دنبال کننده ها

۱۳۹۶ تیر ۹, جمعه

شبکه آبرسانی بردخون متناسب با ظرفیت ۲۵ سال پیش ساخته شده است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عمرانی عصر جمعه در نشست مسئولان بردخون اظهار داشت: ۴۵ کیلومتر شبکه لوله آبرسانی برای ۲۵ سال پیش و جمعیت ۵ هزار نفری ساخته شده بود.



وی افزود: در سال ۹۵ عمران روستایی در سه روستای سجادیه، وحدت آباد و مغدان با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال  آغاز شد و سه روستای دیگر نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۶ آغاز می شود.



عمرانی  اضافه کرد: احداث و تکمیل خانه‌های بهداشت، عریض کردن جاده دسترسی به روستاها، احداث سالن‌ها و فضاهای ورزشی، احداث سه مدرسه در بخش از جمله طرح‌های امسال در منطقه خواهد بود.



بخشدار بردخون با بیان اینکه شش میلیارد ریال برای تکمیل روشنایی استادیوم ورزشی بردخون پیش بینی شده، گفت: نماینده همراه دولت در جذب اعتبارات موفق بوده است و در زمینه وقایع و فعالیت های مختلف دولت در منطقه  اطلاع دارد.



وی خط آبرسانی بردخون را فرسوده دانست و ادامه داد: شبکه لوله کشی بردخون باید برای جمعیت ۲۰ هزار نفر احداث شود که کار بازسازی حداقل ۳۰ کیلومتر آغاز خواهد شد.



وی با بیان اینکه مسیر بین روستاهای جبرانی تا کالو فاقد لوله کشی آب است، افزود: سال گذشته مبلغ ۳۰ میلیارد ریال برای انجام این کار مصوب شد اما تخصیص نیافت که نیاز به اعتبار مجدد دارد. 



عمرانی تصریح کرد: اقتصاد مردم به کشاورزی پیوند خورده و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت رفته و بیش از ۷۵۰ چاه در منطقه فعالیت می کنند. 



وی افزود: اگر اقتصاد منطقه مختل شود آسیب‌های اجتماعی را در پی دارد؛ هر چند در سال ۸۵ چاه‌هایی حفر شد که نام غیرمجاز گرفت و نیاز به راهکار دارد و برخورد قهری جوابگو نیست.



بخشدار بردخون ایجاد دهکده کشاورزی، گلخانه و کشاورزی مشاع را پیشنهاد داد و گفت: عملیات احداث اسکله متوقف شده و اعتبارات به بانک ها اعلام نشده اما بازسازی دسترسی به خورخان امسال انجام خواهد شد.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]