دنبال کننده ها

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

پرسپولیس دنبال شکست طلسم ذوب آهن/ پارس در اندیشه بازگشت به صدر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، دومین روز از هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر را در حالی پیش رو داریم که پرسپولیس برای حفظ صدرنشینی کار چندان ساده‌ای برابر ذوب آهن ندارد. در دیگر دیدار حساس امروز پارس جنوبی در تهران به مصاف نفت می‌رود تا در صورت لغزش احتمالی سرخ پوشان مقابل ذوب آهن بار دیگر صدر جدول را به تسخیر خود در آورند. همچنین امروز دربی شهر مشهد را هم پیش رو داریم و دو تیم سیاه جامگان و پدیده باید مقابل هم به میدان بروند. آخرین بازی امروز هم بین تیم‌های تراکتورسازی و صنعت نفت انجام می‌شود.



* پرسپولیس - ذوب آهن

در حساس‌ترین دیدار هفته چهاردهم پرسپولیس میزبان ذوب آهن است. شاگردان برانکو به تازگی به صدر جدول رسیده‌اند و دوست ندارند آن را به راحتی از دست بدهند. آنها هفته‌های زیادی پشت سر پارس جنوبی قرار داشتند و به تازگی و به لطف گل دقیقه ۹۶ توانسته‌اند به صدر برسند.



ذوب آهن هم از تیم هایی است که کمتر از حد انتظار نتیجه گرفته و در رده هشتم جدول قرار داشت. قلعه نویی هم می داند انتظار مسئولین باشگاه از او بالاتر از این‌هاست. مسئولین باشگاه ذوب آهن قبل از این بازی تیم شان را شارژ مالی کردند تا با روحیه‌ای بالا به مصاف حریف قدر خود بروند.



تنها غایب تیم ذوب آهن برای این دیدار بزرگ وحید محمدزاده است که در چند نوبت به اردوی تیم ملی هم دعوت شد. در این تیم همچنان مرتضی تبریزی با ۵ گل بهترین گلزن و خطرناک ترین بازیکن این تیم در خط حمله است.



پرسپولیسی ها در ۷ تقابل اخیرشان با ذوب آهن ۵ بار با شکست میدان را ترک کرده‌اند و دوبار هم مقابل این تیم متوقف شدند تا کفه آمار به طور مطلق به سمت ذوب آهن سنگینی کند.



خبر خوب برای شاگردان برانکو قبل از این بازی مهم بازگشت بشار رسن به تمرینات است. بازیکنی که در اولین دقایق بازی مقابل پارس جنوبی آسیب دید و میدانرا ترک کرد.



سرنوشت پرسپولیس برای حفظ صدر جدول دست خودش است و آنها می‌توانند در صورت پیروزی تحت هر شرایطی صدر را کماکان در تسخیر خود داشته باشند. 



* نفت - پارس جنوبی

جایگاه دو تیم در جدول کاملا قرینه یکدیگر است. پارس تیم دوم جدول و نفت از پایین تیم دوم جدول است. بحران کار دست نفتی‌ها داده و حالا این تیم رسما در بین دو تیمی قرار دارد که خطر سقوط به لیگ دسته اول آن را تهدید می‌کند.



شاگردان تارتار بعد از هفته‌های زیادی صدرنشینی در یک بازی مستقیم با پرسپولیس جایگاه شان را از دست دادند و حالا برای بازپسگیری این جایگاه سرنوشت در دست خودشان نیست. آنها نه تنها باید حریفان خود را از پیش رو بردارند بلکه باید به انتظار لغزش سرخ پوشان هم بنشینند.



* سیاه جامگان - پدیده

دربی مشهد هم در نوع خود جذاب است. سیاه جامگان با انبوهی از مشکلات از قعر جدول به مصاف پدیده‌ای می رود که بین بالا جدولی‌ها جای دارد. شاگردان مهاجری تا قبل از شروع هفته چهاردهم با ۲۳ گل زده بهترین خط حمله لیگ را در اختیار داشتد و مهاجمان شان از دیگر خطوط حمله خطرناک تر نشان دادند. محمد قاضی با ۷ گل زده بیشترین سهم را بین بازیکنان این تیم در گلزنی داشته و به همین بهانه در صدر جدول گلزنان برتر قرار دارد.



بعد از قاضی یک مهاجم جوان و سرعتی به اسم حسین مهربان با ۴ گل دومین گلزن این تیم است. امین قاسمی نژاد و محمدرضا خانزاده هر یک با ۳ گل در این جدول در جایگاه سوم هستند.



سیاه جامگان براین بازی وحید امرایی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند و مسئولین این تیم هم اعلام کرده‌اند یرکوویچ را بعد از جذب حنیف عمران‌زاده از تیم کنار گذاشته‌اند. سیاه جامگان برای فرار از انتهای جدول کار سخت و زیادی دارد و فعلا با یکی دو برد هم نمی‌تواند از قعر جدول جدا شود.



* صنعت نفت - تراکتورسازی

صنعت نفت از نظر فنی شرایط مطلوبی دارد اما مشکلات سخت افزاری و مالی این تیم به قوت خود باقی است و شرایط مد نظر سرمربی این تیم نیست. سرمربی که در مقطعی هم به نشانه اعتراض به شرایط باشگاه قهر کرد و حتی کار به استعفا هم کشید.



نفتی ها ۱۷ امتیاز از ۱۲ بازی کسب کرده‌اند و شرایط نسبتا مطلوبی در جدول دارند. آنها یک بازی عقب افتاده با سرخ پوشان تهران هم در پیش دارند که تاریخ برگزاری این بازی هم به تازگی اعلام شد.



در تیم صنعت نفت بازیکنان خارجی همه کاره هستند و رد پای ۴ بازیکن خارجی این تیم در هر ۱۴ گل زده آنها به چشم می‌خورد.



اما در جمع بازیکنان تراکتورسازی یک مدافع به اسم محمد ایرانپوریان عنوان بهترین گلزن را با ۴ گل زده به خود اختصاص داده و پس از او فرزاد حاتمی با ۳ گل در رده دوم قرار دارد و خطرناک ترین مهاجم این تیم است.



برنامه بازی های هفته چهاردهم به شرح زیر است:



جمعه دهم آذرماه



* سیاه جامگان-پدیده خراسان/ ساعت ۱۵:۴۵- ورزشگاه امام رضا مشهد

بیژن حیدری – محمدرضا منصوری – مهدی الوندی – محمدحسین ترابیان – ناظر: ایرج نظری



* نفت تهران-پارس جنوبی جم/ساعت ۱۵:۰۰- ورزشگاه تختی تهران

حسن اکرمی – رضا سخندان – محمدرسول ذورقی – علی احمدی – ناظر: زاهد بحرینی



* صنعت نفت آبادان- تراکتورسازی تبریز/ ساعت ۱۶:۴۵- ورزشگاه تختی آبادان

حمید حاج ملک – علیرضا ایلدروم – محمدهاشمی نسب – جواد محمدی – ناظر: بهرام مهرپیما



* پرسپولیس تهران-ذوب آهن اصفهان/ ساعت ۱۶:۳۰- ورزشگاه آزادی

محمدحسین زاهدی فرد – حسن ظهیری – مهدی عالیقدر – شاهو اصلانی – ناظر: علی خسروی




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]