دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

حراست منابع طبیعی به مردم سپرده شود/ انفال پشتوانه حیات - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدحسینیان شامگاه چهارشنبه و در آستانه فرارسیدن هفته منابع طبیعی در دیدار با رئیس و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان به میزبانی دفتر خود، ضمن اشاره به نقش و جایگاه مردم در حفظ منابع طبیعی، اظهار داشت: منابع طبیعی به‌عنوان پشتوانه توسعه پایدار در ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نقش مهم و تأثیرگذار دارد لذا باید نظام به سمت مردمی شدن  حراست از آن پیش رود.


وی افزود: با توجه به اهمیت فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی در جامعه، خدمات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیز باید به مردم معرفی شود تا آحاد جامعه با نحوه حراست از انفال آشنا شوند، امروز متأسفانه این امر در نزد مردم مغفول مانده و باید اطلاع‌رسانی در حوزه حراست از منابع ترویج شود.


امام‌جمعه دامغان بابیان اینکه منابع طبیعی بستر حیات اجتماع محسوب می‌شود و ازاین‌رو بستر زندگی انسان‌ها را تأمین می‌کند، ابراز کرد: از یک منظر دیگر منابع طبیعی پشتوانه اقتصاد جامعه قلمداد می‌شود و لذا به‌عنوان یک ودیعه برای نسل بنی‌آدم در دستان ما قرار دارد.


حسینیان بابیان اینکه منابع طبیعی به‌عنوان سرمایه ملی باید به‌خوبی در سطح جامعه حراست شود تا همگان از آن بهره‌مند شوند، گفت: باید منابع طبیعی را برای استفاده نسل‌های آتی حفاظت کرد و در این راه از ظرفیت‌های مردمی نیز بهره برد.


هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه به نام «منابع طبیعی برای مردم و با مردم» نام‌گذاری شده است.



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]