دنبال کننده ها

۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

لزوم ترویج معارف قرآنی به عنوان الگوی سبک زندگی افراد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام آیت عباسیان امروز پنج شنبه در حاشیه برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم  در جمع خبرنگاران، هدف از برگزاری آزمون حفظ قرآن کریم را ترویج و تبلیغ معارف قرآنی در جامعه عنوان کرد و افزود: همچنین سعی شده است سبک زندگی اسلامی را به مردم معرفی کنیم تا آنها قرآن را به عنوان یک الگو برای رفتار زندگی خود انتخاب کنند.


وی اظهار داشت: مردم هرچه بیشتر با قرآن انس داشته باشند به طور یقین آسیب های اجتماعی در جامعه کاهش خواهد یافت.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، یکی از راه های ترویج و تبلیغ را حفظ قرآن کریم معرفی کرد و یادآور شد: به این منظور و برای وارد کردن قرآن در متن زندگی مردم اداره اوقاف و امور خیریه مدت ۸ سال است که برنامه تربیت حافظان را اجرا می کند.


حجت الاسلام عباسیان همچنین خاطر نشان کرد: در این راستا در استان کرمانشاه حدود ۱۰۲ کلاس قرآنی دایر شده است که بیش از ۵۰ هزار نفر تا کنون در این کلاسها شرکت کرده اند.


وی اشاره ای به شرکت بی نظیر مردم استان کرمانشاه در آزمون حفظ قرآن کریم داشت و افزود: با توجه به همکاری اداره اوقاف و امورخیریه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استقبال بسیار چشمگیر بود و استان کرمانشاه توانست رتبه پنجم کشور به لحاظ ثبت نام و رتبه اول به لحاظ جمعیتی را به خود اختصاص دهد.


وی خاطر نشان کرد: این آزمون در ۲۴ رشته برگزار شد و این تنوع رشته بخاطر این است که تمام کسانیکه در کارهای قرآنی شرکت دارند بتوانند در این آزمون حضور داشته باشند و جامعه قرآنی از این آزمون محروم نشوند.



[ad_2]

منبع لینک by [author_name]