دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست ؟

[ad_1]

 بازاریابی ایمیلی چیست؟


بازاریابی ایمیلی راهی برای دستیابی به مشتریان از طریق ایمیل الکترونیکی می‌‌باشد. برخلاف اسپم بازاریابی ایمیل مستقیم به کسانی که به حوزه تخصصی تجارت شما علاقه‌مندند فرستاده می‌‌شود. اطلاعاتی که فرستاده می‌‌شود بیشتر شبیه موشک لیزری می‌‌باشد تا بمب. در مقایسه با آگهی یا اشکال دیگر تبلیغ در رسانه نسبتاً هزینه کمتری می‌‌طلبد و بدون در نظر گرفتن آیتم مورد تبلیغ یا فروش، هزاران مشتری احتمالی مستقیما با قیمت کمتر به آن دسترسی پیدا می‌‌کنند. در این روش، پیام تجاری شما را با ترکیبی از تصاویر جذاب، متن‌‌ها و لینک‌‌ها به افرادی که بیزینس یا محصول شما را هرگز نشنیده‌اند اما در حوزه تخصصی تجارت شما آگاه و علاقه‌مند هستند خواهد رسید.



بعد از آگاهی از بازاریابی ایمیلی می‌‌توانید برای دسترسی به مشتری‌های بیشتر از این روش استفاده کنید.


بازاریابی ایمیلی همچنین برای شما راه آسانی را برای پیگیری میزان تاثیر آن روش به شما ارائه می‌‌دهد.  با پیگیری تعداد بازدیدهای وبسایت شما بعد از فرستادن انبوهی از ایمیل ها، سنجش اینکه آیا این روش برای شرکت شما موثر خواهد بود آسانتر خواهد شد و حتی این روش خوبی است تا مشتری‌‌ها را دوباره به تجارت خود بازگرداند. بسیاری از شرکت‌‌ها همچنین گزینه‌ی “unsubscribe” به معنای “از اشتراک خارج شدن” را ارائه می‌‌دهند تا شرکت‌‌ها بتوانند بیشتر افرادی را که واقعا به آن علاقه‌مند هستند حفظ کنند.  همچنین شرکت‌‌ها می‌‌توانند یک مکانیزم feedback به معنای”بازخورد” را برگزینند که در آن مشتری‌های احتمالی بتوانند به طور مستقیم در مورد یک فعالیت تبلیغی بازرگانی نظرات خود را اعلام کنند.


بازاریابی ایمیلی می‌‌تواند بیشتر از یک متن باشد. فرمت‌های رسانه‌ای می‌‌توانند در کنار محصول شما تصاویری را اضافه نمایند که بر بافت  وجو مکان تبلیغ محصول تاثیر بیشتری می‌‌گذارد. در بازاریابی ایمیلی توجه کامل شما بر روی مشتری احتمالی متمرکز است. آگهی‌های آنی که به صورت دفعه‌ای روی صفحه ظاهر می‌‌شوند غالبا به صورت موقت و سریع بر روی محتوایی که مشتری مشغول خواندن آن است پدیدار میگردد، در صورتی که بازاریابی ایمیلی خودش به عنوان محتوا محسوب می‌‌شود.


اینترنت محبوب‌ترین روش جمع‌آوری اطلاعات در مورد محصولات و خدماتی که فرد به آن علاقه‌مند است می‌‌باشد. بالابردن قابلیت پدیدار شدن بیزینس شما در جستجوهای اینترنتی از طریق توزیع چاپ مطبوعاتی و بازاریابی اینترنتی ابزارهای مفیدی برای جستجوی مشتری کنونی و مشتری‌های احتمالی که در مورد محصول یا خدمات شما آگاهی دارند می‌‌باشد و این روشی است که در سرتاسر دنیا در بیزینس استفاده       می گردد و به شما در رشد بیزینس کمک خواهد کرد.


خبرنامه‌های ایمیل:


خبرنامه ایمیل روش موثری در حفظ اساس  مشتری است که در مورد  محصولات و خدمات ارائه شده شرکت شما آگاهی دارد. خبرنامه ایمیل می‌‌تواند به شکل چاپ مطبوعات باشد یا می‌‌تواند شامل تصاویر و اطلاعات در مورد خرید یک محصول باشد. بعضی از خبرنامه‌های ایمیلی برای جلب مشتری سهمیه‌ای دارند که بدین وسیله مشتری بازگردد و و یا از پیشنهاد ویژه‌ای بهره ببرد و این یک روش معمول برای حفظ ارتباط با مشتری است.



تحقیقات ایمیلی


تحقیقات ایمیلی مطالبی است که برای مشتری‌های شما فرستاده می‌‌شود که در آن نظرات‌آنها و به اصطلاح فیدبک مشتریان را می‌‌خواهد و این یک روش عالی برای تست یک محصول جدید، خدمات یا ایده‌ی جدید است و همچنین روش خوبی برای نشان‌دادن این است که به مشتری هایتان نشان دهید که به  نظرات آنان اهمیت می‌‌دهید و تمایل به کار کردن با‌آنها را دارید.


اگر با خواندن این مقاله، علاقمند هست که در مورد بازاریابی ایمیلی و مزایا و امکانات آن بیشتر بدانید می‌‌توانید با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.


 


 




[ad_2]

لینک منبع