[ad_1]
آخرین تحقیقات انجام شده در حوزه علوم اجتماعی مشخص کرده که ساعت 8:12 برای ساکنین لندن یک لحظه حساس است.
این لحظه در ابتدای روز مشخص میکند که آیا فرد یک روز خوب یا روز بد را در انتظار دارد.
خبر بر هم این بود برای هر کس در هفته یکی از این روزها وجود دارد.
بدتر اینکه مردم اغلب دلیل آن را یا به شریک زندگی خود یا رئیس و کارفرمای خود ربط میدادند.
از تعدادی افرادی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته بودند، یک سوم دلیل را شریک زندگی و یک چهارم هم دلیل رئیس خود میدانستند.
برخی دیگر هم دلیل آن را نداشتن یک خواب عنوان میکردند.
در ادامه مشخص شده بود 41% چاره کار را یک حس و حال خوب، 36% گوش دادن به موسیقی و تعدادی هم یک غذای سالم و مقوی میدانستند.
بیش از 40% هم چاره را تجربه رفتاری محبت آمیز و انسانی از طرف یک فرد غریبه عنوان کرده بودند.
شرکت بِری که تولید کننده نوشابههای الکلی است تصمیم گرفته بر اساس نتایج این تحقیق و یک کمپین خلاقانه بازاریابی نام خود را در ذهن بخشی از ساکنین لندن حک کند و البته نتایج این تحقیق را هم تست کند.
نمایندگان این شرکت برای این کار تصمیم گرفتند افرادی را در سطح شهر مخاطب خود قرار دهند.
آنها با در دست داشتن چتری در صبحی بارانی پیشنهاد استفاده رایگان از چتر را به مردم میدانند.
اما نتیجه کمپین . . .
اما بازخورد دریافت شده از طرف تعدادی از مردم خیلی سرد بود و کمپین طبق برنامه پیش نرفت.
بنابراین تصمیم گرفتند روند کار را قدری تغییر دهند.
پس نوشتههایی را با مضامین مختلف در دست داشتند که مثلاً بر روی آن نوشته بود:
- این فرد(که در جلو فرد در دست دارنده نوشته حرکت می کند) فرد فوقالعادهای است، بزن قدش!
- اگه خوشحالی یک بوق بزن!
- شما فوق العاده اید! (و پاکتی حاوی یک اسکناس 5 پوندی به وی می دادند)
آنها در این کار سعی کردند بطور اتفاق روز بهتری را برای 322 نفر رقم بزنند.
جالب اینکه در تعامل با 322 نفر از افراد مورد خطاب قرار گرفته، به نرخ موفقیت 61% هم دست یافتند.
برچسب ها: بازاریابی, تبلیغات خلاقانه, کمپین خلاقانه, کمپین روابط عمومی
[ad_2]
لینک منبع