دنبال کننده ها

۱۳۹۶ شهریور ۱۰, جمعه

خبرگزاری آريا - راه‌اندازي کمپين‌ ترويج وقف‌هاي مشارکتي درآينده نزديک/رونمايي ازسنداطلاع رساني اوقاف

[ad_1]



راه‌اندازي کمپين‌ ترويج وقف‌هاي مشارکتي درآينده نزديک/رونمايي ازسنداطلاع رساني اوقاف

خبرگزاري آريا- مديرکل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان اوقاف با بيان اينکه اصحاب رسانه مي‌توانند در راستاي تبليغ و ترويج سنت حسنه وقف به ما کمک کنند گفت: اولويت سال جاري سازمان اوقاف تبليغ و ترويج وقف مشارکتي است.
به گزارش خبرگزاري آريا، مسعود رحمتي در نشست صميمي نماينده ولي‌فقيه و رياست سازمان اوقاف و امور خيريه با اصحاب رسانه که به منظور قدرداني از فعاليت‌ها و تلاش‌هاي خبرنگاران برگزار شد،‌ گفت: در سازمان اوقاف و امور خيريه 3 مأموريت اصلي تعريف شده که تبليغ و ترويج قرآن، اقدامات مرتبط با بقاع متبرکه و همچنين بحث تبليغ و ترويج وقف و موقوفات اين 3 مأموريت هستند.
وي افزود: در بخش قرآن و همچنين ذريه امام معصوم و امامزادگان که منشأ برکات فراواني هستند و مکتب ما هم کتاب الهي محسوب مي‌شود مأموريت ويژه‌اي داريم.
مديرکل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان اوقاف تصريح کرد: مقام معظم رهبري در سال گذشته درباره رسيدگي به بقاع متبرکه تأکيد فراواني کردند و فرمودند امامزادگان بايد مرکز جذب دل‌ها باشد چرا که آنجا نقاط نوراني در زمين هستند.
وي تصريح کرد: از سال 88 به بعد اقدامات جديدي از سوي زمان اوقاف و امور خيريه براي احياي امامزادگان و بقاع متبرکه انجام گرفته که مشهود است.
رحمتي تصريح کرد: وقف آن چيزي است که تا ابد بايد به آن عمل شود و قابل خريد و فروش نيست چرا که صدقه جاري به حساب مي‌آيد و حتي کسي که زميني را براي ساخت مدرسه وقف مي‌کند نبايد غير از نيت واقف اقدام ديگري صورت گيرد.
مديرکل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان اوقاف گفت: اصحاب رسانه مي‌توانند در راستاي تبليغ و ترويج سنت حسنه وقف به ما کمک کنند ضمن اينکه در راستاي اين تبليغ و ترويج اگر نامي از سازمان اوقاف و حتي نام نماينده ولي‌فقيه در اين سازمان در اخبار و برنامه‌ها نباشد، مهم نيست چرا که نيت اصلي ما احياي وقف به عنوان فرهنگ دين و حکم الهي است.

ثبت ساليانه 2بيش از 2000 وقف جديد  به طور ميانگين از سال 89 تا 96
رحمتي گفت: در سال‌هاي اخير بعد از تأکيدات مقام معظم رهبري وقف‌هاي نادر در کشور انجام شده و توسعه پيدا کرده است ضمن اينکه بحث ايجاد وقف‌هاي علم و فناوري هم در کشور در دستور کار سازمان اوقاف و امور خيريه قرار گرفته به طوريکه احداث بيمارستان ويژه بيماران سرطاني در شهرري و وقف‌هاي مرتبط با علم هسته‌اي بخشي از اين وقف‌هاي خاص است.
مديرکل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: تا سال 88 ميانگين ايجاد و ثبت وقف 200 موقوفه بوده است اما از سال 89 تا 96 اين تعداد به طور ميانگين به  بيش 2000 موقوفه رسيده است.
وي افزود: اصحاب رسانه مي‌توانند به سازمان اوقاف و امور خيريه در امر تبليغ و ترويج وقف مشارکتي ياري‌رساني کنند البته اولويت سال جاري سازمان اوقاف و امور خيريه هم اين موضوع است.
رحمتي گفت: اصحاب رسانه بايد در راستاي رغبت بيشتر در امر تبليغ و ترويج وقف براي تمدن‌سازي در کشور و رفع مشکلات مختلف گام‌هاي اساسي بردارند.
تدوين سند اطلاع‌رساني سازمان اوقاف و امور خيريه در آينده نزديک
مديرکل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان اوقاف افزود: کمپين‌هايي در آينده‌اي نزديک در راستاي ترويج وقف‌هاي مشارکتي راه‌‌اندازي خواهد شد.
وي با بيان اينکه سال گذشته سازمان اوقاف و امور خيريه 30 ميليارد تومان در حوزه اربعين کمک کرده است‌، گفت‌: متأسفانه اين اقدامات سازمان اوقاف ديده نشده اما نيت واقف در خصوص اربعين، امام حسين (ع) و ترويج فرهنگ قيام عاشورا و کربلا بايد ديده شود.
رحمتي در پايان خاطرنشان کرد: قرار است در آينده نزديک رونمايي از سند اطلاع‌رساني سازمان اوقاف و امور خيريه توسط مديران ارشد اين سازمان انجام شود.



[ad_2]

لینک منبع