دنبال کننده ها

۱۳۹۶ تیر ۹, جمعه

مسعود اشرفی: کمیته پارالمپیک در مرحله گذار است/ دغدغه مالی نداریم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

مسعود اشرفی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به قانون انتزاع کمیته ملی پارالمپیک از المپیک که این کمیته را به داشتن اساسنامه جدید برای پیروی از آن وادار کرد، گفت: بر این اساس کمیته ملی پارالمپیک در مرحله گذار به سر می برد ما از شکل و فعالیت های قبلی به شکل جدید رفته ایم. طبیعتا وقتی اساسنامه یک نهاد تغییر می کند به خاطر آن ساختار و خیلی از فعالیت ها نیز دستخوش تغییرات می شود.



وی با بیان اینکه مرحله و شکل جدید فعالیت های کمیته ملی پارالمپیک خللی در فعالیت های این کمیته ایجاد نکرده است، یادآور شد: هنوز در رفت و آمد برای تصویب نهایی اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک در هیات دولت هستیم. با این حال سال جاری را خیلی پرکار آغاز کردیم و بر اساس آنچه در برنامه داریم روزهای فشرده تری هم در پیش خواهیم داشت.



دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک به فعالیت های این کمیته در بخش اردوهای آماده سازی و اعزام ورزشکاران تیم ها به محل برگزاری مسابقات بین المللی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری ورزشکارانمان در رشته های وزنه برداری، تیروکمان، والیبال نشسته، دو و میدانی و... به جهت در پیش داشتن مسابقات آسیایی و جهانی اردوهای مختلفی را برگزار کردند. در حال حاضر تیم های والیبال نشسته مردان و زنان در محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به سر می برند. تیم دو و میدانی معلولان برای شرکت در مسابقات جهانی به لندن سفر می کند، تیم جوانان دو و میدانی رقابت های جهانی سوئیس را در پیش دارند. دو ماه دیگر مسابقات جهانی تیروکمان برگزار می شود و مسابقات جهانی وزنه برداری در مکزیک هم ازدیگر برنامه هایی است که حضور در آن را در دستور کار داریم.



اشرفی تصریح کرد: علاوه بر این اعزارم های برون مرزی، در بخش داخلی هم فعالیت های گسترده ای را طی همین سه ماه نخست سال داشتیم. برگزاری مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور زیر نظر IPC یکی از مهمترین برنامه های ما بود که با حضور ۸۰۰ دو میدانی کار برگزار شد. حضور این تعداد ورزشکار در یک رقابت داخلی رکورد جدیدی بود، مشابه همین برنامه را در رشته وزنه برداری هم خواهیم داشت. این برنامه اواخر ماه جاری با نظر کمیته بین المللی پارالمپیک برگزار می شود.



دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در بخش دیگر گفتگو با خبرنگار مهر، درمورد عمده فعالیت های این کمیته برای نیمه دوم سال جاری گفت: قاعدتا در این نیمه سال هم برنامه های کمیته برای اردوها، دوره های آموزشی و حضور در میادین مختلف پیگیری خواهد شد. اما آنچه مسلم است با توجه به نزدیک شدن به بازی های پارا آسیایی در هر دو رده سنی جوانان و بزرگسالان، عمده فعالیت خود را روی آماده سازی برای اعزام کاروان به این دو رویداد متمرکز می کنیم.



وی با بیان اینکه برای شرکت در بازی های پاراآسیایی جوانان که به میزبانی امارات برگزار می شود، برنامه ریزی کلی جهت تشکیل و آماده سازی کاروان ایران در حال انجام است و ورزشکارانمان در برخی رشته ها هم تمرینات خود را آغاز کرده اند، در مورد بازی های پارا آسیایی اندونزی(بزرگسالان) و برنامه کمیته برای این رویداد توضیح داد.



اشرفی در این رابطه اعلام کرد: برنامه های کلی کمیته ملی پارالمپیک برای بازی های پارا آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی از مهرماه به صورت رسمی و جدی آغاز می شود. طبق پیش بینی های اولیه هر یک از رشته های اعزامی به این رویداد تا زمان اعزام بین ۶ تا ۹ مرحله اردوی آماده سازی خواهند داشت.



وی با بیان اینکه همزمان با پیگیری برنامه های آماده سازی برای بازی های پارا آسیایی، برنامه ریزی حضور در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ در دستور کار قرار می دهیم، تاکید کرد: آنچه مسلم است، سیاست و ملاک حضور در این دو رویداد مدال آوری است. برای بازی های پارا آسیایی و پارالمپیکی پیش رو به حضور کیفی توجه ویژه ای داریم و به خصوص روی کسب مدال طلا تاکیدمان بیشتر است. سیاست گذاری های مان در رشته های مختلف به گونه ای خواهد بود که امکان کسب مدال طلا را در فراهم کند. 



مسعود اشرفی در ادامه گفتگو به خبرنگار مهر درباره برنامه کمیته ملی پارالمپیک برای تجلیل از مدال آوران پارالمپیکی های ۱۹۸۸ سئول تا ۲۰۱۶ ریودوژانیرو گفت: خیلی از ورزشکاران ما که اتفاقا در این دوره های پارالمپیک تابستانی مدال آور هم بودند در سن بازنشستگی هستند. قصدمان این است با برگزاری این مراسم از این ورزشکاران یادی کنیم و به آنها تاکید کنیم که از خاطرمان نرفته اند و خوب به یاد داریم زمانی افتخارآفرین بوده اند.



وی همچنین درمورد بودجه سال جاری کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: ۲۳ میلیاردتومان بودجه مصوب دولت برای سال ۹۶ پارالمپیک است، اما اینکه در پایان سال چه میزان از این بودجه تخصیص داده شود اصلا مشخص نیست. تا به امروز طی سه مرحله بخشی از این بودجه را دریافت کرده ایم.



دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: ۱۷ سال از تشکیل کمیته ملی پارالمپیک می گذرد و این اولین سالی است که این کمیته با آرامش مالی کارهای خود را پیگیری می کند تا به امروز به طور منظم در پایان هر ماه بخشی از بودج مصوب خود را بدون لابی و رایزنی و درخواست های مکرر از خزانه دولت دریافت کرده ایم. یعنی طی سه ماه گذشته سه مرحله دریافتی بودجه داشته ایم. این دریافتی ها بدون هیچ تاخیری انجام شده و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]