دنبال کننده ها

۱۳۹۶ مهر ۸, شنبه

شایعه رفع فیلتر ویز : ایا اپلیکیشن مسیریابی ویز (Waze) در ایران از فیلتر خارج شده است؟

[ad_1]






شایعه رفع فیلتر ویز چند روزی است در شبکه‌های مجازی شنیده می‌شود. این در حالی است که هنوز به صورت رسمی خبری درباره رفع فیلتر اپلیکیشن مسیریابی Waze منتشر نشده است.



اگرچه در حوزه مسیریابی گوگل مپس شناخته شده‌ترین برنامه است، اما نمی‌توان آن را قدرتمندترین مورد دانست. Waze را به عنوان بهترین اپلیکیشن مسیریابی می‌شناسند که متاسفانه چند ماه پیش در کشور ما فیلتر شد. البته سرانجام به طور دقیق مشخص نشد چه کسی دستور فیلتر آن را صادر کرده است. وزیر ارتباطات دولت پیشین گفته بود اپلیکیشن ویز، به خاطر حکم یک قاضی در قوه قضاییه فیلتر شد. اما دلیل وی چه بوده است؟


شایعه رفع فیلتر ویز


در ادامه مشخص شد نرم افزار Waze به دلیل جاسوسی بودن آن و ارائه شدن از سوی رژیم صهیونیستی فیلتر شده است. پس دلیل آن به اعتقاد قوه قضاییه، حفظ امنیت کشور و کاربران بوده است. جالب است بدانید ویز حدود چهار سال پیش توسط گوگل به قیمت حدود 1 میلیارد دلار خریداری شد و اکنون زیر مجموعه آن محسوب می‌شود.


شایعه رفع فیلتر ویز


شایعه رفع فیلتر ویز به صورت رسمی تایید نشده است


بعد از گسترش اعتراض‌ها مخصوصا توسط رانندگان شرکت‌هایی مثل اسنپ و تپسی، وزیر ارتباطات به وجود اپلیکیشن‌های جایگزین متعدد همچون گوگل مپس اشاره کرد! با گذشت چند ماه از این اتفاق، اکنون چند روزی است شایعه رفع فیلتر ویز شنیده می‌شود. اغلب کاربران آیفون و حتی دستگاه‌های اندرویدی ادعا می‌کنند که بدون مشکل و همانند سابق، قادر به استفاده از این نرم افزار هستند.


به همین دلیل احساس می‌کنیم شایعه رفع فیلتر ویز صحت داشته و آن را بی‌سر و صدا رفع فیلتر کرده‌اند. از آنجایی که هیچ خبر رسمی برای تایید 100 درصدی شایعه رفع فیلتر ویز وجود ندارد، تنها بر اساس شواهد می‌توان درباره آن قضاوت کرد. اگر اکنون شما نیز قادر به استفاده از این اپلیکیشن مسیریابی هستید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.














[ad_2]

لینک منبع