دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

تلویزیون حق باشگاه‌ها را ندهد دیگر به ایران نمی‌آیم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، جیانی اینفانتینو در دیدار با برخی اعضای خانواده فوتبال که صبح امروز پنجشنبه برگزار شد گفت: از ریاست فدراسون فوتبال ؛ مهدی عزیز! تشکر می کنم. خانم ها و آقایان امروز برای من افتخار بزرگی است که در ایران و تهران کنار شما باشم. بسیار خوشحالم در کشوری هستم که فوتبال را زندگی می کند. برای همین احساس می کنم در خانه ام هستم.



تشکر از اهالی فوتبال و اسطوره ها

رییس فیفا ادامه داد: در کنار خانواده بزرگ فوتبال ایران هستم و اینطور شروع می کنم. از اعماق قلبم از عملکردی که رقم زدید قدردانی می کنم. تمام ساعاتی که برای دخترها و پسرهای جامعه تان فوتبال بازی می کنید برای این است که مطمئن باشید آنها می توانند فوتبال بازی کنند. از اسطوره های فوتبال ایران تشکر می کنم. آنها نقش شایانی داشتند در ایجاد فدراسیون پنج ستاره ایران.  همه باید با هم موافقم باشیم ستاره هایی هستند که درزمین می جنگند و ما باید موفقیت را برای آنها فراهم کنیم.



به خاطر فوتبال بانوان تبریک می گویم

وی با اشاره به پیشرفتی که فوتبال ایران در بخش بانوان داشته است گفت: به خاطر سرمایه گذاری در فوتبال بانوان تبریک می گویم.



اینفانتینو سپس برای آنها دست زد تا اینگونه به ستایش بانوان فوتبالی بپردازد.



او  در ادامه گفت: بیایید فوتبال را بیش از این پیشرفت بدهیم. لاید به 50 درصد از جمعیت‌مان که خانم ها هستند بیشتر اهمیت دهیم. باید به فدراسیون فوتبال و کشور ایران بابت پیشرفت های چشمگیرش تبریک بگوید. شما تنها کشوری هستید که در دنیا پنج ستاره دارید که تصویبی است بر میزان موفقیت در ایران.



پنج صعود نشانه قدرت ایران است

وی ادامه داد: یادمان نرود ایران به پنج جام جهانی صعود کرده است و این بار به عنوان دومین تیم به جام جهانی روسیه صعود کرده است. همین می تواند نشانه خوبی باشد برای حضور قدرتمند در جام جهانی.



پا قدمم برای ایران خوب بوده است!

اینفانیتو گفت: دو سال پیش که به ایران آمدم هنور رییس نشده بودم. مایل بودم در نامزدی ریاست فیفا رای بیاورم. این اتفاق هم افتاد. حالا پس از دو سال و سه روز که آمدم باید بگویم اولا موضوع این است که به عنوان رییس فیفا انتخاب شدم و پنج اتفاق بعدی که پس از آن رخ داد صعود تیم ایرانی به جام جهانی بود. پس می توانم بگویم از زمانیکه آمده ام همه چیز برای فوتبال ایران خوب پیش رفته است. برای ایران خوب باشد یعنی برای فیفا خوب است.



ایران قدرتمند به دنیا کمک می کند

وی گفت: دوست دارم ایران بسیار قدرتمند در فوتبال شود. چونکه به فوتبال دنیا کمک می کند. تلاش بسیاری در ایران شده است تا به خواسته های خود برسیم. البته باید در زمینه هایی نظیر حق پخش تلویزیونی و .. حل شود.



تعجب می کنم حق پخش تلویزیونی به باشگاه ها داده نمی شود

اینفانتینو ادامه داد: واقعا متعجب می شوم وقتی می شنوم حق پخش تلویزیونی به باشگاهها داده نمی شود. پخش کننده های تلویزیونی نگاه اجتماعی به فوتبال می بخشند. کافی است به جایگاه فوتبال مثل بازی امروز دربی توجه کنیم. پس اگر ایران نمی خواهد جایگاه خودش را در جهان از دست بدهد بسیار مهم است گه حق پخش تلویزیونی به باشگاهها داده شود. این اتفاق در همه جای دنیا رخ می دهد و نمی تواند فوتبال از آن جدا شود.  باید این امر تحقق پیدا کنند. ایران نمی تواند از این موضوع جدا شود. دوست دارم تقاضا کنم از مسئولانی که تصمیم سازی می کنند تا این مساله را اصلاح کنند.



مشکل حل نشود دیگر به ایران نمی آیم

اینفانتینو لحنش را کمی تغییر داد و گفت: اگر اینطور نشود باید بگویم برای آخرین بار خواهد بود به ایران می آیم تا به تشویق موفقیت هایتان بپردازم. نباید بگذاریم این اتفاق بیفتد.



سیاست باید از فوتبال برود

وی افزود: در دنیایی هستیم که درگیری های سیاسی وجود دارد. اما اجازه دهید یکبار دیگر بطور شفاف بیان کنم سیاست باید از فوتبال خارج شود. فوتبال برای مردم است. فوتبال برای هر کشوری است و خیلی طبیعی است مردم کشورهای مختلف بخواهمد تا تیم های کشورهایشان در شهرهای خودشان بازی کنند. همانطور که در ایران باید این موضوع را انتظار داشته باشیم.



همه باید از فوتبال لذت ببرند

اینفانتینو در ادامه خاطر نشان کرد: باید همه در راستای این هدف تلاش کنیم. ما باید کاری کنیم که همه در نقاط مختلف دنیا بطور مستقل و جدا به دور از سیاست ها و مناقشاتشان از دیدن فوتبال لذت ببرند. اصول و ارزش های مهمی در فیفا داریم که باید از آنها بهره ببریم.



آینده فوتبال را باید نجات داد

وی افزود: اگر تماشاگران نباشند هیچ اتفاقی نمی افتد. باید کاری کنیم که مسابقات رفت و برگشت برگزار شود. اصل بسیار مهمی داریم که سیاست نباید در فوتبال دخالت داده شود. چونکه باید از فوتبالم محافظت کنیم و آینده اش را نجات دهیم. در اینصورت است که من می توانم از تک تک شماها تشکر کنم که با کودکانتان از فوتبال لذت ببرید. 



باید چیزهای زیادی یاد بگیریم

رئیس فیفا ادامه داد: درست است خیلی از اسطوره هایی نظیر مارکو فان باستن که اینجا هم هست به فوتبال کمک می کند. ولی برای زندگی کردن فوتبالی باید تلاش بیشتر کنیم. در فوتبال روحیه همکاری و کار تیمی را می آموزیم. در فوتبال یاد می گیریم به حریف، داور و جبران شکست ها برای بازی بعدی احترام بگذاریم. ما یاد می گیریم که چطور به زندگی فکر کنیم.



مفتخرم دربی تهران را می بینم 

وی درخصوص دربی هشتاد و ششم پایتخت گفت: می دانم امروز چقدر مهم است. این مسابقه یکی از همان هایی است که تاریخ سازی لازم در فوتبال ایران داشته است. امروز مفتخرم که این بازی را می بینم.



گفتند طرفدار کدام تیم هستم

رئیس فیفا ادامه داد: شاید تمام مسائلی که امروز در موردش صحبت کردیم اهمیتش برای تماشاگران فوتبال ایران نسبت به دربی کمتر باشد. این انرژی را می توانیم تمام و کمال شاهد باشیم. در مسیر آمدن به اینجا با مهدی تاج صحبت می کردم. چونکه قبل از این هم رسانه ها از من پرسیدند کدام تیم را می خواهیم برنده بدانیم.



وی با لحنی شوخ طبعانه گفت: با تاج قرار گذاشتیم هر کس طرفدار یک تیم باشد اما به هیچ کس نمی گوییم. اما شما می توانید امروز در بازی ببینید که وقتی تیم من گل زد صورتم چه شکلی می شود و چه عکس العملی دارم.




[ad_2]

منبع لینک by [author_name]