دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

تقابل میان گردشگری و زیارت به ضرر مشهد است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرحیم نوروزیان امروز چهارشنبه شب در دومین مجمع مشورتی اصحاب رسانه مشهد با موضوع خدمات سفر، زیارت و گردشگری اظهارکرد: نباید تقابل بین گردشگریو زیارت ایجاد کرد، مسافر نمی تواند از صبح تا غروب در حرم مطهر بماند و تفریحات دیگر نیز نیازمند است.



وی افزود: این حرف درستی است که محوریت زیارت باید حفظ شود و در حال حاضر مراکز تفریحی و گردشگری در مشهد کم است و ایجاد چنین مراکزی نیازمندیم.



فرماندار مشهد تصریح کرد: این که بیایم و بین زیارت و  حضور زائران درمکان های تفریحی و گردشگری تقابل ایجاد کنیم به ضرر مشهد تمام خواهد شد.



نوروزیان در ادامه با تاکید بر لزوم ارائه آمار صحیح از تعداد زائران گفت: برخی موارد آمارهای متفاوتی در این خصوص ارائه می شود که درست نیست و باید به صورت دقیق مشخص شود چه تعداد زائر در سال به مشهد سفر می کنند.



فرماندار مشهد با اشاره به موضوع اسکان زائران گفت: یکی از مشکلات این صنف این بود که در بهترین شرایط حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت این هتل ها پر می شود و از دیگر سو واحدهای اقامتی که در مشهد ادارات و دستگاه ها آن را برپا کرده اند و به نوعی هتلداری می کنند که مانع توسعه گردشگری .



وی تاکید کرد: همه مردم قادر به استفاده از هتل نیستند. اگر هتل ها خدماتی متناسب با درآمد مردم ارائه دهند، زائران نیز از اسکان در هتل استقبال خواهند کرد .



نوروزیان در خصوص برخی حاشیه ها و شایعات مربوط به مسایل اخلاقی سفر اعراب به مشهد اظهار داشت: افراد ناسالم متخلف در هر قوم و قشری هست ولی این مساله بزرگنمایی می شود. اعراب جزو مسافران همیشگی مشهد بوده و هستند. به نظر می رسد بخشی از این مساله سناریویی طراحی شده باشد. دشمنان می خواهند جنگ بین عرب و عجم راه بیاندازند. می خواهند نگاه بدبینانه ای در این حوزه ایجاد کنند و می خواهند اقتصادمان را هدف قرار دهند و علی الخصوص دنبال بدنام کردن مشهد مقدس هستند.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]