دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مهر ۸, شنبه

اولین حضور کمانداران نوجوان و جوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، اگرچه اعضای تیم تیرو کمان نوجوانان و جوانان ایران تاکنون حضور در میادین برون مرزی و بین المللی زیادی را تجربه کرده اند اما هیچ پیشینه ای از حضور در مسابقات قهرمانی جهان ندارند. با این اوصاف حضور در رقابت های ۲۰۱۷ قهرمانی جهان اولین تجربه آنها از این رویداد به حساب خواهد آمد.



مسابقات تیر و کمان نوجوانان و جوانان قهرمانی جهان هر دو سال یک بار برگزار می شود. دور جدید این رقابت ها در سال ۲۰۱۷ میلادی از فردا دوشنبه در شهر روساریو آرژانتین آغاز و طی آن کمانداران نوجوان و جوان  جهان در هر دو بخش دختران و پسران برای کسب عناوین برتر با هم رقابت می کنند اما قطعا این رقابت در بخش ریکرو اهمیت بیشتری دارد چراکه نتایج آن در کسب سهمیه برای بازی های المپیک جوانان تاثیرگذار است. 



آرژانتین سال آینده میلادی میزبان سومین دوره بازی های المپیک جوانان است. مسابقات تیر و کمان این بازی ها تنها در بخش ریکرو برگزار می شود و مسابقات قهرمانی ۲۰۱۷ جهان هم یکی از میادین کسب سهمیه آن به حساب می آید. البته به جز این رقابت ها رویدادهای دیگری هم به عنوان میادین کسب سهمیه المپیک جوانان در تقویم فدراسیون جهانی تیر و کمان ثبت شده و از جمله رقابت های قاره ای؛ در آسیا این رقابت ها یک ماه دیگر به میزبانی بنگلادش برگزار می شود.



بر ین اساس بعد از رقابت های قهرمانی جهان در آرژانتین، مسابقات قهرمانی آسیا در بنگلادش آخرین فرصت کمانداران ایران است تا با حضور در آن شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک جوانان امتحان کنند. این سهمیه در تاریخ تیر و کمان ایران تنها توسط یاسمن شیریان و برای المپیک ۲۰۱۰ جوانان کسب شد و حالا باید دید کمانداران ایران از اولین حضور در مسابقات قهرمانی جهان می توانند این سهمیه را دوباره به دست بیاورند یا اینکه کار آنها برای المپیکی شدن به میادین آسیایی کشیده می شود؟



امیدواری فدراسیون تیر و کمان برای المپیکی شدن کمانداران در آرژانتین 

امید نجاری، رئیس سازمان تیم های ملی فدراسیون تیر و کمان در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت کمانداران نوجوان و جوان پیش از آغاز مسابقات قهرمان جهان و شانسی که برای کسب سهمیه المپیک از این رقابت ها دارند، گفت: کماندارانی که به آرژانتین اعزام شده اند از دو سال پیش زیر نظر فدراسیون در اردوی آماده سازی به سر می برند. آنها از آمادگی خوبی برخوردار هستند. ضمن اینکه با توجه به رکوردهایی که در اختیار دارند، خیلی امیدواریم بتوانند کسب سهمیه کنند البته اگر اتفاق خاصی نیفتد. 



وی ادامه داد: مسابقات تیر وکمان المپیک جوانان تنها در بخش ریکرو برگزار می شود. این رقابت ها فقط به صورت انفرادی برگزار می شود و دیدارهای تیمی هم ندارد. هر کشور هم می تواند در هر بخش پسران و دختران صاحب یک سهمیه شود. امیدواری زیادی داریم که بتوانیم در همین رقابت های آرژانتین (قهرمانی جهان) به این سهمیه ها دست پیدا کنیم. اگر هم این مهم در آرژانتین محقق نشود، با اعزام کمانداران به مسابقات قهرمانی آسیا فرصت دوباره ای برای المپیکی شدن به آنها می دهیم. 



رئیس سازمان تیم های ملی تیر و کمان در مورد اینکه حضور در مسابقات آرژانتین اولین تجربه کمانداران نوجوان و جوان ایران از رقابت های قهرمانی جهان به حساب می آید، گفت: کمانداران ما تجربه بین المللی دارند اما این تجربه ها از مسابقات قهرمانی جهان نیست. با این حال و با توجه به رکوردهایی که از آنها داریم خیلی امیدواریم که بتوانند نتایج خوبی بگیرند و صاحب سهمیه شوند. حتی در بخش کامپوند که سهمیه المپیک ندارد، به نتیجه گیری ایده ال کمانداران مان امیدواریم. 



۱۲ کماندار ایران در مسابقات قهرمانی جهان 

به گزارش مهر، مسابقات تیر و کمان قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان که از فردا در روساریو آرژانتین آغاز می شود تا ۱۷ مهرماه ادامه خواهد داشت. برای حضور در این رقابت ها تیم تیر و کمان نوجوانان و جوانان ایران جمعه با ترکیبی متشکل از ۱۲ کماندار راهی آرژانتین شد. کمانداران شرکت کننده در این رقابت ها به این شرح هستند: 



ریکرو نوجوانان دختر

نیلوفر علیپور، فاطمه بهرامن و سوگند رحمانی



ریکرو نوجوانان پسر

متین سبزی، رضا شبانی و امید رضا صفایی پور



کامپوند نوجوانان پسر

دانیال حیدرزاده، آرمین پاکزاد و امیر محمد قربان زاده 



کامپوند نوجوانان دختر

گیسا بایبوردی، سوگند حداد و بهاره رضایی 



«پارک میون» سرمربی کره ای تیرو کمان ایران همراه با زهرا شعبانی (مربی ریکرو) و بهزاد پاکزاد (مربی کامپوند) هدایت کمانداران ایران را در رقابت های قهرمانی جهان بر عهده دارد. 




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]