دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اردیبهشت ۱۹, سه‌شنبه

۶ روش تبلیغاتی که شاید تاکنون بررسی نکرده باشید

[ad_1]


۶ روش تبلیغاتی که شاید تاکنون بررسی نکرده باشید


تبلیغات و کانال های مارکتینگ آنلاین انواع متعددی دارند که در طی تاریخچه بیست و چند ساله ی این صنعت بوجود آمده اند و رشد کردند. این روش ها دقیقا بر اساس نیازی در بین کسب و کارهای آنلاین و بعضا آفلاین وجود داشته است به تکامل رسیده اند.


اگر بخواهیم روند تکاملی تبلیغات آنلاین را بررسی کنیم می بینیم از ابتدا که ترویج محصولات و خدمات به شکل نمایش بنرهای تبلیغاتی و لینک های مستقیم بوده است با گذر زمان به سمت معرفی غیرمستقیم محصولات و خدمات در شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ و ایمیل اتومیشن نیل کرده است. اکنون نیز می بینیم موضوع محتوا مورد توجه شرکت های بزرگ قرار گرفته و تلاش می کنند با آموزش کاربران و انتقال محتوای ارزشمند و غنی به مشتریان بالقوه، آنها را به نحوی در تعامل مستمر و وام دار برند خود کنند.


در طول سالیان همواره روش های تبلیغات نمایشی، بنری، ویدیویی، بهینه سازی موتورهای جستجو، تبلیغات موبایلی، شبکه های اجتماعی و… مرسوم و مورد استفاده بوده است، اما امروز مفهومی به نام تبلیغات همگن یا native advertising مطرح بوده که لزوم بررسی آن محسوس و قطعی است.


در سال ۲۰۱۳ اتحادیه جهانی آی ای بی (IAB) دسته بندی زیر را برای تبلیغات محتوایی همگن ارائه داده است:


  • فید وب سایت: بهترین نمونه آن تبلیغاتی ست که فیس بوک یا توییتر در فید کاربران به صورت اسپانسر شده نمایش داده می شود.

  • نتایج جستجو: تبلیغاتی که در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر نمایش داده می شوند و سعی شده مشابه نتایج اصلی باشد.

  • باکس های مقالات مرتبط: نمونه آن باکس هایی ست که وب سایت کانگورو در اختیار ناشران خود قرار می دهد.

  • پیشنهادهای خاص فروشگاه های اینترنتی: لیست هایی که فروشگاه هایی مثل دیجی کالا در صفحات اصلی وب سایت خود معمولا در قالب اسلایدر یا باکس های خاص به کاربران نمایش می دهد.

  • در درون تبلیغات: در این روش در فضای تبلیغاتی که در اختیار شما هست می توانید علاوه بر معرفی برند خود، محتوای دیگری را به صورت همگن معرفی کنید.

  • سفارشی: مدلی که در قالب ۵ نوع بالا نمی گنجد و ممکن است هر روش دیگری برای همسان سازی تبلیغات و محتوا باشد.







[ad_2]

لینک منبع