دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

بررسی هواوی میت 10 پورش دیزاین: آقای لاکچری!

[ad_1]

بررسی هواوی میت ۱۰ پورش دیزاین؛ یک اسمارت فون هوشمند، قدرتمند، با کیفیت و به معنای واقعی کلمه، خاص!


کمپانی چینی هواوی خیلی آهسته و پیوسته در بازار اسمارت‌فون‌ها حرکت می‌کند و شاید بتوان گفت که یک شبه ره صد ساله را رفته است! تا همین چند سال پیش این کمپانی در میانه‌های بازار پرسه می‌زد و تنها هنرش تولید گوشی‌های اقتصادی برای قشر ضعیف‌ جامعه بود؛ اما پس از یک برنامه‌ریزی موفق، این کمپانی توانست تا به جمع بزرگان بازار بپیوندد و گوی سبقت را از اچ‌تی‌سی، سونی، ال‌جی و… برباید.


در این راه، همکاری با کمپانی‌های معتبری همچون لایکا و پورش نیز کمک شایانی به هواوی کرده است. همکاری که موجب تولید پرچمدارانی بی‌نقص در بازار شده؛ خصوصا نسخه‌های پورش دیزاین که همه را انگشت به دهان گذاشته است (البته به‌خاطر قیمت‌شان)!


بعد از بررسی پرچم‌داران جدید هواوی یعنی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو و همچنین یک بررسی از نسخه ضعیف‌تر این خانواده یعنی میت ۱۰ لایت، حالا نوبت به میت ۱۰ پورش دیزاین رسیده است. اگر می‌خواهید بدانید که این پرچم‌دار لوکس چه چیزی در چنته دارد، با آی‌تی‌رسان و بررسی میت ۱۰ پورش دیزاین همراه باشید.




طراحی و کیفیت ساخت


با اینکه نامی بزرگ همچون پورش دیزاین بر روی گوشی حک شده اما با یک دستگاه متفاوت طرف نیستیم! اگر تا پیش از این میت ۱۰ پرو را دیده و با آن کار کرده باشید، مورد خیلی خاص و متفاوتی در نسخه پورش دیزاین آن نخواهید دید. این نسخه تک رنگ بوده و سیاهی تمام سر و بدنش را در بر گرفته است.


شاید بتوان تنها تفاوت این مدل با میت ۱۰ پرو را در بخش پشتی آن دید؛ جایی که برخلاف یک نوار متمایز افقی در حوالی دوربین، در نسخه پورش دیزاین شاهد نواری عمودی هستیم؛ همین و دیگر هیچ! این مقدمه در بخش طراحی را گفتم تا انتظارتان را پایین بیاورم و گمان نکنید که با یک دستگاه عجیب و غریب طرف هستید! این مدل یک میت ۱۰ پرو است که رنگش را سیاه کرده‌اند، لوگوی هواوی عزیزتر از جان را از جلوی آن برداشته‌اند و تغییراتی بسیار جزئی در بدنه‌اش به‌وجود آورده‌اند! البته نام و لوگوی پورش دیزاین در جلو و عقب را هم نباید فراموش کرد که در واقع اصالت این دستگاه، وابسته به همین مورد است.



در نگاه از رو‌به‌رو حاشیه‌های بسیار کم اطراف بدنه خودنمایی می‌کنند؛ جای تعجبی هم وجود ندارد چرا که به ترند این روزهای بازار تبدیل شده است. در بالای نمایشگر دوربین و سایر سنسورهای همراه آن را می‌بینیم و در زیر آن، لوگوی پورش دیزاین چون نگینی بر پیکره دستگاه می‌درخشد! استفاده از نمایشگری با ابعاد متفاوت موجب شده تا این گوشی هوشمند کمی درازتر از سایر گوشی‌های معمولی موجود در بازار باشد؛ البته با روندی که این روزها کمپانی‌های سازنده در پیش گرفته‌اند، به‌زودی تمام دستگاه‌ها دراز می‌شوند و آن موقع است که گوشی‌های معمولی، عجیب به‌نظر می‌رسند (در دنیای که همه دیوانه شده‌اند، انگشت اتهام به سمت فرد عاقل است)!


اگر گوشی را به پشت برگردانیم، دوربین‌های دوگانه با چینش عمودی، سنسور تشخیص اثر انگشت و لوگوی پورش دیزاین در زیر آن‌ها خودنمایی می‌کنند. اگر پایین‌تر بیایید، لوگوی هواوی را خواهید دید تا پی ببرید که با همه این دب‌دبه و کب‌کبه این گوشی گران قیمت و لوکس در واقع ساخت برادران گرامی خودمان است! دوربین‌های گوشی بیرون زدگی نسبتا قابل توجهی دارند و در لحظه برخورد گوشی با زمین، احتمالا نخستین نگرانی شما بابت لنزها خواهد بود. در دو طرف ‌آن‌ها نیز فلاش LED و سیستم فوکوس و تشکیلاتش جا خوش کرده‌اند و تقارن خاصی در گوشی دیده می‌شود که لذت بخش است.


فریم گوشی فلزی است اما قاب پشتی آن از شیشه طراحی شده و عاشق جذب چربی انگشتان شماست! خیلی زود و در کسری از ثانیه با یک گوشی کثیف رو‌به‌رو خواهید شد و این موضوع به دلیل رنگ مشکی این آقای عزیز بیش از پیش به چشم می‌آید؛ بنابراین در صورت خرید این مدل، گرچه یک فرد پول‌دار خواهید بود اما می‌بایست همچون یک شاگرد شوفر لنگ به دست بگیرید و گوشی ۸ میلیونی‌تان (در اسفند ماه ۹۶) را تمیز کنید! البته همراه با این گوشی یک کیف چرمی بسیار باکیفیت و خاص نیز عرضه می‌شود که این مشکل را حل خواهد کرد اما موجب می‌شود ضخامت گوشی ۷.۹ میلی‌متری شما به بیش از یک سانتی‌متر برسد و وزن ۱۷۸ گرمی آن شاید به بیش از ۲۰۰ گرم افزایش یابد!






[ad_2]

لینک منبع