دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

از دکتر ولایتی به دلیل تذکر به چند استاد تشکر می کنیم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدیان در نشست معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: لطف خدا می دانم که فرصتی تازه عنایت شد تا بازخوانی مجدد در دانشگاه آزاد ایجاد شود و امیدهایی که وجود داشت در این دانشگاه آغاز شود چرا که مدتی است این امیدها به محاق رفته بود و اکنون احیا شده است.


وی افزود: مدیریت دانشگاه آزاد با مدیریت جهادی وارد کار شود و فعالیت های خود را یک شغل و سمت نداند بلکه یک رسالت بداند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: مسئولیت در معاونت فرهنگی یک مسئولیت انقلابی است و کار فرهنگی مانند بذری است که اگر در زمین مناسب کاشته نشود جواب نمی دهد.


محمدیان خاطرنشان کرد: مسائل آموزشی، مدیریتی و نحوه برخورد مدیران در دانشگاه ها و برنامه ریزی بیشترین نقش را در اثرگذاری برنامه های فرهنگی دارد.


وی ادامه داد: برخی برنامه ریزی هایی که مدیران دانشگاه ها انجام می دهند موجب خنثی شدن فعالیت های فرهنگی خواهد شد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور افزود: یک بی عدالتی، تبعیض و یا برخورد نامناسب می تواند تمام فعالیت های فرهنگی را نقش بر آب کند.


محمدیان تصریح کرد: در انتخاب مدیران واحدها و افرادی که مرتبط با دانشجویان هستند باید توجه زیادی صورت گیرد چرا که اگر مدیریت غیردینی وجود داشته باشد فعالیت فرهنگی به درستی انجام نمی شود.


وی عنوان کرد: نحوه هزینه کرد بیت المال و نحوه برخوردها موجب می شود تا کار فرهنگی با مشکل مواجه شود.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: برخی ها بر سر سفره دین می نشینند اما عده ای دارند این سفره را اداره می کنند. فعالیت این افراد متفاوت است.


وی با اشاره به لزوم کار جهادی در فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها گفت: یکی از شاخص های کار جهادی فی سبیل الله بودن است. در معاونت فرهنگی دانشگاه ها نباید فردی برای خود ساعت کاری انتخاب کند و بگوید امتیازات ما چه می شود اگر می خواهد اینگونه باشد باید برود در جای دیگر کار کند.


محمدیان اظهار داشت: کسانی که می خواهند کار جهادی کنند باید با خدا عهد ببندند.


وی اضافه کرد: خستگی ناپذیری دومین مولفه کار فرهنگی است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور افزود: بهره مندی از تمام امکانات و امید به خدا از دیگر شاخص های کار جهادی به شمار می رود.


وی با بیان اینکه دشمن درونی داریم، گفت: عده ای تا دیروز رزومه خود را جور دیگری ارائه می کردند و چیزهای دیگری در آن می نوشتند اما اکنون در روزمه کاری خود اعلام می کنند که کدام دعای کمیل و کدام دوره دانش افزایی را شرکت کرده اند.


وی خاطرنشان کرد: عده ای با باد تغییر جهت می دهند این افراد به درد کار فرهنگی در دانشگاه ها نمی خورند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور اضافه کرد: افرادی که می خواهند کار فرهنگی کنند باید محکم باشند و بدانند چه مخالفتی در داخل و خارج دارند.


محمدیان افزود: اگر همه از آدم راضی باشند باید در حقانیت خود شک کنیم. مدیری که از اعلام  آرمان های انقلاب خجالت می کشد به درد کار مدیریتی نمی خورد.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور ادامه داد: کار فرهنگی را باید به دانشجو و استاد واگذار کنیم، گاهی ممکن است خطاهایی ایجاد شود و خطا قابل پذیرش است اما خط قابل پذیرش نیست.


وی عنوان کرد: ساده زیستی یکی دیگر از شاخه های مدیریت جهادی است که بسیار مورد توجه است و برای ما طلبه ها از واجبات به شمار می رود.


محمدیان تصریح کرد: زندگی اشرافی سرمایه اجتماعی را کاهش داده و متاسفانه برخی افراد افتخار به زندگی تجملی دارند که این یک مشکل است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: اگر امام جمعه ای به یک مهمانی رفته که شان آن نبوده و کار آن غلط است باید انتقاد کنیم.


وی خاطرنشان کرد: اگر از یک امام جمعه سوال شود که پول از کجا آوردی و میلیاردی خرج انتخابات کرده ای باید جواب دهد که این سوال از سوی یکی از دانشجویان مطرح شده است.


محمدیان تصریح کرد: به دانشجو اجازه دهیم جسارت حرف زدن داشته باشد حتی اگر به ما نقد کند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور عنوان کرد: دکتر ولایتی در خصوص چند استاد تذکر داده است و ما از وی تشکر می کنیم، مگر می شود در دانشگاه کسی به حضرت زهرا (س) اهانت کند و بگویند بعدا ببینیم در کمیته انضباطی چه می شود و یا کسی روی نظام چنگ بیندازد و مسئول دانشگاه نگاه کند و این روند صحیح نیست.


وی تاکید کرد:از حرف منطقی زدن و نقد استقبال می کنیم هیچ کسی نگفته در دانشگاه آزاد باید تک صدایی باشد اما تخریب و اهانت نقد نیست که اکنون در برخی دانشگاه ها این اتفاق رخ می دهد.


محمدیان گفت: اگر مدیریت جهادی نباشد به جای ایستادن مقابل دشمن مساله حاد می شود و مقاومت را به نفهمیدن شرایط جدید جهانی تفسیر می کنند و سرمایه داری را عُرضه می دانند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور خاطرنشان کرد: ما در برخی از جلسات فرهنگی می رویم همه نوع بحثی می شود به غیر از مسائل فرهنگی، اگر در دانشگاه آزاد تنگه احدی باشد کسانی که آن را نگه  می دارند معاونان فرهنگی هستند.


وی اظهار داشت: ممکن است جایی هم غنایم را تقسیم کنند اما تنگه احد ما کار فرهنگی است و معاونان فرهنگی باید محکم بایستند و خدا از شما دفاع می کند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور تاکید کرد: کار دانشگاه فعالیت های آموزشی و پژوهشی است اما اگر نگاه انقلابی تقویت کنند فعالیت دانشگاه به اوج قله خود خواهد رسید.



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]