دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

خبرگزاری آريا - برجام بهترين توافقي است که طرفين به آن دست پيدا کردند

[ad_1]



برجام بهترين توافقي است که طرفين به آن دست پيدا کردند

خبرگزاري آريا - محمد جواد ظريف وزير خارجه کشورمان در نخستين روز از نشست بين المللي گفت وگوهاي مديترانه در شهر رم، برجام را بهترين توافقي دانست که طرف ها توانستند به آن دست پيدا کنند.
حضور ايران در سوريه بر اساس درخواست رسمي دولت سوريه است
به گزارش گروه سياسي خبرگزاري ميزان،ظريف که به دعوت `انجلينو الفانو` همتاي ايتاليايي صبح امروز به رم سفر کرده است، در نشست گفت وگو‌هاي مديترانه، تاکيد کرد: نکته جالب برجام اين است که اين توافق نه آن چيزي بود که ما مي‌خواستيم و نه آنچه آمريکا مي‌خواست، بلکه بهترين چيزي بود که مي‌توانستيم به آن دست پيدا کنيم.
وي گفت: توافق هسته‌اي زماني حاصل شد که ما به اين درک رسيديم که نمي‌توانيم به همه آنچه مي‌خواهيم دست پيدا کنيم. اين توافق، نه آن چيزي بود که من مي‌خواستم و نه آنچه جان کري مي‌خواست و نه آنچه ساير طرف‌هاي مشارکت کننده در مذاکرات مي‌خواستند. زيبايي توافق در همين جا است که چيزي نيست که ما مي‌خواستيم، بلکه چيزي است که توانستيم به آن دست پيدا کنيم. من معتقدم که برجام بهترين توافقي است که مي‌شد در گذشته به آن دست پيدا کرد و يا در آينده امکان دست‌يابي به آن وجود خواهد داشت.
وزير خارجه ايران تصريح کرد، کساني که در جريان مذاکرات حضور نداشته‌اند اکنون تصور مي‌کنند که با «طرحي معجزه‌آسا» مي‌توانند وارد شده و به توافقي بهتر دست پيدا کنند.
ظريف با اشاره به اينکه برخي از کشور‌هاي منطقه درصدد تامين منافع خود به بهاي زيان ساير کشور‌ها هستند، گفت: آن‌ها همچنان دست به انتخاب‌هاي غلط مي‌زنند.
ظريف بدون اشاره به نام کشوري خاص تصريح کرد: آن‌ها از صدام حسين در برابر ايران حمايت کرده و تلاش کردند ايران را از منطقه حذف کنند. بعداً از طالبان حمايت کردند. بعد از داعش، النصره و ديگران حمايت کردند. ما خواستار مشارکت همه طرف‌ها براي تضمين امنيت و ثبات در منطقه هستيم.
ظريف در بخش ديگري از سخنان خود گفت: برخي در منطقه تصور مي‌کنند که مي‌توانند به جاي تعامل با همسايگان با خريداري سلاح، امنيت بخرند. اين به نفع همه است که با همکاري يکديگر، منطقه خاورميانه را به مکاني امن براي زندگي تبديل کنند.
وزير خارجه ايران افزود: عربستان سعودي، تمامي گزينه‌هاي براي آتش‌بس و صلح در سوريه و يمن را رد کرده است.
انتهاي پيام/


[ad_2]

لینک منبع