دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

شرکت اچ‌پی بر روی محصولات خود بدافزار نصب می‌کند!

[ad_1]

مشتریان شرکت اچ‌پی در مورد اپلیکیشنی که این شرکت بر روی تعدادی از کامپیوترهای شخصی‌اش نصب کرده و در واقع با این کار باعث افت سرعت این سیستم‌ها شده است، چندین شکایت را طرح کرده‌اند. ظاهرا اچ‌پی بدون هماهنگی و کسب اجازه از کاربران، این برنامه را عرضه نموده است. اگر شنیده باشید شرکت لنوو نیز اخیرا به‌منظور اجرای اقدامی مشابه، 3.5 میلیون دلار جریمه پرداخت کرد.


دنیای کامپیوتر گزارشات متعددی را از سوی کاربران اچ‌پی گردآوری نموده که نشان می‌دهد این شرکت بدون درخواست مجوز از آن‌ها، اقدام به عرضه یک اپلیکیشن سنجش از راه دور بر روی کامپیوترهای شخصی کرده است.


این برنامه که HP Touchpoint Analytics Service یا سرویس تحلیل فرامین لمسی نام‌گذاری شده است، ظاهرا به عنوان جایگزینی برای ایده خود مدیریتی فرامین لمسی شرکت اچ‌پی به‌شمار می‌رود. توصیف رسمی این برنامه نشان می‌دهد که اپلیکیشن مذکور، “ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که شما، برای اطمینان از امنیت کلیه دستگاه‌های تحت مدیریت خود به آن‌ها نیاز دارید و این ابزارها، آرامش خاطر بهتری را برای شما به ارمغان می‌آورند.”



هر چند این موارد چیزهایی نیستند که اپلیکیشن در اختیار کاربران می‌گذارد. شکایتی در وب‌سایت پشتیبانی شرکت اچ‌پی اشاره می‌کند:


این اپلیکیشن کارکرد کامپیوتر من را بسیار دشوار کرده و می‌توانم فشار مضاعفی که بر آن وارد می‌شود را درک کنم و به دنبال آن، چراغ پشت کامپیوتر من به سرعت چشمک می‌زند. در بخش مدیریت وظایف (Task Manager)، می‌توانم شاهد شروع یا توقف اجرای اپلیکیشن‌های متعددی توسط این برنامه باشم.


چیزی که مشخص نیست این بوده که چطور اچ‌پی این اپلیکیشن را روانه کامپیوترهای شخصی می‌کند. شاید برنامه مذکور را در قالب آخرین به‌روزرسانی‌های ویندوز ارائه می‌کند. کاربران نیز دوست ندارند که بدون رضایت آن‌ها، اپلیکیشن، داده‌های تله‌متری را از کامپیوترشان به شرکت اچ‌پی گزارش دهد. این امکان وجود دارد که برنامه را به‌طور کامل حذف کنید و انجام آن نیز واقعا آسان است. اگرچه پاسخ رسمی از سوی اچ‌پی، قطعا مایه خرسندی کاربران خواهد بود، اما هنوز پاسخی رسمی از سوی این کمپانی منتشر نشده است.





امیرکیوان گوهری


از زمان تحصیل در رشته کامپیوتر، به مطالعه و تحلیل اخبار حوزه‌های فناوری‌اطلاعات، کامپیوتر، هوش‌مصنوعی و گجت‌های هوشمند علاقه ویژه‌ای پیدا کردم. همیشه به دنبال یافتن فضایی تعاملی، علمی و دوستانه بودم تا بتوانم اطلاعات خود را با سایرین به اشتراک بگذارم. از اینکه وب‌سایت آی‌تی‌رسان، این فرصت را در اختیار من قرار داد، بسیار خوشحالم.








[ad_2]

لینک منبع