دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

آمریکا به اروپا کاربرد سلاح هسته ای علیه روسیه را آموزش می دهد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه واشنگتن را متهم کرد که به کشورهای اروپایی در زمینه کاربرد تسلیحات هسته ای با هدف استفاده از آنها علیه روسیه آموزش می دهد.


لاوروف در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در ژنو اظهار داشت: «[روند] خلع سلاح هسته ای به واسطه تسلیحات هسته ای غیر استراتژیک آمریکا در منطقه اروپا، با اختلال مواجه شده است».


این دیپلمات بلندپایه روسیه در ادامه گفت: «ارتش آمریکا نیروهای مسلح کشورهای اروپایی را برای بکارگیری تسلیحات هسته ای تاکتیکی علیه روسیه آموزش می دهد».


وی تأکید کرد که «وجود تسلیحات هسته ای تاکتیکی و آماده استفاده آمریکا در اروپا صرفاً بقایای جنگ سرد نیست؛ بلکه آشکارا یک موضع تجاوزکارانه است».


لاوروف همچنین با اشاره به طرح و برنامه واشنگتن برای اصلاح و اِعمال تغییرات در زرادخانه هسته ای خود از طریق توسعه تسلیحات جدید، در خصوص  «تغییرات قابل توجه در رهیافت آمریکا» نسبت به تسلیحات هسته ای هشدار داد.


این در حالی است که مقامات واشنگتن این سیاست را پاسخی ضروری به اقدامات روسیه و چین می دانند؛ ادعاهایی که به شدت از سوی مقامات مسکو و پکن رد شده است.


در مقابل، «رابرت وود» نماینده آمریکا در کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در واکنشی انتقادآمیز نسبت به اظهارات لاوروف گفت: «این [اظهارات] یک نمونه بارز از ادعاهای روسیه است.. که با آن آمریکا را برای هرچیز اشتباه و غلطی در جهان سرزنش می کنند!» وی در ادامه با لحنی تمسخر آمیز گفت: «تعجب می کنم که چطور آنها [روسیه] تا به حال ما را برای بارش سنگین برف مقصر ندانسته اند... اما آن نیز به زودی اتفاق می افتد!»



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]