جمعه

فعالیت ستاد اربعین لرستان در کربلا و مهران متمرکز می‌شود - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند صبح امروز در جلسه ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه تقدیر می کنم از دست اندرکارانی که سال گذشته در برگزاری همایش بزرگ اربعین با مسئولیت استان با انسجام فعالیت کردند، اظهار داشت: این هماهنگی و وحدت نیز پیام کربلا و اربعین است، در سایه همین وحدت بود که امسال شاهد سقوط حکومت پوشالی و کزایی داعش هم شدیم.



وی با بیان اینکه نابودی داعش از اثرات همایش بین المللی مذهبی است که هر ساله تحت عنوان اربیعن حسینی انجام می شود، تصریح کرد: علی رغم حمایت هایی که ابر قدرت ها و اسرائیل از داعش می کرد بالاخره دیدیم این حکومت ساقط شد و از بین رفت و امسال می توانیم مراسم اربعین را پرشکوه برگزار کنیم.



استاندار لرستان با تاکید بر اینکه دولت موضوع راهپیمایی اربعین را قانون مند می کند و چهارچوب برای آن تهیه می کند، افزود: همه باید کمک کنیم شرایطی ایجاد شود که مردم بهتر و بدون دغدغه در این کار بزرگ شرکت کنند؛ باید به سمت مردمی بودن هم سوق دهیم کارها را، اگر توانستیم این را به دست مردم بسپاریم کار اصلی را انجام داده ایم.



بازوند با اشاره به اینکه حساب مشترک کمک های مردمی را باید پیگیری شود راه اندازی شود، دستگاه های اجرایی می توانند با محوریت مردم نسبت به راه اندازی موکب ها در داخل استان اقدام کنند اما از ما هزینه ای نخواهند، سال گذشته سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری این کار را کرده بودند، اظهار داشت: یک کمیته مشترک تشکیل شود و شرح وظایف دستگاه ها را مشخص کنند تا در جلسه بعد آن را نهایی کنیم.



وی با بیان اینکه فعالیت های ما متمرکز در مهران و کربلا است و هفته گذشته صحبت کردم با آقای الحی که موافقت کردند و اعلام آمادگی کردند کمک بدهند به استان تصریح کرد: باید به نحوی اقدام شود که پرواز روزانه نجف در استان داشته باشیم.



استاندار لرستان یادآور شد: روزانه ۵ هزار غذا توسط ستادهای لرستان در کربلا توزیع خواهد شد.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]