دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

پرهیز از حضور در ساختمان های غیرایمن/ انرژی زمین در حال تخلیه است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

علی حسین زاده مهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت منطقه زلزله زده «گورک» هجدک واقع در شهرستان راور اظهار کرد: ساعت شش و دو دقیقه صبح امروز زمین لرزه ۶.۱ ریشتری روستای «گورک» هجدک را تکان داد که تاکنون حدود ۳۳ پس لرزه داشته است و بزرگی آنها کمتر از زمین لرزه اولیه بوده است.



وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه خسارت جانی گزارش نشده است و فقط یک نفر در هنگام وقوع زمین لرزه در حال خروج از ساختمان مجروح شده است.



حسین زاده از تلفات تعدادی از احشام خبر داد و افزود: تعدادی از ساختمان های قدیمی که مسکونی نبوده اند بر اثر زمین لرزه صبح امروز تخریب شده اند.



امکانات کافی برای اسکان اضطراری در منطقه وجود دارد



وی گفت: در ساعات اول زمین لرزه مهم ترین مسئله نجات جان مردم است و خسارات مالی در مرحله بعدی مورد بررسی قرار می گیرد؛ بر این اساس در حال حاضر بررسی ها برای یافتن مجروحان احتمالی و کمک به آنها در حال انجام است.



سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان با اشاره به اینکه میزان خسارت ها به اندازه ای نیست که نیاز به اسکان اضطراری در منطقه باشد، افزود: آمادگی و امکانات لازم برای این مسئله وجود دارد و اکیپ های هلال احمر با امکانات کامل در منطقه حضور دارند.



مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند



حسین زاده مهرابی با اشاره به اینکه زمین لرزه قابل پیش بینی نیست، گفت: مردم باید جوانب احتیاط را رعایت کرده و از حضور در ساختمان های فاقد ایمنی و استحکام لازم خودداری کنند.



وی با اشاره به انتشار برخی پیام ها مبنی بر وقوع زمین لرزه های بزرگتر در کرمان گفت: این مسئله به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست؛ مردم ضمن رعایت مسائل ایمنی به شایعات فضای مجازی که با هدف رعب و وحشت انتشار می یابند توجه نکنند.



سرپرست مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: زمین لرزه به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست و نمی توان در خصوص احتمال توقف پس لرزه ها یا وقوع زمین لرزه بزرگتر اطلاعاتی ارائه کرد اما با توجه به اینکه شدت زمین لرزه ها از ۶.۱ کمتر بوده است می توان امیدوار بود که زمین لرزه ۶.۱ ریشتری اولیه زمین لرزه اصلی بوده است.



وی گفت: در حال حاضر انرژی زمین در حال تخلیه شدن بوده و این زمینه لرزه در اثر فعالیت گسل «لکرکوه» رخ داده است.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]